Basın
Basında Limak
2007
Sabiha Gökçen Havalimanı ihalesini kazanan Limak’ın Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir’in bu ihaledeki sağ kolu yine kızı Ebru Özdemir oldu

Sabiha Gökçen Havalimanı ihalesini kazanan Limak’ın Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir’in bu ihaledeki sağ kolu yine kızı Ebru Özdemir oldu

Milliyet / 11.07.2007
Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği’nin ardından ve ABD’de işletme eğitimi alan ve New York’taki eğitimini bitirir bitirmez Limak’ta göreve başlayan Özdemir, önceki günkü ihaleyi Milliyet’e değerlendirdi. Sabiha Gökçen Havalimanı ihalesiyle ilgili olarak iyi bir teklif oluşturabilmek için çok yoğun çalıştıklarını söyleyen Limak Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, "Çünkü bizim için çok önemli bir projeydi. 15 - 20 gündür geç saatlere kadar çalıştık. İhale epey uzun sürdü ve çok yorulduk" dedi. Projeyi sunduktan ve onay aldıktan sonra son noktasına kadar getiren ekibin içinde yer aldığını belirten Özdemir, "Dolayısıyla fikrimize çok önem veriliyor" dedi. Özdemir ihale sürecini şöyle anlattı: "Beş kapalı zarfla başladık. Rakipler azalınca hedefe yaklaştığınız için büyük sevinç duyuyorsunuz. Fakat heyecanı hiç bitmiyor. Çünkü bir yandan biz de kendi limitlerimize yaklaşmış oluyoruz. Sonlara doğru karışık hisler oluyor. Bir an alacakmışız gibi geliyor bir an alamayacakmışız gibi... Bu nedenle çok heyecanlıydım. Heyecandan çok net hatırlamıyorum bile."

10 yıllık plan

Şirkette iş geliştirme, stratejik planlama ve proje finansmanından sorumlu olan Özdemir, "10 yıl önce Atatürk Havalimanı’nın ilk ihalesine de girmiştik. O zamandan beri her zaman girmeyi istediğimiz bir sektör oldu" dedi. Bu ihaledeki planlamanın farklı olduğunu söyleyen Özdemir, "Bu ihalede Limak İnşaat’tan 20 kişilik ekip bize destek verdi. Finansal değerleme ve modelleme ekibimizde de 6 kişi vardı. Hindistan’dan ve Malezya’dan ekip geldi. Bankalarla birlikte nereden baksanız 70 kişilik bir ekiptik" diye konuştu. Uçakla taşımacılığın son dönemde hızla geliştiğini kaydeden Özdemir, "Özellikle Hindistan’da bu yıl 50 havaalanı ihalesi yapılacakmış. Ve bu dünyaya da yayılacak. Uçak taşımacılığının Türkiye’de de gelişeceğini düşünüyoruz" diye konuştu. Bu sektöre iddialı girmek istediklerini anlatan Özdemir şunları söyledi: "Bir yılı aşkın bir süredir Sabiha Gökçen’e hazırlanıyorduk. Yatırımı, işletmeyi, her şeyi ortaklarımızla birlikte yapacağız. İki ortağımızdan birisi Malezya Havaalanları şirketi. Malezya’daki havaalanlarını işletiyor. Bunların en büyüğü Kuala Lumpur Havaalanı. Yılda 20 milyondan fazla yolcu geliyor. Bu şirket Hindistan’da Haydarabat ve Delhi’deki havaalanlarının terminallerini diğer ortağımız GMR ile yapıyor ve işletiyor. Dolayısıyla onlarla bu işin hem inşaatını hem işletmesini ortak yapmaya karar verdik. Çünkü bu sektörü öğrenmek ve girmek istiyoruz."

250 milyon euro yatırım

Özdemir, mevcut havaalanına yıllık 10 milyon yolcu kapasiteli 125 bin metrekare büyüklüğünde yeni bir dış hatlar terminali, 3 katlı otopark ve ilave apron ekleneceğini, ayrıca 60 odalı bir havaalanı oteli, yeni güvenlik girişi ve VIP bloğu yapılacağını, uçaklara otomatik yakıt dolumunu sağlayan hidrant sisteminin de yeniden inşaa edileceğini kaydetti. Yapılacak toplam yatırımın yaklaşık 250 milyon euro düzeyinde olacağını vurgulayan Özdemir, Sabiha Gökçen Havaalanı yeni dış hatlar terminalinin maksimum 30 aylık bir yatırım dönemi içinde bitirileceğini ve hizmete açılacağını bildirdi.

Yabancılar baba-kızı ’çok cool’ buldu Ortaklarının bu işe çok inandığını söyleyen Özdemir, şöyle devam etti: "Bunlar çok deneyimli firmalar. Ve çok istediler. Onlara göre bu büyük bir imkândı. Bizi de heveslendirdiler. Babamla çok büyük bir uyum içinde çalıştık. Ortaklarımız bize, ’Siz çok sakin ve iyi teklif veriyorsunuz. Çok iyi ilerliyorsunuz ve çok cool’sunuz (soğukkanlı)’ dediler. Çok hoşlarına gitmiş. Bana da ’Hindistan’da diğer ihalelerimizde bize danışmanlık yapar mısın’ diye teklif ettiler." Havaalanı yönetimini stratejik sektörleri olarak gördüklerini belirten Özdemir, "Bu konuda ülkede ve bölgedeki ihaleye çıkacak havaalanlarıyla ilgileneceğiz. Ortaklarımızla konuştuk" dedi.

Ödeme nasıl olacak

Sabiha Gökçen Havaalanı ihalesini 1 milyar 932 bin euro’ya (KDV dahil 2 milyar 279 milyon euro) alan Limak-GMR Infrastructure Limited- Malaysia Airport Girişim Grubu yatırım planlarını açıkladı. Toplam yatırım miktarı 250 milyon euro’nun üzerinde olacak. Yatırım 30 aylık dönemde bitirilecek. Yıllık 10 milyon yolcu kapasiteli, 125 bin metrekare büyüklüğünde yeni bir dış hatlar terminali, 3 katlı otopark, 60 odalı bir havaalanı oteli, yeni güvenlik girişi ile VIP bloğu yapılacak. Uçaklara otomatik yakıt dolumunu sağlayan hidrant sistemi yeniden inşa edilecek. İhale bedeli için ödemeler şöyle olacak: 2010 - 2013 arası 4 yıl, her yıl 76 milyon 514 bin euro, 2014 - 2017 arası her yıl 95 milyon 643 bin euro, 2018-2022 arası beş yıl, her yıl 114 milyon 772 bin eoru, 2023- 2027 arasında beş yıl, her yıl 133 milyon 900 bin euro ödenecek. Her taksite KDV eklenecek. Yatırım bedeli, ihale bedeline dahil değil.