İnternet sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezlerle ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
X
Sektörler
İnşaat

İnşaat

1976 yılında kurulan Limak İnşaat, havalimanları, limanlar, otoyollar, barajlar, hidroelektrik santraller, arıtma tesisleri, fabrikalar, endüstriyel tesisler, gıda tesisleri, boru hatları, karma kullanımlı kompleks yapılar, otel inşaatları dahil tüm altyapı ve üstyapı projelerinde uzmanlaşarak, bugün dünyanın önde gelen inşaat şirketleri ile birlikte, (ENR) Engineering News-Record’da yer alan ilk 250 uluslararası inşaat şirketi sıralamasında bulunmaktadır. Şirket, teknik yetenek ve yılların kazandırdığı deneyimini, kalite, hız, yüksek teknoloji, yaratıcılık ve toplumsal sorumluluk anlayışıyla birleştirerek, stratejik öneme haiz pek çok büyük, bazıları EPC modelindeki projeyi, öngörülen tarihten önce başarıyla tamamladı.

Limak İnşaat, bugüne kadar havacılık sektöründe önemli uluslararası havalimanı projeleri gerçekleştirdi. 2014 yılında ortakları ile birlikte ihalesini kazanarak sözleşmesini imzaladığı, Türkiye’nin ve dünyanın en büyük altyapı yatırımlarından olan İstanbul Havalimanı Projesi’nin ilk faz inşaatını 29 Ekim 2018’de tamamladı. Toplam 500 bin metrekare kapalı alanda çevre dostu anlayışla tasarlanan, dünyanın en güvenli yapılarından biri seçilmesi dahil çok sayıda ödülün sahibi İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı yeni terminal binası ve eklerini, uluslararası normların çok üstünde değerlerle, tasarım-yapım süreci dahil 18 ay gibi rekor bir sürede, 2009 yılında tamamladı. 2013 yılında, 5 milyon yolcu kapasiteli, bugün Balkanlar’ın en teknolojik, en modern, çevre dostu havalimanı olan Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı’nı inşa etti. Mısır’da, Dünya Bankası tarafından finanse edilen Kahire Uluslararası Havalimanı Terminal 2 Projesi’ni ise 2016 yılında tamamladı. 2016 yılında ortağı ile birlikte ü tlenmiş olduğu Senegal’in başkenti Dakar’da Uluslararası Blaise-Diagne Havalimanı Projesi’ni 2017 yılında inşa etti.

Limak İnşaat, Rusya Federasyonu’nda Marashtroy ile birlikte üstlenilen Chelyabinsk Uluslararası İç Hatlar Terminali inşaatını 2020 yılında tamamlayarak teslim etti. Yurt dışında üstlenilen diğer projelerden; Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’ün şehir merkezinde, yaklaşık 300 bin metrekare alana sahip AVM, otel ve rezidans bloklarından oluşan karma kullanımlı üstyapı projesi kapsamında Limak Skopje Hotel inşaatı ve Arnavutluk’ta, Statkraft için yaklaşık 250 MW gücünde olan Moglice Hidroelektrik Santrali inşaatı tamamlandı.

Bir Türk müteahhitlik firması tarafından kazanılan en yüksek kontrat bedeline sahip, dünyanın en prestijli işlerinden biri olan ve Kuveyt için büyük öneme haiz Kuveyt Uluslararası Havalimanı Terminal II Projesi inşaatına devam eden Limak İnşaat; Kuveyt Uluslararası Havalimanı inşaatının ikinci paket ihalesi olan “Çok Katlı Otopark Binası, Bağlantı Yolları, Köprüleri ve Çevre Peyzaj İşleri Yapım Projesi” işinin sözleşmesini 09.07.2020 tarihinde Kuveyt Bayındırlık Bakanlığı ile imzaladı. Kuveyt’te Güney Abdullah Mubarak Altyapı projesinin, 6 Ekim 2020 geçici kabulü yapılarak, 2 yıllık bakım dönemi başladı.

Rusya Federasyonu’nda Kemerovo Uluslararası Havalimanı, İç Hatlar Terminal Binası ve Novy Erengoy Uluslararası Havalimanı inşaatları üstlenildi.

Limak İnşaat, enerji sektöründe bugüne kadar birçok hidroelektrik santrali (HES) projesini başarıyla tamamladı. Bunlar arasında; inşaatı rekor sayılabilecek bir süre olan 2,5 yılda tamamlanan, 420 MW kurulu gücü ile yılda 1.5 milyar kWh’lik enerji üretimi kapasitesine sahip ve sıkıştırılmış beton (RCC) tipine göre Türkiye ve Avrupa’nın en büyük barajı olan Çetin Barajı ve HES bulunmaktadır. Ayrıca 2020 yılında, Gürsöğüt 1-2 Barajı ve HES’te inşaat çalışmaları tamamlandı. DSİ geçici kabulleri yapılan Gürsöğüt-1 Barajı ve HES’te enerji üretimine başlandı. Artvin’de inşaatı devam eden, dünyanın üçüncü en yüksek çift eğrilikli beton kemer barajı olan Yusufeli Barajı ve HES projesinin inşaatı hızla devam etmektedir.

Yurt içinde; Kuzey Marmara Otoyolu projesinin son ve en uzun kesimi olan 6. Kısım tamamlanarak hizmete açıldı. Şırnak-Pervari ve Artvin-Erzurum yolları, Pakistan’da ise 4 adet karayolu projesi devam etmektedir.

Ülkemiz için çok önemli projelerden biri olan ve şirketin içinde bulunduğu ortak girişim grubu tarafından ihalesi kazanılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi’nin inşaatı ise devam etmektedir. Ayakları arasındaki 2023 metre açıklık ile dünyanın en uzun asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023’te tamamlanarak açılması hedeflenmektedir. İstanbul Uluslararası Finans Merkezi Projesi’nde yer alan ve anten kulesiyle birlikte 352 metre yüksekliğiyle tamamlandığında Avrupa’nın en yüksek binası olacak Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Yerleşkesi 1. Etap inşaatı üstlenildi.

Limak İnşaat, 2021 yılında da sürdürülebilir bir gelecek için çalışmayı ve en üst seviyede güvenlik, kalite ve çevre standartları performansı ile yurt içi ve yurt dışında büyük ölçekli enerji, altyapı ve üstyapı inşaat projelerini üstlenmeyi sürdürecek ve ekonomiye değer katacaktır.
X