Basın
Basında Limak
2012
Fıtık olmak istemeyen Sabiha Gökçen’den uçsun

Fıtık olmak istemeyen Sabiha Gökçen’den uçsun

Vatan / 20.04.2012
Uçuşlarının yüzde 92’sini rötarsız olarak gerçekleştiren İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, Atatürk Havalimanı’nda saatlerce rötar yapan uçakların yolunu gözlemeye tahammülü kalmayan yolcular için iyi bir alternatif Atatürk Havalimanından gerçekleşen uçuşların saatlerce rötar yaparak yolcuları ’fıtık’ ettiği bir dönemde, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı (İSG) uçuşlarının dakikliğiyle dikkat çekiyor. 

İSG’nin işletmesinden sorumlu konsorsiyumun CEO’su Gökhan Buğday, geçen yıl havalimanı uçuşlarının yüzde 92’sinin rötarsız olarak gerçekleştirildiğini belirterek "2012 için hedefimiz yüzde 94" dedi. Sabiha Gökçen’in yolcu trafiğinin 3 yılda 4.3 milyon’dan 13.7 milyona çıktığına dikkat çeken Buğday, "Geçen yıl yolcu trafiğimizi yüzde 18 arttırdık. 

Bu yılki hedefimiz ise yolcu sayımızı 17 milyonun üzerine taşımak" dedi. THY’nin 2 gün önce yeniden Sabiha Gökçen’den iç hat uçuşlarına başlayacağını duyurduğunu hatırlatan Buğday, "Ankara, Antalya ve İzmir’e haftanın her günü, 4’er sefer ve uçacak olan THY, Dalaman ve Bodrum’a ise haftada 3 gün, 2’şer sefer düzenleyecek. Böylece 20’sinde haftada toplam 76 sefer devreye girmiş olacak" dedi. 

Buğday, 2015 yılında 2’nci pistin açılmasının beklendiğini belirterek, "Projesi bitti, çizimleri tamamlandı, kamulaştırma devam ediyor. Yeni pistin, paralel ve bağımsız bir pist olması sayesinde mevcut kapasitemizi 2’ye katlayacağız" dedi. Bölgedeki teknoloji parkının inşaatının devam ettiğini hatırlatan Buğday, öyle konuştu: "Burada, 450 firmanın yer talebi var. Çalışan sayısı 3 yılda 30 bine ulaşır. Ataşehir’de kurulacak olan İstanbul Finans Merkezi’de Sabiha Gökçen’in önemini arttıracak." Ortaklık görüşmeleri uzun soluklu olacak ISG konsorsiyumunun Malezyalı ortağının hissesini artırmak istediğine dair geçtiğimiz günlerde çıkan haberlere dair Gökhan Buğday, "Ortaklar kendi aralarında görüşmeye devam ediyor. Henüz bir karar alınmış değil. ISG iyi bir varlık, Bu nedenle görüşmeler uzun soluklu olacak" yorumunda bulundu. 

Geçtiğimiz günlerde yayınlanan haberde, olası bir işlemde Limak ve GMR’ın yüzde 15’er hisseyi Malaysia Airports’a satabileceği ve Malezyalı ortağın şirketteki payının yüzde 50’ye ulaşabileceği ifade edilmişti. Sabiha Gökçen’in 20 yıllık işletme hakkını Mayıs 2008’de 1.93 milyar euro karşılığında devralan konsorsiyumda bugün, GMR ve Limak Holding yüzde 40, Malaysia Airports da yüzde 20 hisseye sahip. Ortaklarının Brezilya, Avrupa ve Ortadoğu’da yap-işlet-devret ve inşaat gibi tüm proje alternatiflerini değerlendirdiğini söyleyen Buğday, "İstanbul’un 3’üncü havalimanı projesiyle de yakından ilgileniyoruz. Ancak, projenin ana hatları henüz belli olmadığından daha detaylı bir yorumda bulunmam mümkün değil" dedi.