Sektörler
Altyapı
Projeler

Projeler

İstanbul Havalimanı

İstanbul Havalimanı 29 Ekim 2018 tarihinde hizmet vermeye başladı.

İstanbul’un Karadeniz kıyısında, 76,5 milyon metrekare alanda yapımına başlanan ve ana yolcu terminali dahil 6 bağımsız piste sahip olacak projenin tüm fazları tamamlandığında 200 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak. Yılda 90 milyon yolcuya hizmet veren 1,4 milyon metrekarelik ana terminal binası, 2 pisti, hava kontrol kulesi ve destek tesislerden oluşan ilk faz 6 Nisan 2019 yılında tam kapasite ile faaliyete geçti.

İstanbul Havalimanı’nda 500’den fazla check-in, 228 adet pasaport kontrol noktası yer almakta, bu sayede yolcuların havalimanında uçuş için gerekli işlemlere ayıracağı sürenin en aza indirilmesi hedeflenmektedir. 18 bini kapalı ve 22 bini açık olmak üzere toplam 40 bin araç kapasitesine sahip otopark ile diğer havalimanlarından ayrışmaktadır.

Sadece İstanbul ya da ülkemizde değil, bölgemiz ve dünya nezdinde de bir çekim noktası olma misyonunu taşıyan İstanbul Havalimanı, 54 milyonu geçen yolcu sayısıyla küresel bir hub haline geldi.

Nisan 2019’dan 31 Aralık 2019’a kadar geçen sürede yaklaşık 322 bin uçuş gerçekleşti. Yerli-yabancı yaklaşık 52 milyon yolcunun tercih ettiği İstanbul Havalimanı’nda, 36.5 milyon adet de bagaj taşındı.

Toplam 74 hava yolu şirketinin tarifeli uçuş düzenlediği havalimanında, 11 adet yabancı havayolu şirketi ilk kez İstanbul Havalimanı’ndan uçmaya başladı. Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Uzakdoğu olmak üzere çok farklı kıtalardan havayolu şirketleri, mevcut frekans sayısını 2 kat arttırırken; İstanbul Havalimanı yüzde 3,6 oranında artış ile Avrupa’nın en fazla direkt bağlantı veren 5. havalimanı oldu.

Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı ve henüz ilk yılında küresel hub olan İstanbul Havalimanı, her yıl milyonlarca yolcunun seyahat ettiği Çin Halk Cumhuriyeti’nden Shanghai Pudong ve Shanghai Hongqiao Uluslararası Havalimanları’nın bulunduğu Shanghai Havalimanı Otoritesiyle, Güney Kore’den ise Incheon Uluslararası Havalimanı ile mutabakat zaptı imzaladı. İstanbul Havalimanı, bu anlaşmaların yanı sıra, Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı ve yakın zaman önce hizmete açılan Pekin Daxing Uluslararası Havalimanı’yla da kardeş havalimanı anlaşmaları gerçekleştirdi.

Havalimanında geçirilen zamanı eşsiz bir deneyime dönüştürmeyi hedefleyen İstanbul Havalimanı’nda İGA PASS yolcu programı hali hazırda 6.300’ün üzerinde üyeye ulaşırken; İGA Lounge’ı da bugüne kadar 313.400’ün üzerinde kişi kullandı. İGA PASS aynı zamanda 26.600’ün üzerinde misafirine Meet&Greet hizmeti sunarak, başarılı bir yılı geride bıraktı.

İstanbul Havalimanı gelen yolcu katında 65 yaş üstü yolcular ile hamile ve 2 yaşa kadar bebeği olan ailelerin ücretsiz olarak kullanabildiği Buggy hizmetinden de bugüne kadar 367.000’in üzerinde yolcu ücretsiz olarak yararlandı.

Toplam büyüklüğü 54 bin metrekare olan Duty Free alanlarında, çoğunluğu dünya markaları olmak üzere yüzde 90 doluluğu yakalayan İstanbul Havalimanı, 34 bin metrekare büyüklüğündeki 66 üniteden oluşan 12’si yabancı, 19’si yerli toplam 31 markayla yeme-içme alanlarında yolcularına dünya mutfağından yerel ve geleneksel tatlara kadar geniş bir yelpazede, zengin seçenekler sunmaktadır.

Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı


Hızla gelişen Kosova Cumhuriyeti’nin tek uluslararası havalimanı olma özelliği ile, yaklaşık 2,5 milyon nüfusa sahip bir bölgeye ve çevre Balkan ülkelerine hizmet veren Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı (PIA), gerek Kosova, gerekse tüm Balkan coğrafyasının havacılık sektörüne ve bu sektöre hizmet veren tüm kuruluşlara büyük değer katmaktadır.

Gerçekleştirilen yatırım kapsamında, uluslararası normlarda, modern mimari anlayışıyla, çevre dostu ve akıllı bina olarak hayata geçirilen 42 bin metrekare kapalı alana sahip yeni terminal binasının yanı sıra 110 bin metrekare apron, yeni hava trafik kontrol kulesi inşası, havalimanı ulaşım yollarının rehabilitasyonu, 1.750 araç kapasiteli otopark, yakıt depoları ve bağlantı yollarının yapımı tamamlandı.

Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı’nda Limak Kosovo, terminal ve otopark işletmesinin yanı sıra; yer hizmetleri, uçak yakıt, kargo ve PAT (pist, apron, taksi yolları) işletmelerinden ve bunların bakım onarımından da sorumludur.

2018 Ağustos ayında başlanan ve 2020 yılı içerisinde tamamlanması planlanan “Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı Pist Uzatma ve Kategorisini Yükseltme” projesiyle beraber, Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı’nın mevcutta 2 bin 500 metre olan pisti, 3 bin metreye uzatılacaktır. Bu yatırım kapsamında gerekli iyileştirmeler de yapılarak, pistin kategorisi CAT II’den CAT III B’ye yükseltilerek, en olumsuz görüş koşullarında dahi pistin kullanımı mümkün olacaktır.

2019 yılında, aralarında Türk Havayolları, Pegasus Havayolları, Eurowings, Easyjet, Edelweiss, Wizzair, Orange 2fly, Chair Havayolları, Austrian Havayolları, Norwegian Air ve Swiss International Airlines’in de bulunduğu sayıları 30’a ulaşan hava yolu şirketinin düzenli uçuşlarını gerçekleştirdiği Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, Almanya, Fransa, İsviçre, Türkiye, Avusturya, İngiltere, İtalya, Slovenya, Belçika, Norveç, İsveç, Macaristan ve Danimarka gibi birçok ülkeye havayolu ulaşımında bağlantı sağlaması ve güçlü diaspora trafiği ile Orta Avrupa’da stratejik bir öneme sahiptir.

Havalimanında faaliyet gösteren havayolları tarafından en çok uçuş düzenlenen 3 ülke, İsviçre, Almanya ve Türkiye’dir. Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı 2019 yılında toplam 2 milyon 369 bin 811 yolcu sayısıyla bir rekora imza attı.

Yolcu trafiğinde 2019 yılında ulaşılan yüzde 10 oranındaki artışın yanı sıra, 5 yıldır faaliyette olan yeni terminal binası ile birlikte özellikle yeni duty free, yiyecek içecek ve diğer ticari alanlar hizmete alınarak, hem havalimanı yolcularına uluslararası normlarda ve yüksek standartlarda hizmet sunuldu, hem de havalimanının gelirleri artırıldı. 2014 yılında yeni bir Business Lounge salonu hizmete açılmış olup, müşteri memnuniyeti odaklı yatırımlar devam etmektedir.

Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, iş süreçlerinde standardizasyonu sağlamak adına, geliştirilmiş uygulamaların yanında uluslararası yönetim sistem standartlarını takip etmektedir. Tüm hizmetlerini ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve Havalimanı Karbon Akreditasyonu’na (Airport Carbon Accreditation) uygun bir biçimde sürdürmektedir.

Çevre çalışmalarının devamının bir sonucu olarak Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tarafından Havalimanı Karbon Akreditasyonu Seviye +3 (Nötrlük) sertifikasına layık görüldü.

Yıllık çevre programları ve sürekli iyileştirme metotları ile Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, tüm hizmetlerini sıfır emisyonlarla sürdürmeyi hedeflemektedir. 

Senegal Dakar Blaise-Diagne Uluslararası Havalimanı

Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı (AIBD), Batı Afrika’da Senegal’in başkenti olan Dakar’ın 45 kilometre güney doğusunda, yeni yerleşim bölgesi DIASS’ta toplam 45 milyon metrekarelik geniş bir arazi içinde yer almaktadır.

Yeni havalimanı “Aeroport International Blaise Diagne” (AIBD) inşaatı 2007’de başlamasına karşın, projenin oldukça yavaş ilerlemesi sonucu, 22 Mayıs 2016’da, havaalanı inşaat ve işletmesinde tecrübeli Limak ve Senegal’de inşaat faaliyetleri yürüten Summa ortaklığıyla, projeyi tamamlamak ve 25 yıl boyunca havalimanını işletmek için Senegal devleti ile anlaşma imzadı. Limak ve Summa, 8 ay gibi kısa sürede projenin kalan yüzde 30’luk kısmını tamamlamayı başardı. 8 aylık inşaat döneminde ortalama, 500’ü Türk olmak üzere toplam 1.500 kişi istihdam edildi.

Toplam 575 milyon Euro’ya mal olan yeni havalimanı, ilk etapta 3 milyon yolcu kapasitede hizmet verecek, sırasıyla 2023 yılında 5 milyon yolcu, 2035 yılında 10 milyon yolcuya hizmet verecek şekilde büyüyebilecektir.

İlk etapta, 3500 mt x 75 mt ebatlarında, 01/19 aksında hizmet verecek tek pistin yanı sıra, master planda, ikinci pist için de rezerv alan bırakıldı.

79 uçak park pozisyonuna sahip toplam 260 bin metrekarelik apronda, 26 pozisyonda yakıt hidrant tesisi mevcuttur.

42 bin metrekare üzerine inşa edilen yolcu terminal binası; 2 katlı, 6 adet teleskopik yolcu köprüsü olan, 44 check in kontuarı, 3 adet CIP salonu ve 2.500 metrekare ticari alanıyla, IATA B standartlarında hizmet verecek şekilde tasarlandı. İlk etapta 3 milyon yolcu kapasitesine sahip olup, kapasite 10 milyona kadar çıkabilecektir.

Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı, ana yolcu terminalinin yanı sıra, 2.770 metrekarelik hac terminali ve 1.360 metrekarelik VIP salonu ile hizmet vermektedir.

Yıllık 50.000 ton kapasiteli, 5.600 metrekarelik kargo tesisleri ile, Senegal için çok önemli olan ihracat kapasitesinin artırılmasının önü açılmıştır. 2020 yılında 2.000 metrekarelik ilave kargo tesisi devreye alınacaktır.

Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı pisti, 75 metre genişliği ve 3.500 metre uzunluğu ile, A380 dahil her tip uçağı kabul edebilir. Ayrıca uçak park alanları, 26 büyük taşıyıcı, 6 ufak-orta taşıyıcı ile 18 genel uçuş uçakları olmak üzere, toplam 50 uçak kabul etmektedir.

07 Aralık 2017’de hizmete giren Blaise Diagne Havalimanı, 2019 yılında, bir önceki seneye göre yüzde 5 büyüyerek, toplam 2.491.000 yolcuya hizmet verdi.

LimakPort İskenderun

Aralık 2011’de, 36 yıllık işletme hakkı devralınan, Mart 2013’te konteyner operasyonlarına başlayan LimakPort İskenderun’da, 2019 yılı, hem konteyner hem de konteyner dışı yük hacimlerinin önemli artış gösterdiği, verimli bir yıl oldu.

LimakPort İskenderun ana gemiler ve feeder gemilerle aktif olarak Maersk Line, APL, Arkas Line, CMA-CGM, Hapag Lloyd, Sealand, Safmarine, Cosco Shipping, Evergreen, YangMing, Hamburg Süd, Turkon, Medkon, The ONE hatları ile birçok limana ve aktarmalı olarak da tüm dünyaya bağlanmaktadır.

Mevcut servislerde doluluk oranı her yıl ve her çeyrekte artış göstererek, 2019 yılında toplam dolu DRY konteyner elleçlemesinde yüzde 27 büyüme gerçekleşti. DRY dolu konteyner ithalatı LimakPort’un sunduğu konteyner tarifesi avantajlarıyla 2019 yılında bir önceki yıla göre yüzde 30 büyüyerek müşterilerinin tercihi olmaya devam etmektedir. İthalat olarak gelen konteynerler limanda veya fabrika teslimi sonrası boşaltılıp, ihracatçılarımızın taleplerine hazır hale getirilerek ticaretin ihracat tarafına da hızlı şekilde destek olmaktadır. Limanın demiryolu bağlantısı olması nakliyede müşterilerine alternatifler ve avantajlar sağlamaktadır. Transit ticaretinde, sınır kapılarına en yakın liman olarak, uygun tarifeleri ile LimakPort transit ticareti yapan müşterileri için avantajlı bir liman konumundadır. Transitin geliştirilmesi için ayrı bir departman kuruldu, 2019 yılında Erbil’de LimakPort ofisi açıldı. 2020 yılında da Bağdat’da ofis açılması planlanmaktadır.

LimakPort, sunduğu avantajlar ve modern ekipmanlar ile konteyner elleçlemesinde olduğu gibi, CFS iç dolum ve boşaltım operasyonlarında da müşterileri tarafından tercih edilerek, CFS operasyonlarında 2019 yılında 2018 yılına göre yüzde 23 büyüme gösterdi.

2020 yılında da yeni hatların servise başlaması, mevcut hatların yeni servisler başlatması beklenmektedir. Böylece, çok güçlü bir potansiyele sahip liman hinterlandındaki müşterilere, hemen hemen tüm hatları kullanarak, dünyanın her noktasına erişme imkanı sunulabilecektir.

LimakPort, Türkiye’de limancılık sektörüne getirdiği “Müşteri Odaklı Hizmet” yaklaşımı ile Müşteri Hizmetleri Departmanı kurulan ilk limanlardan biri olma özelliğini taşımaktadır. Alanında uzman, dinamik ve yenilikçi 30 kişilik müşteri hizmeti ekibiyle, her geçen gün hizmet kalitesiyle fark yaratmaya devam etmektedir.

Satış ve pazarlama ekibi; limanın hinterlandında yer alan tüm ihracatçı ve ithalatçı firmalara yapmış oldukları yoğun tanıtım ve görüşmeler ile limanın mevcut müşteri portföyüne yeni müşteriler eklenmesini;

İskenderun bölgesinin pazardaki payının artmasını sağlamaktadır. LimakPort İskenderun, yıllık 1 milyon TEU elleçleme kapasitesi ile Doğu Akdeniz’in en modern ve en büyük konteyner terminallerinden biri haline gelmiştir. 1 milyon metrekare alanda faaliyet gösteren liman, lineer ve uzun rıhtım yapılarına, olumsuz hava koşulları için tam koruma sağlayan mendireğe ve 15,50 metre su derinliği ile derin su limanı olma özelliğine sahiptir. Limana özel tasarlanmış modern konteyner elleçleme ekipmanları STS ve RTG vinçleri ile hizmet veren LimakPort, konteyner odaklı olarak tasarlanmış olmakla birlikte, yapılan kapsamlı ve çok yönlü yatırım ile; Ro-ro, proje kargo, dökme yük ve genel kargo yükleri operasyonlarında da bölgenin en önemli limanıdır.

LimakPort, yüksek hizmet kalitesi ve müşteri odaklı yaklaşımı ile hinterlandımızda bulunan sanayiciler tarafından gün geçtikçe daha çok benimsenerek, kısa zamanda Doğu Akdeniz’in vazgeçilmez limanlarından biri olmuştur. Hizmet kalitesi, çeşitliliği ve hacmini arttırma hedefi, bundan sonraki dönemde de devam edecektir.
http://www.limakports.com.tr/tr

 Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı

Limak, Cengiz ve Kolin Holding ortaklığında işletmesi devam eden Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı (ATG), 29 Ekim 2016 tarihinde hizmete açıldı.

Ülkemizde ilk olan ATG’de; tren garının yanı sıra, seçkin mağaza karmasına sahip bir alışveriş merkezi, business otel ve kiralanabilir ofisler bulunmaktadır.

Çağdaş ve modern mimarisi, çevre dostu ve Leed sertifikalı bir yapı olma özelliğini taşıyan ATG’nin toplam alanı 195 bin metrekare, kiralanabilir alanı 25 bin metrekare, kiralanabilir ofis alanı ise, 4 bin metrekaredir. Günde 100 bin ziyaretçiyi ağırlayan Ankara Tren Garı ve Yaşam Merkezi, ulaşımda yaptığı devrimin yanı sıra, ticari anlamda da ülke ekonomisine katkı sağlamayı hedeflemektedir.

ATG’nin içinde 6 adet demiryolu hattı, 6 adet peron bulunmaktadır. Ülkemizin bütün demiryolu ve hızlı tren hatlarının kavşak noktasıdır. VIP ve CIP salonları, bankacılık hizmetleri, araç kiralama noktaları, seyahat şirketleri, kargo şirketleri, bavul ve valiz saklama istasyonları, revir gibi hizmetleri de bünyesinde barındıran ATG; 2.500 araçlık kapalı ve 90 araçlık açık otopark kapasiteliyle, alışverişi ve ulaşımı, çeşitle, keyifle sunmaya devam etmektedir.

ATG’nin bünyesindeki The Ankara Hotel toplamda 134 odası, 1.000 kişi kapasiteli balo salonuyla her türlü toplantı ve organizasyonlar için alternatif oluşturmaktadır.

ATG dünyanın sekizinci, Avrupa’nın ise altıncı en büyük ulaşım kompleksi olma özelliğini taşımaktadır.

 Kuzey Marmara Otoyolu

Asya ve Avrupa kıtasını birbirine bağlayan Kuzey Marmara Otoyolu, ülkemizin en büyük sanayi bölgelerini barındıran Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak yüksek standartlı, güvenli, kaliteli ve kesintisiz bir ulaşım yatırımıdır. Tamamlandığında bağlantı yolları dahil toplam 400 kilometrelik yola sahip olacak Kuzey Marmara Otoyolu’nun ana mühendislik yapıları, viyadük, tünel, üst geçitler, alt geçitler ve menfezlerdir. Kuzey Marmara Otoyolu’nun 4 şeritli tünelleri dünyanın en geniş tünelleri olma özelliğini taşımaktadır.

Trafikte oluşacak rahatlamadan dolayı kullanılan enerji kaynağından, iş gücünden tasarruf sağlanırken, yoğun trafiğin çevrede oluşturduğu olumsuzluklar da ortadan kaldırılmış olacaktır.

Proje, Avrupa Kesimi ve Asya Kesimi olmak üzere iki kesimden oluşmaktadır. Anadolu yakasındaki Kurtköy-Akyazı Kesimi (bağlantı yolları dahil); Limak-Cengiz-Kolin tarafından üstlenilmiştir. Projede 4. Kısım, Mart 2019’da bitirilerek trafiğe açılmış ve işletmesi Kuzey Marmara Otoyolu Görevli Şirketi tarafından yapılmaktadır. Projenin 6. Kısım (Km: 239+800- 244+800) arasının yapımı devam etmekte olup, 2020’de tamamlanarak işletmeye açılması planlanmaktadır.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün devamı olan KurtköyAkyazı Otoyolu’nun 4. Kesimi Kurtköy-Liman Kavşağı arası (Km:129+650-151+500) kesimi, bölge trafiğini büyük ölçüde rahatlatacaktır. Yapım ve işletme süresi 6 yıl, 9 ay 12 gün olan otoyolda 185 adet menfez, 22 adet altgeçit, 15 adet köprü, 17 adet üstgeçit, 6 adet viyadük, 3 adet tünel, 3 adet otoyol hizmet tesisi ve 10 adet kavşak bulunmaktadır.