Sektörler
Altyapı

Altyapı

Altyapı Yatırımları

Limak, 2019 yılında da altyapı yatırımları alanında faaliyetlerini sürdürerek büyümeye devam etti.

Havalimanı işletmeciliğinde, yurt dışında 2013 yılında yapımını tamamladığı Kosova Cumhuriyeti’nin tek uluslararası havalimanı Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, 2019 yılında hizmet verdiği toplam 2 milyon 369 bin 811 yolcu sayısıyla bir rekora imza attı. Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, gerek Kosova, gerekse tüm Balkan coğrafyasının havacılık sektörüne ve bu sektöre hizmet veren tüm kuruluşlara büyük değer katmaktadır. Senegal’in başkenti Dakar’da inşaatını tamamlayarak, ortağı ve Senegal Devleti ile birlikte işletmesine başladığı Blaise Diagne Havalimanı, 2019 yılında, bir önceki seneye göre yüzde 5 büyüyerek, toplam 2 milyon 491 bin yolcuya hizmet verdi.

Dünyanın en büyük havalimanı olan ve ortağı olarak yer aldığı İstanbul Havalimanı’nda Nisan ayından 31 Aralık 2019’a kadar geçen sürede yaklaşık 322 bin uçuş gerçekleşti ve yerli-yabancı yaklaşık 52 milyon yolcuya hizmet verilerek 36.5 milyon adet de bagaj taşındı. Toplam 74 hava yolu şirketinin tarifeli uçuş düzenlediği havalimanında, 2019 yılında 11 adet yabancı havayolu şirketi ilk kez İstanbul Havalimanı’ndan uçmaya başladı ve Avrupa’nın en fazla direkt bağlantı veren 5. havalimanı oldu.

Tren garı işletmeciliğinde; 2016 yılında Türkiye’nin ilk ve tek hızlı tren garı projesi olarak hizmete giren Ankara Tren Garı ve Yaşam Merkezi, ulaşımda yaptığı devrimin yanı sıra, ticari anlamda da seçkin mağaza karmasına sahip bir alışveriş merkezi, business otel ve kiralanabilir ofisleriyle Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam etti.

Liman işletmeciliğinde; 1 milyon TEU’luk konteyner elleçleme yatırım planını 2014 yılında tamamlayan LimakPort İskenderun’da 2019 yılı, hem konteyner hem de konteyner dışı yük hacimlerinin önemli artış gösterdiği, verimli bir yıl oldu. 2019 yılında toplam dolu DRY konteyner elleçlemesinde yüzde 27 büyüme gerçekleşti.

Limak, yurt içinde ise Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün devamı olarak, Kurtköy’den başlayıp Liman bağlantı yoluyla, Osmangazi Köprüsü’ne bağlanacak olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi 4. Kısım inşaatını 2019 yılında tamamlayarak işletmesine başladı.

Limak’ın yapım aşamasındaki yatırımlarında ise, köprü ve otoyol işletmeciliğinde; sözleşmesi 27 Temmuz 2017 tarihinde imzalanan Ufa Doğu Çıkışı Yolu’nun inşaatına devam edildi. Yap - işlet - devret modeli uygulanacak olan projede şirket, ortağı ile birlikte otoyolun 25 yıl süreyle işletmeciliğini yapacaktır. Türkiye’nin en önemli altyapı projelerinden biri olarak temel atma töreni 18 Mart 2017 tarihinde yapılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu inşaatına ortaklarıyla devam etmektedir. Ayakları arasındaki 2023 metre açıklık ile dünyanın en uzun asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023’te tamamlanarak açılması hedeflenmektedir. Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’te başlayan; 323 bin metrekare brüt alana sahip karma kullanımlı proje kapsamında AVM, katlı otoparklar, otel, ofis ve rezidans blokları tasarlandı. 2022 yılında tamamlanarak işletme aşamasına geçilecek olan projenin inşaatı devam etmektedir.

Limak altyapı yatırımlarında yeni proje imkanlarını takip etmeye ve mevcut projelerde operasyonel ve finansal verimliliği artırmaya yönelik çalışmalarına devam edecektir. Önceliği, finansal hedeflere ulaşmanın yanı sıra, 2020 yılında da, hissedarları, çalışanları ve etkileşim içinde olduğu tüm paydaşları için değer yaratmaktır.