Yolcu sayısını artırırken ödülleri de kaptırmadı

Ekonomi Gazetesi
 - 
19.01.2011
Daha birkaç yıl öncesine kadar "yarış pisti olarak kullanılabilir’ gibi ilginç tekliflere muhatap olan İstanbul’un Anadolu yakasındaki Sabiha Gökçen Havalimanı, özelleştirme sonrası büyük bir atılım içerisinde. 2010’da 11,6 milyon yolcunun kullandığı havalimanı uluslararası pek çok ödülün de sahibi oldu.

’İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın 2001’de başlayan serüveni, 2010 sonunda büyük başarı öyküsüne dönüştü. Havalimanı, geçen yıllarda yerli ve yabancı havayollarının ilgisini çekerek, büyük artış trafiğine sahne oldu. Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) uhdesindeki Sabiha Gökçen Havalimanı, başta Türk Hava Yollan (THY) olmak üzere yerli ve yabancı havayollarının düzenlediği uçuşlarla yolcu sayısını her geçen gün artırırken, uçak bakım yatırımlarıyla da dikkat çekiyor.

İstanbul’un Anadolu yakasındaki Sabiha Gökçen Havalimanı, yolcu ve uçak trafiğindeki istikrarlı artışını geçen gün de sürdürdü. 2009’da 6,6 milyon yolcunun geçiş yaptığı havalimanından geçen yıl yüzde 75 artışla 11 milyon 598 bin 26 yolcu seyahat etti. Havalimanındaki iç hat yolcu sayısı geçen yıl yüzde 69 artışla 7 mılyon 665 bin 21’e, dış hat yolcusu da yüzde 88 artışla 3 milyon 933 bin 5’e ulaştı.

2 bin 179 kişiye doğrudan istihdam sağlanan havalimanı, geçen yıl dünya sıralamasında 105-119 arasında yer aldı. 47 havayolunun uçuş düzenlediği havalimanını, bu yıl 16 milyon yolcunun kullanması ve yolcu trafiğinde ilk 100 arasında yer alması bekleniyor.

Kısa zamanda gerçekleştirdiği atılımlarla havacılık sektöründe adından sıkça söz ettiren Sabiha Gökçen Havalimanı, yolcu sayısındaki artışlarla 2009 ve 2010’da dünyanın en hızlı büyüyen havalimanı haline geldi. Havalimanı terminal binası işletmecisi İSG, İngiltere’nin başkenti Londra’da 28-30 Eylül 2010’da düzenlenen 7. Dünya Düşük Maliyetli Havayolları Kongresinde, "Dünyanın En İyi Havalimanı’ ödülüne layık görüldü. ISC’ye, ’geniş ve ferah bir perspektife sahip terminal binası, modem mimari ve altyapı yatırımları, her türlü ihtiyaca cevap veren yolcu dostu havalimanı, havayollarının ilgisini farklı pazarlama stratejleri ile çekmesi, havayollarına sağlanan destek ve operasyonel mükemmellik’ gibi kriterler dikkate alınarak ödül verildi.
We are using cookies at our website to provide a better web site user experience. By continuing with the default settings you will be accepting use of cookies according to our cookie policy .
Allow
Disable
X
X