İskenderun’a 372 milyon dolar verdi, ’Ortak düşünmem’ dedi

Hürriyet
 - 
29.09.2010
ÖZELLEŞTİRME çalışmalarına 2005 yılında başlanan ve ilk ihalesi 2007 yılında yargı karan nedeniyle iptal edilen İskenderun Limanı dün yeniden ihaleye çıktı. Devlet Demir Yolları İşletmesi Genel Müdürlüğüne ait İskenderun Limanı’nın 36 yıl süre ile işletme hakkı için yapılan nihai pazarlık görüşmelerine 12 firma katılırken, en yüksek teklifi 372 milyon dolarla Limak Yatırım Enerji Üretim İşletme Hizmetleri ve İnşaat A.Ş verdi. Limak Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, herhangi bir ortaklığın şu anda düşünülmediğini de söyledi.

6 firma elendi
Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu’nun Komisyon Başkanlığında yapüan nihai pazarlık görüşmesinde ilk olarak kapalı elemesiz teklifler alındı. Elemesiz turda en yüksek teklif 160 milyon dolar oldu. Toplam 6 tur olarak gerçekleştirilen elemeli yazılı turların ilkinde ise en yüksek teklif 255 milyon 100 bin dolara çıktı. Bu turda ÇelebiKolin elendi. İkinci elemeli turda 2005 yılındaki ihaleyi kazanan PSA-Akfen elendi ve en yüksek tutar 301.9 müyon dolar olarak tespit edüdi.

Üçüncü elemeli turda en yüksek tutar 325 müyon 150 bin dolara yükselirken, bu turda da Yüdırım Holding A.Ş ihale dışı kaldı. Dördüncü elemeli turda IC İçtaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş elenirken, en yüksek tutar 336 müyon 200 bin dolar oldu. Beşinci elemeli turda Assan Panel Sanayi ve Ticaret A.Ş elendi. Bu turda da en yüksek tutar 338 müyon 300 bin dolar olarak gerçekleşü. Altıncı elemeli turda da ihale dışı kalan grup Gemport-Limar oldu.

2 firma kapıştı
Açık artırma turlarında ise, başlangıç tutarı 351 milyon 300 bin dolar, artırım aralığı 100 bin dolar olarak belirlendi. Açık artırmanın ilk turunda CEY Grubu Ortak Girişimi, Global Liman İşletmeleri ve YDA-Alp-ButrosSabay Şirketi-Butros Deniz ve Nakliyat A.Ş-Sabay Denizcilik Vapur Acenteliği Nakliye ve Ticaret Şirketi OGG ihaleden çeküdi. Daha sonraki açık artırma turları, Limak Yatırım ve Kumport Liman Hizmetleri arasında geçti. Açık artırma turlarının sonunda en yüksek teklifi 372 milyon dolarla Limak Yatırım verdi.

Ortaklık yok
Limak Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, İskenderun Limanı’nı yapacakları yatırımlarla limanı eski kapasitesine ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi. İhale şartnamesine göre 6 yılda Mersin Limanı’nın en az yüzde 40 kapasitesine sahip 400 bin TEU konteyner elleçleme yatırım yapılması gerektiğini anımsatan Özdemir, belirtilen kapasitenin üstüne çıkmayı planladıklarını kaydetti. Özdemir, herhangi bir ortaklığının şu anda düşünülmediğini de sözlerine ekledi.

1400 metrelik mendirek
İskenderun Limanı, Ortadoğu ülkelerine olan aktarma trafiğine olduğu kadar, Güney ve Güneydoğu Anadolu’ya da hizmet veriyor. Bu bakımdan, aktarma limanı olarak önemli bir role sahip liman, 1400 metre uzunluğunda bir mendireğe sahip. Demiryolu, karayolu şebekesi üe bağlantılı genel amaçlı bir liman olan iskenderun Limanı, dökme, Ro-Ro ve kanşık eşyaya hizmet veriyor. 60 bin ton kapasiteli TMO’ya ait bir beton süoya sahip olan limanda rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi mevcut ve ayrıca, yükleme hızı saatte 350 ton, boşaltma hızı saatte 250 ton olan bir cevher konveyörü de bulunuyor.
We are using cookies at our website to provide a better web site user experience. By continuing with the default settings you will be accepting use of cookies according to our cookie policy .
Allow
Disable
X
X