Basın
Basında Limak
2007
Sabiha Gökçen’de kıran kırana yarışı Limak Grubu kazandı

Sabiha Gökçen’de kıran kırana yarışı Limak Grubu kazandı

Zaman / 10.07.2007
İstanbul’un uluslararası ikinci havalimanı Sabiha Gökçen’in ihalesini, 1 milyar 932 milyon Euro’luk rekor teklifiyle Limak İnşaat’ın başını çektiği ortak girişim grubu kazandı.

Tutar KDV dahil edildiğinde 2 milyar 279 milyon Euro’ya çıkıyor. Aynı zamanda Fenerbahçe Başkan Vekili olan Limak’ın sahibi Nihat Özdemir’in ortakları ise Hindistan ve Malezya’da faaliyet gösteriyor. İhaleyi 14 saat ve 37 turluk maratonun sonunda alan Limak, aralarında Almanya, Avusturya, İtalya ve ABD’den firmaların da bulunduğu 4 ayrı girişim grubunu geride bıraktı ve yıllık 10 milyon yolcu kapasiteli terminalin işletme hakkını 20 yıllığına kazanmış oldu. Alınan bilgilere göre ihale geliri savunma sanayiinde ve ordunun modernizasyonunda kullanılacak. Hava limanlarıyla ilgili ihalelerde bir önceki rekor ise Antalya Havalimanı’na ait. 12 Nisan’da gerçekleştirilen ihaleyi 3,2 milyar dolarlık ücretle Fraport-İC ortaklığı kazanmıştı.

Milli Savunma Bakanlığı SSM’de dün saat 10.30’da Mete Aslan başkanlığındaki ihaleye, TAV Hava Limanları Holding-ESAS Holding Ortak Grişim Grubu, Çukurova Holding AŞ-Julius Meinly Investment NV Aeroporto Di Venezia Marco Polo Save SPA Ortak Grişim Grubu, Limak İnşaat AŞ-GMR Infrastructure LTD-Malaysia Airport Holding Berhad Ortak Girişim Grubu, Mak-Yol İnşaat AŞ-ETİ Bakır AŞ-Airport Propesty Management Group Ortak Girişim Grubu, İç Taş İnşaat AŞ-Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide Ortak Girişim Grubu, Çelebi Hava Servisi- Joint Stock Company Ortak Girişim Grubu ve ATM-Haikou Meilan International Airport katıldı. Ancak, Çelebi Hava Servisi, Moskova Hava Limanı’nın işletmecisi Joint Stock Company Sheremetyevo ile ihale şartnamesinden kaynaklanan sorunlar yaşadığı için ihaleden çekildi. Daha sonra da benzer sorunu Çinli Haikou Meilan International Airport ile ihaleye giren Dalaman Havalimanı İşletmecisi ATM yaşadı.

’Kapalı zarf usulüyle’ gerçekleştirilen ihale, Çukurova Holding Ortak Grişim Grubu’nun 945 milyon Euro’luk en yüksek teklifiyle başladı. 16. tura kadar tüm gruplar ihaleye teklif sunarken, bu turun sonunda TAV-ESAS Holding Ortak Girişimi ihaleden çekildi. 21. turda 1 milyar 720 milyon Euro’luk en yüksek teklifi sunan MAK-YOL Grubu da, 22. turda ihaleden çekildiğini açıkladı. 27. turda Limak Ortak Grubu 1 milyar 800 milyon Euro ile en yüksek teklifi sunarken, fiyat artış aralığı 10 milyon Euro’ya yükseltildi. Limak Grubu’nun 1 Milyar 871 milyon Euro teklif verdiği 32. tur sonunda Çukurova Grubu da ihaleden çekildi. 37. turda İç Taş İnşaat AŞ-Fraport Grubu’nun çekilirken, Limak Grubu 38. turda 1 milyar 931 milyon Euro’luk teklif sundu. İhale komisyonunun ’jest yapması’ amacıyla ’en iyi teklifi sunmasını’ isteği üzerine Limak Grubu teklifini 1 milyar 932 miyon Euro’ya çıkardı.

Fenerbahçe’nin tercihiydi

Fenerbahçe Futbol Takımı’nın bütün uçuşlarında tercih ettiği Sabiha Gökçen’in ihalesini bu takımın yöneticisinin kazanması ilginç bir durum oluşturdu. Çok uzun süren ihaleyi büyük mücadele sonunda kazanmaktan dolayı çok mutlu olduklarını söyleyen Nihat Özdemir, Hindistan ve Malezya’da faaliyet gösteren ortaklarının bu konuda çok tecrübeli olduğunu vurguladı. Özdemir, "İstanbul’a ihtiyaç duyduğu, çok iyi bir havaalanı kazandıracağız." dedi. Açık artırmanın iddialı isimlerinden Atatürk Havalimanı işletmecisi TAV Hava Limanları Holding’in başkanı Hamdi Akın da çok güzel bir ihale gerçekleştirildiğini kaydetti ve sonucun kazanan konsorsiyuma hayırlı olmasını diledi.

Atatürk Hava Limanı ile Sabiha Gökçen Havaalanı’nın birlikte işletilmesiyle sinerji doğacağını düşünerek ihaleye girdiklerini belirten Akın, beklentilerinin üzerinde bir rakama ulaşılması sonrası ihaleden çekilme kararı aldıklarını bildirdi. Akın, ihalenin çok uzun sürmesi ve katılımcıların dışarıya çıkmasına izin verilmemesinin herkesi yorduğunu ifade ederek, "Konsorsiyum tecrübeli isimlerden oluşuyor. İşletmeyi becerebileceklerini zannediyorum." diye konuştu. TAV Holding ihaleye Pegasus Hava Yolları’nı bünyesinde barındıran ESAS Holding ile birlikte girdi. TAV’ın üst yöneticisi Sani Şener de teklifin, Atatürk Hava Limanı’nı aşan bir fiyata ulaşması yüzünden çekildiklerini açıkladı. Şener, "Halka arz edilmiş bir şirket olduğumuz için yatırımcılarımızı düşünmek zorundayız. Bize katma değer sağlamayacağını düşünerek ihaleden çekildik." dedi.

Turgut Özal, NATO’dan esinlenerek Uzay Araştırmaları ve Teknoloji Merkezi olarak planlanan Sahbiha Gökçen uzun bir süre boş kalmış ve bir ara otopark yapılması teklif edilmişti. Havalimanında halihazırda yıllık 3 milyon yolcu kapasiteli ve 26 bin 500 metrekare kullanım alanına sahip dış hatlar terminali ile yıllık 500 bin yolcu kapasiteli ve 2 bin 700 metrekare kullanım alanına sahip iç hatlar terminali yer alıyor.İstanbul’un uluslararası ikinci havalimanı Sabiha Gökçen’in ihalesini, 1 milyar 932 milyon Euro’luk rekor teklifiyle Limak İnşaat’ın başını çektiği ortak girişim grubu kazandı.

Tutar KDV dahil edildiğinde 2 milyar 279 milyon Euro’ya çıkıyor. Aynı zamanda Fenerbahçe Başkan Vekili olan Limak’ın sahibi Nihat Özdemir’in ortakları ise Hindistan ve Malezya’da faaliyet gösteriyor. İhaleyi 14 saat ve 37 turluk maratonun sonunda alan Limak, aralarında Almanya, Avusturya, İtalya ve ABD’den firmaların da bulunduğu 4 ayrı girişim grubunu geride bıraktı ve yıllık 10 milyon yolcu kapasiteli terminalin işletme hakkını 20 yıllığına kazanmış oldu. Alınan bilgilere göre ihale geliri savunma sanayiinde ve ordunun modernizasyonunda kullanılacak. Hava limanlarıyla ilgili ihalelerde bir önceki rekor ise Antalya Havalimanı’na ait. 12 Nisan’da gerçekleştirilen ihaleyi 3,2 milyar dolarlık ücretle Fraport-İC ortaklığı kazanmıştı.

Milli Savunma Bakanlığı SSM’de dün saat 10.30’da Mete Aslan başkanlığındaki ihaleye, TAV Hava Limanları Holding-ESAS Holding Ortak Grişim Grubu, Çukurova Holding AŞ-Julius Meinly Investment NV Aeroporto Di Venezia Marco Polo Save SPA Ortak Grişim Grubu, Limak İnşaat AŞ-GMR Infrastructure LTD-Malaysia Airport Holding Berhad Ortak Girişim Grubu, Mak-Yol İnşaat AŞ-ETİ Bakır AŞ-Airport Propesty Management Group Ortak Girişim Grubu, İç Taş İnşaat AŞ-Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide Ortak Girişim Grubu, Çelebi Hava Servisi- Joint Stock Company Ortak Girişim Grubu ve ATM-Haikou Meilan International Airport katıldı. Ancak, Çelebi Hava Servisi, Moskova Hava Limanı’nın işletmecisi Joint Stock Company Sheremetyevo ile ihale şartnamesinden kaynaklanan sorunlar yaşadığı için ihaleden çekildi. Daha sonra da benzer sorunu Çinli Haikou Meilan International Airport ile ihaleye giren Dalaman Havalimanı İşletmecisi ATM yaşadı.

’Kapalı zarf usulüyle’ gerçekleştirilen ihale, Çukurova Holding Ortak Grişim Grubu’nun 945 milyon Euro’luk en yüksek teklifiyle başladı. 16. tura kadar tüm gruplar ihaleye teklif sunarken, bu turun sonunda TAV-ESAS Holding Ortak Girişimi ihaleden çekildi. 21. turda 1 milyar 720 milyon Euro’luk en yüksek teklifi sunan MAK-YOL Grubu da, 22. turda ihaleden çekildiğini açıkladı. 27. turda Limak Ortak Grubu 1 milyar 800 milyon Euro ile en yüksek teklifi sunarken, fiyat artış aralığı 10 milyon Euro’ya yükseltildi. Limak Grubu’nun 1 Milyar 871 milyon Euro teklif verdiği 32. tur sonunda Çukurova Grubu da ihaleden çekildi. 37. turda İç Taş İnşaat AŞ-Fraport Grubu’nun çekilirken, Limak Grubu 38. turda 1 milyar 931 milyon Euro’luk teklif sundu. İhale komisyonunun ’jest yapması’ amacıyla ’en iyi teklifi sunmasını’ isteği üzerine Limak Grubu teklifini 1 milyar 932 miyon Euro’ya çıkardı.

Fenerbahçe’nin tercihiydi

Fenerbahçe Futbol Takımı’nın bütün uçuşlarında tercih ettiği Sabiha Gökçen’in ihalesini bu takımın yöneticisinin kazanması ilginç bir durum oluşturdu. Çok uzun süren ihaleyi büyük mücadele sonunda kazanmaktan dolayı çok mutlu olduklarını söyleyen Nihat Özdemir, Hindistan ve Malezya’da faaliyet gösteren ortaklarının bu konuda çok tecrübeli olduğunu vurguladı. Özdemir, "İstanbul’a ihtiyaç duyduğu, çok iyi bir havaalanı kazandıracağız." dedi. Açık artırmanın iddialı isimlerinden Atatürk Havalimanı işletmecisi TAV Hava Limanları Holding’in başkanı Hamdi Akın da çok güzel bir ihale gerçekleştirildiğini kaydetti ve sonucun kazanan konsorsiyuma hayırlı olmasını diledi.

Atatürk Hava Limanı ile Sabiha Gökçen Havaalanı’nın birlikte işletilmesiyle sinerji doğacağını düşünerek ihaleye girdiklerini belirten Akın, beklentilerinin üzerinde bir rakama ulaşılması sonrası ihaleden çekilme kararı aldıklarını bildirdi. Akın, ihalenin çok uzun sürmesi ve katılımcıların dışarıya çıkmasına izin verilmemesinin herkesi yorduğunu ifade ederek, "Konsorsiyum tecrübeli isimlerden oluşuyor. İşletmeyi becerebileceklerini zannediyorum." diye konuştu. TAV Holding ihaleye Pegasus Hava Yolları’nı bünyesinde barındıran ESAS Holding ile birlikte girdi. TAV’ın üst yöneticisi Sani Şener de teklifin, Atatürk Hava Limanı’nı aşan bir fiyata ulaşması yüzünden çekildiklerini açıkladı. Şener, "Halka arz edilmiş bir şirket olduğumuz için yatırımcılarımızı düşünmek zorundayız. Bize katma değer sağlamayacağını düşünerek ihaleden çekildik." dedi.

Turgut Özal, NATO’dan esinlenerek Uzay Araştırmaları ve Teknoloji Merkezi olarak planlanan Sahbiha Gökçen uzun bir süre boş kalmış ve bir ara otopark yapılması teklif edilmişti. Havalimanında halihazırda yıllık 3 milyon yolcu kapasiteli ve 26 bin 500 metrekare kullanım alanına sahip dış hatlar terminali ile yıllık 500 bin yolcu kapasiteli ve 2 bin 700 metrekare kullanım alanına sahip iç hatlar terminali yer alıyor.