Sabiha Gökçen’in Limak’a devri bugün

Dünya
 - 
01.05.2008
Hizmete 8 Ocak 2001 tarihinde açılan Sabiha Gökçen Havalimanı ’ nın işletmesi , bugünden itibaren LİMAKGMRMAHB ortaklığının kurduğu Sabiha Gökçen Uluslararası Hava limanı Yatirım Yapım İşletim AŞ ’ ye ( ISGIA ) devredilecek . Devir ile birlikte ISGIA , İstanbul Anadolu yakasının ilk havalimanını 20 yıllığına işletecek . Havalimam , yılda 10 milyon yolcu kapasiteli , yeni bir dış hatlar terminali yapımı için 9 Temmuz 2007 tarihinde ihaleye çıkmıştı . İhaleyi , Limak İnşaat AŞ, GMR Infrastructure Ltd, Malaysia Airport Holding Berhad Ortak Girişim Grubu konsorsiyumu , KDV hariç 1 . 932 milyar Euro ( 3 milyar 500 milyon dolar ) bedel ödemek sureti ile kazanmıştı . Savunma Sanayi Müsteşarlığı ( SSM ) ile yaptığı sözleşme uyarınca ISGIA , yeni yapılacak dış hatlar terminali , otopark ve havalimanı otelinin yanı sıra mevcut terminallerin , CİP salonları , yer hizmetleri ve kargo operasyonunun işletilmesi ile akaryakıt ve duty free işletmelerinin yönetimini üstlenecek . Sabiha Gökçen Havalimanı ’ nın sekiz yıldır işletmesini yapan HEAŞ ise bu tarihten itibaren Havaalanı Meydan Otoritesi sıfaü ile hava tarafı faaliyetlerini yönlendirecek . Bu görevler arasında pistler , taksi yolları , uçak park alanları ile seyrüsefer cihazları yönetimi , elekt Sabiha Gökçen hava trafiği rik , su , doğalgaz , bilgi işlem desteği , planlama , kontrol ve denetim hizmetleri ile destek hizmetleri bulunuyor . Başbakan temel atacak Öte yandan 3 Mayıs 2008 Cumartesi günü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve ilgili bakanların katılımı ile Dış Hatlar Terminali ’ nin temel atma töreni gerçekleştirilecek . Havalimanı terminali , 170 bin metrekare kapalı alana sahip olacak . 96 checkin kontuarı , 6 bagaj karuseli ve otomatik bagaj ayırma sistemi ilee A 380 operasyonuna uygun 14 körük yer alacak . 4 bin 500 araç kapasiteli bir otopark , 60 odalı bir hava limanı oteli , iki katlı VIP terminalinin yapımı da gerçekleştirilecek . ISGIA , ayrıca apron sahasının genişletilmesini ve havalimanı altyapısında mevcut yakıt şebeke ( hydrant ) sisteminin hayata geçirilmesini de sağlayacak . Yeni terminalin yapımı tamamlanana kadar havaalanının artan yolcu ve uçuş trafiğine cevap verebilmek için bazı tedbirler de alındı . Bu amaçla iç Hatlar A Terminali ’ ne ek olarak geliş salonu inşa edilerek . Terminalin yalmzca gidişler için kullanılması sağlanacak . Hamide HANGÜL - İSTANBUL
We are using cookies at our website to provide a better web site user experience. By continuing with the default settings you will be accepting use of cookies according to our cookie policy .
Allow
Disable
X
X