1915 Çanakkale Köprüsü’nde kule temel betonu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı

18.03.2018
İki kule arasında 2.023 metrelik açıklıkla, tamamlandığında dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını alacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde tarihî gün… İnşaatı, Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi Ortak Girişimi tarafından devam eden projede, köprünün ayaklarındaki kule temel betonu Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Sayın Binali Yıldırım’ın da katıldığı törenle atıldı. Törende aynı zamanda köprünün Asya yakası kule ayaklarının yerleşeceği deniz tabanına da ilk kazık çakıldı. Temeli 18 Mart 2017 tarihinde atılan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, Cumhuriyetin 100’üncü yılı olan 2023’te tamamlanarak açılması hedefleniyor.

Yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkarılan ve 2017 yılında Türk ve Güney Koreli firmalardan oluşan Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi Ortak Girişimi tarafından 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklifi ile kazanılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nde inşaat çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Proje 88 km. otoyol ve 13 km. bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 km. uzunluğunda. Temeli tam bir yıl önce atılan projede, bugüne kadar kesonların inşa edileceği kuru havuzlar tamamlandı, kuru havuz hafriyat çalışmaları bitirildi, tasarım çalışmaları yapılmakta olup zemin iyileştirmeleri gerçekleştirildi.

18 Mart 2018 tarihinde gerçekleştirilen törenle de köprünün ayaklarındaki keson temel betonu atılırken, köprünün ayaklarının yerleşeceği deniz tabanına da ilk kazık çakıldı. Proje alanında gerçekleştirilen törende, Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın ve Başbakan Sayın Binali Yıldırım’ın yanı sıra yüklenici firmaların proje yetkilileri de hazır bulundu.

Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi Ortaklığı adına konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Sayın Cumhurbaşkanımız ‘Çanakkale’ye bir gerdanlık kalsın’ demiştiniz, işte bu gerdanlıkla kıtalar bir kez daha birleşecek. Asya ve Avrupa denizin üstünden dördüncü kez toplamda ise yedinci kez birbirine kavuşmuş olacak. Millet olarak gururla, iftiharla sahip olacağımız asırla boyu göğsümüzü kabartacak dünyanın uzun açıklıklı asma köprüsü unvanıyla bir hayali daha gerçekleştireceğiz” dedi. Cuma günü projenin finansmanının tamamlandığını da anımsatan Özdemir, “Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi adına ortaklığımıza duyduğunuz güvenden dolayı çok teşekkür ederiz. Bu hayalin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese teşekkürü bir borç biliyoruz” sözleriyle konuşmasını tamamladı.

DÜNYANIN EN UZUN KÖPRÜSÜ OLACAK

Sadece Türkiye’de değil aynı zamanda dünya tarihinde de büyük iz bırakmış Çanakkale’nin simge yapılarından biri olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, en yüksek mühendislik ve estetik tasarım standartlarını karşılayacak özelliklere sahip olacak. Tamamlandığında 2023 metre ana açıklığı ile dünyanın en geniş açıklıklı asma köprüsü olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü 333 metrelik kuleleri ile de dünyanın en yüksek asma köprüsü unvanını alacak.

KREDİNİN YÜZDE 70’İ YABANCI FİNANS KURUMLARINDAN


16 Mart 2018 tarihinde finansman paketi imzalanan ve yüzde 70’i yabancı banka ve finans kuruluşları olmak üzere yaklaşık 2,265 milyar euro kredi sağlandı. Uğruna can verenler gibi tasarımında bayrağımızdan ilham alınan ve “barışa adanan” 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, Cumhuriyetin 100’üncü yılı olan 2023 yılında hizmete açılması hedefleniyor. Anadolu yakasındaki Lapseki’nin Şekerkaya ile Avrupa tarafındaki Gelibolu’nun Sütlüce mevki arasına yapılacak köprü, Çanakkale Boğazı’nın ilk, Marmara Bölgesi’nin de beşinci asma köprüsü olarak faaliyet gösterecek. 1915’te temelleri Çanakkale’de atılan Cumhuriyetimiz, 100. Yılında 1915 Çanakkale Köprüsü ile taçlanıyor.

SEYAHAT SÜRESİ 4 DAKİKAYA İNECEK

1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa’nın denizin üstünden dördüncü kez, toplamda ise yedinci kez birleştirilmiş olacak. Feribot ile yaklaşık 30 dakikada geçilen Çanakkale Boğazı’ndaki bekleme süreleri ve yaklaşık bir saat süren seyahat süresi 4 dakikaya inmiş olacak. Projeyle birlikte, Marmara ve Ege bölgelerindeki limanların, tüm ulaşım sistemleriyle entegrasyonunu da gerçekleştirmiş olacak.

1915 Çanakkale Köprüsü;

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün toplam uzunluğunun 2.023 m. orta açıklık, 770’er m. yan açıklıklar ayrıca 365 ve 680 m.’lik yaklaşım viyadükleri ile beraber 4.608 m. olması öngörülmektedir. Köprü 2 x 3 trafik şeritli olacaktır. Köprü tabliyesinin 45,06 m. genişlikte ve 3,5 m. yükseklikte olması öngörülmekte olup tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları–bakım şeridi 3m.-teşkil edilecektir. Her iki kule temeli yaklaşık 40 m. derinlikte deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 m. ve kule en üst tepe noktası ise 333 m. olması öngörülmüştür. Tamamlandığında Dünyanın En Büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacaktır.

PROJE KAPSAMINDA ;

1 adet Asma Köprü, 2 adet Yaklaşım Viyadüğü, 4 adet Betonarme Viyadük, 10 adet Alt Geçit Köprüsü, 33 adet Üst Geçit Köprüsü, 6 adet Köprü, 43 adet Alt Geçit, 115 adet çeşitli ebatlarda Menfez, 12 adet Kavşak (Devlet Yolu üzerindeki Kavşaklar Dahil), 4 adet Otoyol Hizmet Tesisi, 2 adet Bakım İşletme Merkezi, 6 adet Ücret Toplama İstasyonu inşa edilecektir.

PROJE KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

Kule Keson temellerinin 1.aşamasının imal edileceği Kuru havuz çalışmaları tamamlanmış olup, Kule temeli keson imalatı donatı çalışmalarına başlanmıştır.
Gerek Asma Köprüde gerekse de otoyol güzergahında proje çalışmaları devam etmektedir.
Kamulaştırma çalışmalarına 19.12.2017 tarihinde başlanmış olup, çalışmalar devam etmektedir.
1915 Çanakkale Köprüsü kule kesonlarının oturacağı konumlarda deniz dibi tarama çalışmaları tamamlanmıştır.
We are using cookies at our website to provide a better web site user experience. By continuing with the default settings you will be accepting use of cookies according to our cookie policy .
Allow
Disable
X
X