Basın
Basında Limak
2010
Sektöre iddialı giren Limkon iç ve dış piyasalarda adından söz ettiriyor

Sektöre iddialı giren Limkon iç ve dış piyasalarda adından söz ettiriyor

Gıda Teknolojisi / Nisan 2010
İki yıl önce Limak Holding tarafından 30 milyon Avroluk yatırımla Adana Organize Sanayi Bölgesi’nde kurulan meyve suyu fabrikası, narenciye, başta olmak üzere, elma, kayısı, şeftali,vişne, çilek, nar ve domates sularını konsantre olarak üretiyor. İhracat odaklı bir fabrika olması nedeniyle Mersin Limanı’na yakın olmanın avantajlarından da yararlanan Limak Holding kuruluşu Limkon, bu yıl ihracattan 8 milyon dolar hedefliyor. Hedef, yılda 100 bin ton meyve işlemek.

2007 yılı sonunda faaliyete geçerek, meyve suyu konsantresi, meyve püresi, salça ve her çeşit meyve bazlı ürün işleyen tesis, 13 bin metre karesi kapalı olmak üzere toplam 40 bin metrekare alan üzerine kurulu. Limak Holding’e bağlı Limkon Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü İlker Güney, toplam üretimlerinin yüzde 40’ını yurt dışı pazaralara sunduklarına dikkati çekerek, "Bugüne kadar Japonya, Amerika, Dubai, Suudi Arabistan, Rusya, Almanya, Sırbistan, Çek Cumhuriyeti, Hollanda ve İsviçre’ye toplam 5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. İç piyasada da Türkiye’nin önde gelen meyve suyu firmalarına ürün tedarik ediyoruz." şeklinde konuştu.

Satışlarımızı yüzde 25 artırdık

Küresel mali krizin vurduğu 2009 yılında satışlarını yüzde 25 artırdıklarını belirten Güney, "Ürün portföyümü tüm dünya pazarlarında rekabet edebilir kalitede hazır bulunduruyoruz. Japon marketleri için onay belgesi aldık. Amerika’da satış için FDA (Food and Drug Administration) ve Kosher belgesi temin ettik. Avurpa ülkeleri için SGF üyeliğine kabul edildik. Tüm bunlar uluslararası tüm uygunluk denetimlerini başarıyla tamamladığımızı ve kalite ölçülerimizin dünya standardında olduğunun göstergesidir’ dedi. Meyve suyu konsantre sektörünün iç piyasada şişeleme şirketlerinin büyümesine bağlı olarak ekonomik krize rağmen yüzde 8 civarında büyüdüüğünü, yurt dışı piyasalarda ise Avrupa ve Rusya’daki ciddi resesyonun bölge satışlarını olumsuz etkilese de ABD, Japonya ve Körfez ülkelerinde yükselen bir trendin yakalandığını sözlerine ekledi.