Sektörler
İnşaat

İnşaat

1976 yılında kurulan Limak İnşaat, havalimanları, limanlar, otoyollar, barajlar, hidroelektrik santraller, arıtma tesisleri, fabrikalar, endüstriyel tesisler, gıda tesisleri, boru hatları, karma kullanımlı kompleks yapılar, otel inşaatları dahil tüm altyapı ve üstyapı projelerinde uzmanlaşarak, bugün dünyanın önde gelen inşaat şirketleri ile birlikte, (ENR) Engineering News-Record ilk 250 uluslararası inşaat şirketleri sıralamasında yer almaktadır. Şirket, teknik yetenek ve yılların kazandırdığı deneyimini, kalite, hız, yüksek teknoloji, yaratıcılık ve kurumsal sorumluluk anlayışıyla birleştirerek, stratejik öneme haiz pek çok büyük, bazıları EPC modelindeki projeyi, öngörülen tarihten önce başarıyla tamamlamıştır.

Limak İnşaat, bugüne kadar havacılık sektöründe iki uluslararası havalimanı projesi gerçekleştirmiştir. Toplam 500 bin metrekare kapalı alanda çevre dostu anlayışla tasarlanan, dünyanın en güvenli yapılarından biri seçilmesi dahil çok sayıda ödülün sahibi İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı yeni terminal binası ve eklerini, uluslararası normların çok üstünde değerlerle, tasarım- yapım süreci dahil 18 ay gibi rekor bir sürede inşa etmiştir. 2013 yılında ise, 5 milyon yolcu kapasiteli, bugün Balkanlar’ın en teknolojik, en modern, çevre dostu havalimanı olan Priştina Uluslararası Adem Yaşari Havalimanı’nın inşaatını tamamlamıştır. Mısır’da, Dünya Bankası tarafından finanse edilen ve 2016 yılı ilk çeyreğinde tamamlanması öngörülen Kahire Uluslararası Havalimanı Terminal 2 Projesi inşaası 2015 yılında da devam etmiştir. 

Bir Türk müteahhitlik firması tarafından kazanılan en büyük kontrat bedeline sahip ve dünyanın en prestijli işlerinden biri olan, Kuveyt için büyük öneme haiz Kuveyt Uluslararası Havalimanı Terminal II Projesi’nin sözleşme öncesi hazırlık süreci devam etmekte olup, sözleşmenin 2016 yılında imzalanması beklenmektedir. Kuveyt’te ayrıca 2014 yılında sözleşmesi imzalanan Enfeksiyon Hastanesi Projesi’nin inşaasına, tasarımını müteakip 2015 yılında başlanmıştır. Kuveyt’teki bir diğer proje ise 2015’in son aylarında sözleşmesi imzalanmış olan Batı Abdullah Al Mubarak bölgesindeki altyapı işleri projesidir. Her iki projenin bitiş tarihleri 2017 sonu olarak planlanmaktadır.

Yurt dışında üstlendiğimiz yeni projelerden biri; Rusya’da Rostov-On-Don Uluslararası Havalimanı inşaatı, bir diğer ise Ukrayna’da ihalesi kazanılan 4 kilometre uzunluğundaki metro projesidir. Bu ülkelerde ilk kez proje üstlenerek, yaygın coğrafyada faaliyet gösterir dünya şirketi konumumuzu güçlendiriyoruz.

Irak ve Türkiye arasındaki ulaşımı, güvenli ve konforlu bir hale kavuşturacak Gali-Zakho Tüneli’nin 2015 yılında da inşaasına devam edilmiştir. Elektromekanik işler ve asfalt işlerinin tamamlanmasını müteakip trafiğe açılacaktır. Avrupa’da Makedonya’nın başkenti Üsküp’ün şehir merkezinde, yaklaşık 300 bin metrekare alana sahip AVM, otel ve rezidans bloklarından oluşan karma kullanımlı üstyapı projesi ve Arnavutluk’ta, Statkraft için yaklaşık 250 MW gücünde Banja ve Moglice hidroelektrik santrallerinin İnşaası projelerine devam edilmiştir. Banja projesi bu yıl içinde tamamlanarak işletmeye alınacaktır. Kuzey Kıbrıs’ta yürütülen otel projesinin yapımına devam edilirken, Pakistan’daki metrobüs projeleri ile Suudi Arabistan’da yürütülen su iletim hattı projelerimiz de 2015 yılında tamamlanmıştır.

Ayrıca yurt dışında, Kazakistan ve Fildişi Sahili dahil Dünya Bankası, Asya Kalkınma Bankası ve Afrika Kalkınma Bankası tarafından finansmanı sağlanan önemli altyapı projeleri titizlikle takip edilmektedir.

Şirket, 2014 yılında ortakları ile birlikte ihalesini kazanarak sözleşmesini imzaladığı, Türkiye’nin ve dünyanın en büyük altyapı yatırımlarından olan İstanbul Yeni Havalimanı Projesi’nin inşaatına devam etmektedir. İstanbul Yeni Havalimanı, tüm fazları tamamlandığında 200 milyon yolcu kapasitesi ile dünyanın en büyük havalimanları arasında yer alacak olup, uluslararası normlarda, modern ve çevreci bir anlayışla havalimanı şehriyle birlikte inşaa edilmektedir. 2014 yılında yer teslimini takiben inşaatına başlanan, ülkemizin ilk yüksek hızlı tren garı olacak Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı Projesi’nin inşaat faaliyetleri 2015 yılında yüzde 80 aşamasına ulaşmıştır.

Limak İnşaat, enerji sektöründe birçok HES projesini tamamlamıştır. Bunlar arasında; Türkiye’de özel sektörün yaptığı en büyük hidroelektrik santral projelerinden biri olan, 280 MW kurulu gücü ile yılda 1 milyar kWh’a yakın ortalama üretim kapasitesine sahip olan Alkumru Barajı ve Hidroelektrik Santrali’nin inşasını, 3 yıldan kısa sürede tamamlamıştır. Artvin’de ortaklarıyla beraber üstlendiği, dünyanın üçüncü en yüksek çift eğrilikli beton kemer barajı olan Yusufeli Barajı’nın inşaası devam etmektedir. Yurt içinde 2012 yılında yapımına başlanan Şırnak-Pervari ve Kahramanmaraş- Göksun yolları yapımı gibi işler dahil Anadolu’nun dört bir yanında taahhüt ve yatırım projelerimiz devam etmektedir. 2016 yılı içinde ise tüm sektörlerin inşaat işlerinde bayrak taşıyıcısı olmak isteyen Şirketimiz için, ülkenin önemli projelerinden Kuzey Marmara Otoyolu inşaası da hedef projeler arasında yer almaktadır.

Diğer yandan, ülkemiz ve bölge için büyük öneme haiz TANAP-Trans Anadolu Doğalgaz Boru Hattı Projesi’nin içinde bulunduğumuz ortaklıkça kazanılan Lot 4 (Eskişehir-Yunanistan Bölümü) ihalesinin sözleşme imzası, 2016 başında gerçekleşmiştir.

Şirket, 2016 yılında da sürdürülebilir bir gelecek için çalışmaya devam edecektir. En üst seviyede güvenlik, kalite ve çevre standartları performansı ile başta Afrika, Ortadoğu, Avrupa ve Balkan ülkeleri olmak üzere gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki büyük ölçekli enerji, altyapı ve üstyapı inşaat projelerini üstlenmeyi sürdürecektir. Limak İnşaat, her zaman olduğu gibi, tüm grup şirketlerinin yatırım politikalarının gerektirdiği misyonun takipçiliği ve yükselen marka değerlerinin bayrak taşıyıcılığı rolünü koruyacaktır.