Sektörler
Altyapı
Projeler

Projeler

İstanbul Havalimanı

İstanbul Havalimanı 29 Ekim 2018 tarihinde hizmet vermeye başlamıştır.

İstanbul’un Karadeniz kıyısında, 76,5 milyon metrekare alanda yapımına başlanan ve ana yolcu terminali dahil 6 bağımsız piste sahip olacak proje, tüm fazları tamamlandığında 200 milyon yolcu kapasitesine ulaşacaktır. Yılda 90 milyon yolcuya hizmet verebilecek, 1,4 milyon metrekarelik ana terminal binası, 2 pist ve destek tesislerden oluşan ilk fazın birinci kısmı Cumhuriyetimizin 95. yılında devreye girmiştir. Birinci fazın ikinci kısmı, üçüncü bir paralel pistin açılışı ile 2020 yılının ilk çeyreğinde tamamlanacaktır.

Yolcular açısından kusursuz bir deneyim sağlamaya odaklanan İstanbul Havalimanı için, uluslararası iş deneyimine sahip iş ortakları ile çalışılmaktadır. Bu kapsamda havalimanının 55 bin metrekarelik duty-free alanı için dünyanın en büyük duty-free işletmecisi Heinemann Grubu’nun Türkiye’deki iştiraki Unifree ile anlaşılmış, operasyon danışmanlığı için ise Seul Incheon Uluslararası Havalimanı İşletmesi ve Kopenhag Uluslararası Havalimanları ile Operasyon Danışmanlık Hizmeti anlaşması imzalamıştır.

42 ay gibi rekor bir süreyle bitirilerek hizmete açılan İstanbul Havalimanı’nda 500’den fazla check-in, 228 adet pasaport kontrol noktası yer almaktadır. Bunun yanı sıra, 18 bini kapalı ve 22 bini açık olmak üzere toplam 40 bin araç kapasitesine sahip otopark ile diğer havalimanlarından ayrışmaktadır.

Temelin atıldığı günden bu yana, henüz açılmadan aldığı dokuz ödülle uluslararası alanda da rüştünü ispat eden, adını sivil havacılık tarihine altın harflerle yazdıracak ve pek çok özelliğiyle ilklere imza atan İstanbul Havalimanı, Airbus A380 ve Boeing 747- 8 gibi süper jumbo uçakların rahatlıkla yanaşabileceği ve yolcu deneyimi konusunda dünyada çığır açacak bir terminale sahip. Robotlar, yapay zekâ, yüz tanıma ya da diğer kişisel bilgilerle
 
işlem yapmanın mümkün olacağı İstanbul Havalimanı, yolcuların rahatı ve konforu için akıllı sistem, kablosuz internet, telsiz ve yeni nesil GSM altyapısı ile LTE, sensor ve konuşan ‘nesneler’ gibi son teknolojilerle donatılmıştır.

İstanbul Havalimanı terminalinde İstanbul camilerinin, kubbelerinin ve daha birçok tarihi yapının zenginliği, proje mimarisine ince ince işlenirken, Türk-İslam sanat ve mimarisi motifleri projeye güzellik, doku ve derinlik sağlamaktadır. Pininfarina ve AECOM tarafından tasarımı yapılan ve Ekim 2016’da temeli atılan Hava Trafik Kontrol Kulesi, 370 proje arasında yapılan değerlendirme sonucunda Chicago Athenaeum: Mimarlık ve Dizayn Müzesi ve Mimari Sanat Tasarımı ve Kentsel Araştırmalar Avrupa Merkezi tarafından verilen 2016 Uluslararası Mimarlık Ödülü’nü kazanmıştır. İstanbul Havalimanı’nın terminal binası ise 16-18 Kasım 2016’da Berlin’de düzenlenen Dünya Mimarlık Festivali’nde “Gelecek Projeler-Altyapı” kategorisinde ödüle layık görülmüştür.

Türkiye’de havacılık sektöründe ve diğer karşılaştırmalı sektörler içinde, ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi Belgesi’ni almaya hak kazanan ilk ve tek proje olan İstanbul Havalimanı, 2017 yılında ise; IDC Türkiye-En İyi Maliyet Verimliliği Ödülü, The International CSR Excellence Awards-Topluma Karşı Sorumluluk Ödülü, Türkiye Bonds and Loans-Yılın Ulaştırma Finansman Kredisi Ödülü ve Stevie Uluslararası İş Ödülleri-Yılın Sosyal Sorumluluk Programı ödüllerine layık görülmüştür. 2018 yılında ise SAP Kalite Ödülleri, Stevie Uluslararası İş Ödülleri ve Future IT Summit ödüllerini almıştır.

Dünyanın sıfırdan yapılan en büyük havacılık merkezi projelerinden biri olarak kabul gören, Türkiye’nin uluslararası havacılık sektöründeki rolünü zirveye taşıyacak İstanbul Havalimanı, New York’tan Şangay’a kadar uzanan geniş bir coğrafyada sivil havacılık faaliyetlerinin en önemli merkezlerinden biri haline dönüşecektir.

 

Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı

Hızla gelişen Kosova Cumhuriyeti’nin tek uluslararası havalimanı olma özelliği ile, yaklaşık 2,5 milyon nüfusa sahip bir bölgeye ve çevre Balkan ülkelerine hizmet veren Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı (“PIA”), gerek Kosova, gerekse tüm Balkan coğrafyasının havacılık sektörüne ve bu sektöre hizmet veren tüm kuruluşlara büyük değer katmaktadır.

Gerçekleştirilen yatırım kapsamında, uluslararası normlarda, modern mimari anlayışıyla, çevre dostu ve akıllı bina olarak hayata geçirilen 42 bin metrekare kapalı alana sahip yeni terminal binasının yanı sıra 110 bin metrekare apron, yeni hava trafik kontrol kulesi inşası, havalimanı ulaşım yollarının rehabilitasyonu, 1.750 araç kapasiteli otopark, yakıt depoları ve bağlantı yollarının yapımı tamamlanmıştır.

Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı’nda Limak Kosovo, terminal ve otopark işletmesinin yanı sıra; yer hizmetleri, uçak yakıt, kargo ve PAT (pist, apron, taksi yolları) işletmelerinden ve bunların bakım onarımından da sorumludur.

2018 Ağustos ayında başlanan ve 2020 yılı içerisinde bitirilmesi planlanan “Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı Pist Uzatma ve Kategorisini Yükseltme” projesiyle beraber, Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı’nın mevcutta 2 bin 500 metre olan pisti, 3 bin metreye uzatılacaktır. Bu yatırım kapsamında gerekli iyileştirmeler de yapılarak, pistin kategorisi CAT II’den CAT III B’ye yükseltilerek, en olumsuz görüş koşullarında dahi pistin kullanımı mümkün olacaktır.

2018 yılında, aralarında Türk Havayolları, Pegasus, Germania, Easyjet, Edelweiss, Adria Airways, Eurowings, Germania Flug, Austrian, Wizzair, Orange 2fly, Norwegian Air, Swiss Int’l Airlines’in de bulunduğu sayıları 30’a ulaşan hava yolu şirketinin düzenli uçuşlarını gerçekleştirdiği Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, Almanya, Fransa, İsviçre, Türkiye, Avusturya, İngiltere,
 
İtalya, Slovenya, Belçika, Norveç, İsveç, Macaristan ve Danimarka gibi birçok ülkeye havayolu ulaşımında bağlantı sağlaması ve güçlü diaspora trafiği ile Orta Avrupa’da stratejik bir öneme sahiptir.

Havalimanında faaliyet gösteren havayolları tarafından en çok uçuş düzenlenen 3 ülke, İsviçre, Almanya ve Türkiye’dir. Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı 2018 yılında toplam 2 milyon 161 bin 874 yolcu sayısıyla bir rekora imza atmıştır.

Yolcu trafiğinde 2018 yılında ulaşılan yüzde 15 oranındaki artışın yanı sıra, 4 yıldır faaliyette olan yeni terminal binası ile birlikte özellikle yeni duty free, yiyecek içecek ve diğer ticari alanlar hizmete alınarak, hem havalimanı yolcularına uluslararası normlarda ve yüksek standartlarda hizmet sunulmuş, hem de havalimanının gelirleri artırılmıştır. 2014 yılında yeni bir Business Lounge salonu hizmete açılmış olup, müşteri memnuniyeti odaklı yatırımlar devam etmektedir.

Öte yandan, yürütülen kalite ve çevre yönetimi ile müşteri memnuniyeti çalışmaları kapsamında, Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi ve ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi standartları uyarınca hizmetlerini sürdürmektedir.

Karbon Emisyonunu azaltma çalışmalarının devamının bir sonucu olarak Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, Uluslararası Havaalanları Konseyi (“ACI”) tarafından Havalimanı Karbon Akreditasyonu Seviye 3 (Optimizasyon) sertifikasına layık görülmüştür.

Enerji yönetimi ve karbon azalımı yıllık programları ve sürekli iyileştirme metotları ile Pristina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı’nın Seviye +3 (Nötrlük)’e yükselmesi hedeflenmektedir.

 

Senegal Dakar Blaise-Diagne Uluslararası Havalimanı

Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı (AIBD), Batı Afrika’da Senegal’in başkenti olan Dakar’ın 45 kilometre güney doğusunda, yeni yerleşim bölgesi DIASS’ta toplam 45 milyon metrekarelik geniş bir arazi içinde yer almaktadır.

“Aeroport International Blaise Diagne” (AIBD) inşaatı 2007’de başlamasına karşın, projenin oldukça yavaş ilerlemesi sonucu, 2016 yılında Limak ve Summa ortaklığı, projeyi tamamlamak ve 25 yıl boyunca havalimanını işletmek için Senegal devleti ile anlaşma imzalamıştır. 8 ay gibi kısa sürede projenin kalan yüzde 30’luk kısmı tamamlanmıştır. İnşaat döneminde, 500’ü Türk olmak üzere toplam 1.500 kişi istihdam edilmiştir.

Toplam 575 milyon Euro’ya mal olan yeni havalimanı, ilk aşamada 3 milyon yolcu kapasitede hizmet verecek, 2023 yılında 5 milyon yolcu, 2035 yılında 10 milyon yolcuya hizmet verecek şekilde büyüyebilecektir.

İlk aşamada, 3500x75 metre ebatlarında, 01/19 aksında hizmet verecek tek pistin yanı sıra, master planda, ikinci pist için de rezerv alan bırakılmıştır.

79 uçak park pozisyonuna sahip toplam 260 bin metrekarelik apronda, 26 pozisyonda yakıt hidrant tesisi mevcuttur.
 
42 bin metrekare üzerine, yüksek standartlarda, lATA B servis kalitesinde faaliyet gösterecek şekilde inşa edilen 2 katlı ana yolcu terminal binası, 6 adet teleskopik yolcu köprüsüne, 44 check in kontuarına, 3 adet CIP salonuna ve 2 bin 500 metrekare ticari alana sahiptir.

Ana yolcu terminalinin yanı sıra, 2 bin 770 metrekarelik hac terminali ve 1.360 metrekarelik VIP salonları, yolcu trafiğine hizmet edecektir.

Yıllık 50 bin ton kapasiteli, 5 bin 600 metrekarelik kargo tesisleri ile, Senegal için çok önemli olan ihracat kapasitesi artırımının önü açılmıştır.

Dakar-Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı pisti, 75 metre genişliği ve 3 bin 500 metre uzunluğu ile, A380 dahil her tip uçağı, ayrıca uçak park alanları, 26 büyük taşıyıcı, 6 ufak-orta taşıyıcı ile 18 genel uçuş uçakları olmak üzere, toplam 50 uçağı kabul etmektedir.

07 Aralık 2017 tarihinde hizmete giren havalimanı, 25 yıl süreyle, Limak, Summa ve Senegal Devleti ortaklığındaki, LAS S.A. tarafından işletilecektir.

 

LimakPort İskenderun

Aralık 2011’de, 36 yıllık işletme hakkı devralınan, Mart 2013’te konteyner operasyonlarına başlayan LimakPort İskenderun’da, 2018 yılı, hem konteyner hem de konteyner dışı yük hacimlerinin önemli artış gösterdiği, verimli bir yıl olmuştur.

LimakPort İskenderun ana gemiler ve feeder gemilerle aktif olarak Maersk Line, APL, Arkas Line, CMA-CGM, Hapag Lloyd, Seago Line, Safmarine, Cosco Shipping, Evergreen, YangMing, Hamburg Süd, The ONE, Zim Line hatları ile birçok limana ve aktarmalı olarak da tüm dünyaya bağlanmaktadır.

Mevcut servislerde doluluk oranı her yıl ve her çeyrekte artış göstererek, 2018 yılında toplam dolu DRY konteyner elleçlemesinde yüzde 26 büyüme gerçekleşmiştir. DRY dolu konteyner ithalatı LimakPort sunduğu konteyner tarifesi avantajlarıyla 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 29 büyüyerek, müşterilerinin tercihi olmaya devam etmektedir. İthalat olarak gelen konteynerler limanda veya fabrika teslimi sonrası boşaltılıp, ihracatçılarımızın taleplerine hazır hale getirilerek ticaretin ihracat tarafına da hızlı şekilde destek olmaktadır. Limanın demiryolu bağlantısı olması, müşterilerine alternatifler ve avantajlar sağlamaktadır. Transit ticaretinde sınır kapılarına olan yakın lokasyonu ve uygun tarifeleri ile LimakPort, transit ticareti yapan müşterileri için avantajlı bir liman konumundadır.

LimakPort, yarattığı avantajlar ve modern ekipmanlar ile konteyner elleçlemesinde olduğu gibi, CFS iç dolum ve boşaltım operasyonlarında da müşterilerinin tercih sebebi olmuş ve böylece CFS operasyonları 2018 yılında 2017 yılına göre yüzde 20 büyüme göstermiştir.

2019 yılında da yeni hatların servise başlaması, mevcut hatların yeni servisler başlatması beklenmektedir. Böylece, çok güçlü bir potansiyele sahip liman hinterlandındaki müşterilere, hemen hemen tüm hatları kullanarak, dünyanın her noktasına erişme imkanı sunulabilecektir.

LimakPort, Türkiye’de limancılık sektörüne getirdiği “Müşteri Odaklı Hizmet” yaklaşımı ile Müşteri Hizmetleri Departmanı kurulan ilk limanlardan biri olma özelliğini taşımakta olup; alanında uzman, dinamik ve yenilikçi 30 kişilik müşteri hizmeti ekibiyle, her geçen gün hizmet kalitesiyle fark yaratmaya devam etmektedir.

Satış ve pazarlama ekibi; limanın hinterlandında yer alan tüm ihracatçı ve ithalatçı firmalara yapmış oldukları yoğun tanıtım ve görüşmeler ile, limanın mevcut müşteri portföyüne yeni müşteriler eklenmesini; İskenderun bölgesinin marketteki payının artmasını sağlamaktadır.

LimakPort İskenderun, yıllık 1 milyon TEU elleçleme kapasitesi ile Doğu Akdeniz’in en modern ve en büyük konteyner terminallerinden biri haline gelmiştir. 1 milyon metrekare alanda faaliyet gösteren liman, lineer ve uzun rıhtım yapılarına, olumsuz hava koşulları için tam koruma sağlayan mendireğe ve 15,50 metre su derinliği ile derin su limanı olma özelliğine sahiptir. Limana özel tasarlanmış modern konteyner elleçleme ekipmanları STS ve RTG vinçleri ile hizmet veren LimakPort, konteyner odaklı olarak tasarlanmış olmakla birlikte, yapılan kapsamlı ve çok yönlü yatırım ile; Ro-ro, proje kargo, dökme yük ve genel kargo yükleri operasyonlarında da bölgenin en önemli limanıdır.

LimakPort, yüksek hizmet kalitesi ve müşteri odaklı yaklaşımı ile hinterlandımızda bulunan sanayiciler tarafından gün geçtikçe daha çok benimsenerek, kısa zamanda Doğu Akdeniz’in vazgeçilmez limanlarından biri olmuştur. Hizmet kalitesi, çeşitliliği ve hacmini arttırma hedefi, bundan sonraki dönemde de devam edecektir.

 

http://www.limakports.com.tr/tr

 

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı

 

Limak, Cengiz ve Kolin Holding gruplarının ortak yatırımı olan Yüksek Hızlı Tren Garı, 29 Ekim 2016 tarihinde hizmete açılmıştır.

Ülkemizde ilk olan Ankara Tren Garı ve Yaşam Merkezinde; tren garının yanı sıra, seçkin mağaza karmasına sahip bir alışveriş merkezi, business otel ve kiralanabilir ofisler bulunmaktadır.

Çağdaş ve modern mimarisi, çevre dostu ve Leed sertifikalı bir yapı olma özelliğini taşıyan ATG’nin toplam alanı 195 bin metrekare, kiralanabilir alanı 25 bin metrekare, kiralanabilir ofis alanı ise, 4 bin metrekaredir. Günde 100 bin ziyaretçiyi ağırlayan Ankara Tren Garı ve Yaşam Merkezi, ulaşımda yaptığı devrimin yanı sıra, ticari anlamda da ülke ekonomisine katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Türkiye’nin ilk ve tek projesi olan ATG; başkentin en merkezi bölgesinde, şehir içi ulaşım ağıyla 400 bin Ankaralının 5 dakikalık yürüyüş mesafesinde olmasından dolayı yalnızca tren yolcularının kullanımına açık transit bir geçiş noktasından ziyade, çekim alanı ile de rakipsiz bir lokasyona dönüşmektedir.

ATG’nin içinde 6 adet demiryolu hattı, 6 adet peron bulunmaktadır. Ülkemizin bütün demiryolu ve hızlı tren hatlarının kavşak noktasıdır.
 
Yurt içinde yeni bir ulaşım tarzı yaratan ATG, tarihi banliyö tren istasyonuna modern bir demiryolu üst geçidi bağlantısı ile şehrin her noktasına tek merkezden ulaşım sağlamayı hedeflemektedir. Metro istasyonuna yapılacak bağlantı ile zaman tasarruflu hızlı ulaşımı, alışveriş keyfiyle birlikte sunacaktır. Ayrıca Esenboğa Uluslararası Havaalanı’na direkt express tren bağlantısı ile kesintisiz ve konforlu ulaşım sağlanacaktır.

VIP ve CIP salonları, bankacılık hizmetleri, araç kiralama noktaları, seyahat şirketleri, kargo şirketleri, bavul ve valiz saklama istasyonları, revir gibi hizmetleri de bünyesinde barındıran ATG; 2.500 araçlık kapalı ve 90 araçlık açık otopark kapasiteliyle, alışverişi ve ulaşımı, çeşitle, keyifle sunmaya devam etmektedir.

ATG’nin bünyesindeki The Ankara Hotel toplamda 134 odası, 1.000 kişi kapasiteli balo salonuyla her türlü toplantı ve organizasyonlar için alternatif oluşturmaktadır.

ATG dünyanın sekizinci, Avrupa’nın ise altıncı en büyük ulaşım kompleksi olma özelliğini taşımaktadır.