Basın
Basında Limak
2007
Limak Sabiha Gökçen’i 30 ayda tamamlayacak

Limak Sabiha Gökçen’i 30 ayda tamamlayacak

Yeni Şafak / 11.11.2007
Sabiha Gökçen Havaalanı ihalesini 1 milyar 932 milyon euroya kazanan Limak ödeme planını açıkladı. Yeni dış hatlar terminalini 30 ayda bitirmeyi planlayan şirket ihale bedelini ise 3 yıl sonra ödemeye başlayacak

Sabiha Gökçen Havaalanı ihalesini 1 milyar 932 bin euro’ya alan Limak-GMR Infrastructure Limited -Malaysia Airport Holdings Berhard Ortak Girişim Grubu yatırım planlarını açıkladı. Limak Yönetim Kurulu üyesi Ebru Özdemir, toplam yatırım miktarının 250 milyon euronun üzerinde olacağını belirterek, yatırımların 30 aylık dönem içinde bitirileceğini açıkladı. Özdemir, "Mevcut havalimanına yıllık 10 milyon yolcu kapasiteli, 125 bin metrekare büyüklüğünde yeni bir dış hatlar terminali, 3 katlı otopark ve ilave apron eklenecektir" diye konuştu.

Limak Yönetim Kurulu üyesi Ebru Özdemir yaptığı yazılı açıklamada, Sabiha Gökçen Havaalanı Yeni Dış Hatlar Terminal Binası ve Mütemmimler Projesi’nin Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli çerçevesinde yaptırılması işi ihalesine Limak-GMR Infrastructure Limited -Malaysia Aİrport Holdings Berhard Ortak Girişim Grubu’nun KDV hariç 1 milyar 932 milyon euro verdiğini anımsattı.

KAPASİTE 10 MİLYON OLACAK

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın halihazırda toplam 3.5 milyon yıllık yolcu kapasitesi ile faaliyet gösterdiğinin altını çizen Özdemir, şöyle konuştu: "Havaalanı 2006 yılında yaklaşık 2.2 milyon iç hat ve 800 bin dış hat yolcusu kullanmıştır. 2007 yılında havaalanı 2006 yılına göre yüzde 30 daha fazla yolcu kapasitesi kullanacağı tahmin ediliyor. Mevcut havalimanına yıllık 10 milyon yolcu kapasiteli, 125 bin metrekare büyüklüğünde yeni bir dış hatlar terminali, 3 katlı otopark ve ilave apron eklenecektir. Ayrıca, alanda 60 odalı bir havaalanı oteli, yeni güvenlik girişi ile VIP bloğu yapılacak."

Yapılacak toplam yatırımın 250 milyon euro üzerinde olduğunu vurgulayan Özdemir, yeni dış hatlar terminalinin maksimum 30 aylık yatırım dönemi içinde bitirileceğini ve açılacağını belirterek işletme süresi içinde de mevcut apron, pist ve taksi yolunun bakımının ve onarımının yapılacağını söyledi. Özdemir, yeni dış hatların tamamlanmasından sonra eski dış hatlar terminalinin iç hatlar terminaline, eski iç hatlar terminalinin ise genel havacılık terminaline dönüştürüleceğini dile getirdi.

1.932 milyar euro 20 yılda ödenecek

Sabiha Gökçen Havalimanı için teklif ettikleri KDV hariç 1 milyar 932 milyon euro tutarındaki ihale bedelinin ilk üç yılı ödemesiz olmak üzere toplam 20 yılda ödeneceğinin altını çizen Limak Yönetim Kurulu üyesi Ebru Özdemir, 2010-2013 yılları arasında 76 milyon 514 euro, 2014-2017 yılları arasında 95 milyon 643 bin euro, 2018-2022 yılları arasında 114 milyon 772 bin euro, 2023-2027 yılları arasında ise 133 milyon 900 bin euro ödeme yapılacağını kaydetti. Özdemir, "Avrupa’nın en büyük şehirleri arasında yer alan İstanbul’da gerek nüfus yoğunluğu, gerek şehrin Boğaz’ın iki yana dağılmasından dolayı Anadolu yakasında bir havalimanı ihtiyacı doğmuştur. Sabiha Gökçen Havalimanı’nda görülen hızlı gelişme bu ihtiyacın en büyük kanıtıdır" dedi.

Devlete geri dönecek

Sabiha Gökçen Havaalanı’nın İstanbul’un gelişen havayolu ulaşım ihtiyacına yanıt verebilecek kapasi-teye sahip olduğunu belirten Ebru Özdemir, yeni dış hatlar terminalinin işletme süresi sonunda devlete geri döneceğini söyledi.