İnternet sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezlerle ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
X
Sektörler
İnşaat

İnşaat

1976 yılında kurulan Limak İnşaat, havalimanları, limanlar, otoyollar, barajlar, hidroelektrik santraller, arıtma tesisleri, fabrikalar, endüstriyel tesisler, gıda tesisleri, boru hatları, karma kullanımlı kompleks yapılar, otel inşaatları dahil tüm altyapı ve üstyapı projelerinde uzmanlaşarak, bugün dünyanın önde gelen inşaat şirketleri ile birlikte, (ENR) Engineering News-Record’da yer alan ilk 250 uluslararası inşaat şirketi sıralamasında bulunmaktadır. Şirket, teknik yetenek ve yılların kazandırdığı deneyimini, kalite, hız, yüksek teknoloji, yaratıcılık ve toplumsal sorumluluk anlayışıyla birleştirerek, stratejik öneme haiz pek çok büyük, bazıları EPC modelindeki projeyi, öngörülen tarihten önce başarıyla tamamladı.

Limak İnşaat, bugüne kadar havacılık sektöründe önemli uluslararası havalimanı projeleri gerçekleştirdi. 2014 yılında ortakları ile birlikte ihalesini kazanarak sözleşmesini imzaladığı, Türkiye’nin ve dünyanın en büyük altyapı yatırımlarından olan İstanbul Havalimanı Projesi’nin ilk faz inşaatını 29 Ekim 2018’de tamamladı. Toplam 500 bin metrekare kapalı alanda çevre dostu anlayışla tasarlanan, dünyanın en güvenli yapılarından biri seçilmesi dahil çok sayıda ödülün sahibi İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı yeni terminal binası ve eklerini, uluslararası normların çok üstünde değerlerle, tasarım-yapım süreci dahil 18 ay gibi rekor bir sürede, 2009 yılında tamamladı. 2013 yılında, 5 milyon yolcu kapasiteli, bugün Balkanlar’ın en teknolojik, en modern, çevre dostu havalimanı olan Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı’nı inşa etti. Mısır’da, Dünya Bankası tarafından finanse edilen Kahire Uluslararası Havalimanı Terminal 2 Projesi’ni ise 2016 yılında tamamladı. 2016 yılında ortağı ile birlikte üstlenmiş olduğu Senegal’in başkenti Dakar’da Uluslararası Blaise-Diagne Havalimanı Projesi’ni 2017 yılında inşa etti. Limak İnşaat, 2019 yılında Marashstroy ile birlikte inşaatını üstlendiği Rusya Federasyonu’ndaki Habarovsk Havalimanı İç Hatlar Terminali’ni tamamlayarak 20 Ağustos 2019 tarihinde devlete teslim etti ve havalimanı, 14 Ekim 2019 tarihinde tam kapasite olarak kullanıma açıldı.

Limak İnşaat, bir Türk müteahhitlik firması tarafından kazanılan en büyük kontrat bedeline sahip, sözleşmesi 2016 yılında imzalanan, dünyanın en prestijli işlerinden biri olan ve Kuveyt için büyük öneme haiz Kuveyt Uluslararası Havalimanı Terminal II Projesi inşaatına devam etmektedir. Ayrıca Rusya Federasyonu’nda Marashtroy ile birlikte üstlenilen Chelyabinsk Uluslararası İç Hatlar Terminali İnşaatı 2019 yılında devam etti.

Yurt dışında üstlenilen diğer projelerden; Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’ün şehir merkezinde, yaklaşık 300 bin metrekare alana sahip AVM, otel ve rezidans bloklarından oluşan karma kullanımlı üstyapı projesi ve Arnavutluk’ta, Statkraft için yaklaşık 250 MW gücünde olan Moglice hidroelektrik santrali inşasına devam edildi. Kuveyt’te Al-Mutlaa Bölgesi’ndeki kamu binaları, altyapı işlerinin inşaatı ve bakımı projesi üstlenildi.

Limak İnşaat, enerji sektöründe bugüne kadar birçok hidroelektrik santrali (HES) projesini başarıyla tamamladı. Bunlar arasında; Türkiye’de özel sektörün yaptığı en büyük HES projelerinden biri olan, 280 MW kurulu gücü ile yılda 1 milyar kWh’a yakın ortalama üretim kapasitesine sahip olan Alkumru Barajı ve HES bulunmaktadır. Artvin’de inşaatı devam eden, dünyanın üçüncü en yüksek çift eğrilikli beton kemer barajı olan Yusufeli Barajı ve HES ve grubun bir yatırımı olan Siirt’deki Çetin Barajı ve HES projelerinin inşaatı hızla devam etmektedir.

Yurt içinde; Kuzey Marmara Otoyolu 6. Kısım, Şırnak-Pervari ve Artvin-Erzurum yolları, Pakistan’da ise 4 adet karayolu projesi devam etmektedir.

2019 yılında Kuzey Marmara Otoyolu 4. Kısım ve Ankara İçme Suyu II. Merhale projeleri tamamlandı. Ülkemiz için çok önemli projelerden biri olan ve şirketin içinde bulunduğu ortak girişim grubu tarafından ihalesi kazanılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi’nin inşaatı ise devam etmektedir. Ayakları arasındaki 2023 metre açıklık ile dünyanın en uzun asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023’te tamamlanarak açılması hedeflenmektedir.

Şirket, 2019 yılında da sürdürülebilir bir gelecek için çalışmayı ve en üst seviyede güvenlik, kalite ve çevre standartları performansı ile yurt içi ve yurt dışında büyük ölçekli enerji, altyapı ve üstyapı inşaat projelerini üstlenmeyi sürdürecek ve ekonomiye değer katacaktır.

X