Basın
Basında Limak
2010
İskenderun Limanı 372 milyon dolara Limak’ın

İskenderun Limanı 372 milyon dolara Limak’ın

Zaman / 29.09.2010
İskenderun Limanı’nın 2005’te yapılan ihalesini 80 milyon dolarla Akfen ve Singapurlu ortağı PSA kazanmıştı. İskenderun Limanı’nın 36 yıl süreyle işletme hakkı devri ihalesinde en yüksek teklif, 372 milyon dolarla Limak Yatırım Enerji Üretim İşletme Hizmetleri ve İnşaat AS’den geldi. Limanın 2005’teki ilk özelleştirme girişiminde Akfen ve Singapurlu PSA konsorsiyumu 80 milyon dolarla en yüksek teklifi vermişti. Ancak ihale yargı kararları doğrultusunda 2007’de iptal edilmişti. Böylece ilk ihaleye göre teklif edilen fiyat 4,6 kat fazla oldu.

Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu’nun başkanlığında gerçekleştirilen ve 12 firmanın katıldığı ihalede bir elemesiz, 6 elemeli tur yapıldı. Elemesiz turda yüksek teklif 160 milyon dolar oldu. Birinci elemeli turda en yüksek teklif 255,1 milyon dolar olurken, Çelebimilyon dolara Limak’ın Kolin Ortak Girişim Grubu elendi, ikinci elemeli turda en yüksek tutar 301,9 milyon dolar olurken PSA-Akfen Ortak Girişim Gaıbu elendi. Üçüncü elemeli turda en yüksek teklif 325,15 milyon dolar oldu ve Yıldırım Holding elendi. Dördüncü elemeli turda en yüksek teklif 336,2 milyon dolar olurken IC İçtas İnşaat elendi. Beşinci elemeli turda Assan Panel elenirken en yüksek teklif 338,3 milyon dolar oldu. Altıncı elemeli turda ise Gemport-Limar Ortak Girişim Grubu elendi. Ardından açık artırmaya geçildi. Artırmanın başlangıç tutan 351,3 milyon dolar olurken, artırım aralığı ise 100 bin dolar olarak belirlendi. İlk turda CEY Grubu Ortak Girişimi, Global Liman İşletmeleri, YDA İnşaat ihaleden teşekkür ederek çekildi. Kumport Liman ile Limak Yatırım 52 tur boyunca yarıştı. 52. turda Kumport ihaleden çekildi ve Nihat Özdemir’in sahibi olduğu Limak 372 milyon dolarlık teklifi ile ihaleye en yüksek teklif veren firma oldu.

Limak Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir ihale sonrası yaptığı açıklamada, limanı yapacakları yatırımlarla eski kapasitesine ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi.

İhale şartnamesine göre 6 senede Mersin Limanı’nın en az yüzde 40 kapasitesine sahip 400 bin TEU konteyner elleçleme yatırım yapılması gerektiğine işaret eden Özdemir, belirtilen kapasitenin üstüne çıkmayı planladıklarını bildirdi. Ödeme konusunda verilmiş kararın olmadığını, ortaklığın düşünülmediğini kaydetti.

Akdeniz’in kuzeydoğusunda konuşlanan İskenderun Limanı, Ortadoğu’ya olan aktarma trafiğine olduğu kadar, Güney ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine de hizmet veriyor. 1.400 metre uzunluğunda bir mendireğe sahip ve demiryolu, karayolu şebekesi ile bağlantılı genel amaçlı bir liman. Dökme, Ro-Ro ve karışık eşyaya hizmet veriyor. 60 bin ton kapasiteli TMO’ya ait beton siloya sahip olan limanda rıhtımla bağlantılı konveyör sistemi mevcut. Yükleme hızı saatte 350 ton, boşaltma hızı saatte 250 ton olan bir cevher konveyörü bulunuyor.