Basın
Basında Limak
2009
Sabiha Gökçen’in ’uzak’ havalimanı algısını kıracağız

Sabiha Gökçen’in ’uzak’ havalimanı algısını kıracağız

Referans / 06.02.2009
Sabiha Gökçen Havalimanı’nın 20 yıllık işletme hakkını 1 milyar 932 milyon euro karşılığında devralan Limak, GMR Infrastructure ve Malaysia Airports Holding Berhad ortaklığında kurulan İSG, havalimanı için yaptığı 336 milyon euroluk yatırımı bu yıl sonuna kadar tamamlamayı hedefliyor. Yatırımın tamamlanma süresini 30 aydan 18 aya indirdiklerini belirten Limak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, "Sadece bu yaz dönemini sıkıntılı geçireceğiz. Yolculardan biraz daha sabır ve anlayış bekliyoruz. Ondan sonra Sabiha Gökçen yepyeni bir kimlikle çıkacak. Özellikle havalimanının şehre uzak olduğu algısını değiştirmeyi ve buradan uçuşun ekonomik olduğunu göstermeyi hedefliyoruz" dedi.

İstanbul Sabiha Gökçen’in (İSG) faaliyetlerine ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Özdemir, hedef kitlelerinin Bursa’ya kadar uzandığını, bölgedeki 18 milyon kişilik potansiyelin tamamını hedeflediklerini söyledi.

Yatırımı 8 yılda çıkarırız
İSG Uluslararası Havalimanı AŞ CEO’su Gökhan Buğday ise, Havalimanı’nın büyük bir genişleme potansiyeli olduğuna dikkat çekerek, 2017-2018 yılına kadar toplam yatırımı çıkaracaklarına inandığını söyledi. Havayolu şirketlerine Atatürk Havalimanı’na göre, yüzde 25 daha düşük maliyetler sunabildiklerini vurgulayan Buğday, 2008 yılını yüzde 18 büyüme ve 4.4 milyon yolcu ile kapattıklarını, bu yıl 5.5 milyon, 2010 yılında ise 8.8 milyon yolcu hedeflediklerini kaydetti. Buğday, 2018 yılına kadar ise 20 milyon yolcu kapasitesini aşmayı hedeflediklerini dile getirdi.

İnşa halindeki yeni dış hatlar terminal binasının 10 milyon yolcu kapasitesine göre planlandığını ancak daha sonra proje üzerinde yapılan değişikliklerle terminalin kapasitesi 25 milyon yolcuya hizmet verebilecek şekilde revize ettiklerini anlatan Buğday, "Hedefimiz, söz verdiğimiz gibi terminal binasının inşasını 29 Ekim’e kadar tamamlamak" diye konuştu.

Sabiha Gökçen Havalimanı’na bu yıl içinde yapacakları toplam yatırımın 336 milyon euro olacağını kaydeden Buğday, geçen yıl bankalardan sağladıkları 454 milyon euro tutarındaki kredi paketinin 170 milyon euroluk kısmının şimdiden yatırıma dönüştüğünü vurguladı.

ISG Ticari İşler Genel Müdür Yardımcısı Server Aydın ise, Türkiye’ye uçmayan havayollarını getirmek için fuar fuar gezdiklerini belirterek, şöyle konuştu: "14’ü yeni olmak üzere toplam 32 havayolu şirketi Gabiha Gökçen’den uçuyor. 6 ay içinde 24 fuara katılacağız. Potansiyel ülkeleri belirliyoruz. Örneğin, Malezya’dan Türkiye’ye gelebilecek 150 bin kişilik bir potansiyel var. Çünkü Türkiye’ye uğramadan kendilerini hacı kabul etmiyorlar. Uçuş sayısı fazla olsa bu insanlar mutlaka Türkiye’ye gelir."

Türkiye enerji piyasasına gireceğiz
İSG’nin yüzde 40 hissedarı ve dünyanın önde gelen elektrik üreticilerinden olan Hindistan Merkezli GMR Infrastructure’ın Türkiye CEO’su Cenk Alpsoy, Türkiye’de ilk etapta bin megawatt (MW) kurulu güçte elektrik üretimi santrali yatırımı için bazı Türk şirketleriyle görüştüklerini, kısa süre içinde Türkiye enerji pazarına girmek istediklerini söyledi. Türkiye enerji pazarının hızla büyüdüğünü ve oldukça dinamik olduğunu anlatan Alpsoy, Türkiye’de doğalgazdan elektrik üretimine yönelik santral yatırımı yapmak istediklerini belirtti. Alpsoy, "Yatırımın mutlaka sıfırdan olması diye bir şart yok. Çeşitli sorunlar nedeniyle yarım kalan, yavaşlayan ya da başlangıç aşamasında olan projelere de ortak olabiliriz" dedi. Alpsoy ayrıca, İSG’deki ortaklarıyla başka havalimanı işletme fırsatlarını da değerlendirebileceklerini ancak şu anda somut bir proje olmadığını ifade etti.

SABİHA GÖKÇEN’DE NELER OLACAK

Dış hatlar terminal binası 7.5 şiddetindeki bir depreme dayanıklı olarak inşa ediliyor.
Havalimanında, 4.718 araç ve 72 otobüs kapasiteli 4 katlı otopark bulunacak.
Kara ve hava tarafından ayrı girişleri olan havalimanı oteli yapılacak.
96 adet check-in kontuarı, 30 adet self check-in kontuarı yer alacak.
CIP bölümleri, apron manzaralı olacak.
Limanda, 8 adet en büyük gövdeli veya 16 adet orta gövdeli uçağa eş zamanlı hizmet verilebilecek çoklu uçak park ettirme sistemi bulunacak.
5.000 metrekare restoran ve cafe alanı yer alacak.
4.500 metrekarelik duty free alanı, 20 yıl süreyle SETUR tarafından işletilecek.