Basın
Basında Limak
2006
Rakıyı maçolar değil kadınlar lider yapacak

Rakıyı maçolar değil kadınlar lider yapacak

Vatan Gazetesi/24.02.2006
Tahtını bira ve şaraba kaptıran rakı eski günlerine dönmek için gençlere ve kadınlara yöneldi. Tat-Tariş Fasılla, Burgaz Rakı Turka’yla hedefi vuracak

Bira ve şarap karşısında son dönemde pazar kaybeden aslan sütü, yeni ürünlerle atağa kalktı. Tekel’in alkollü içkiler bölümünün özelleştirilmesinin ardından, devler yıllık tüketimi 50 milyon litre olan ’uyuyan aslan’ı uyandırma yarışına girdi. Koç Holding Gıda Grubu Başkanı Ömer Bozer," Özelleştirme öncesi yıllık 80 milyon litre olan rakı tüketimi, bira ve şarap karşısında çok kan kaybetti. Ancak özelleştirme sonrası yeni oyuncuların devreye girmesi ve ürün çeşitliliğine gitmesiyle rakı tüketiminde yeniden bir yükseliş başladı" dedi.

Kapasiteyi katladılar

Bozer, özellikle kadın ve genç tüketicilerin beğeneceği tatlar üzerinde çalıştıklarını belirterek, "Pazarı mevcut kullanıcıların yanı sıra kadınlar ve gençlerle büyütmek mümkün" diye konuştu.

Tariş-Tat ortaklığı sürecinde Manisa Alaşehir’de 18 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirerek 5 milyon litre kapasiteye sahip tesiste üretime başladıklarını kaydeden Bozer, ’İstediğimiz anda 10 milyon litre kapasiteye geçebileceğiz. Sadece 1.8 milyon YTL kapak yatırımı yaptık" dedi.

Burgaz Alkollü İçkiler Kurumsal İletişim ve Pazarlama Koordinatörü Halime Çelik de yeni müşteri kitlelerine ulaşabilmek için önümüzdeki dönemde Rakı Turka ve Ata Rakı’ya da piyasaya çıkaracaklarını söyledi.

Türkiye’de kişi başına yıllık rakı tüketiminin 72 cl olduğunu hatırlatan Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu da "Mey’in yıllık rakı üretim kapasitesi yaklaşık 60 milyon litre, satışlarımız 40 milyon litre. İhracatımız ise 4 milyon litreye ulaştı. Bu rakamı daha yukarılara çekeceğiz" dedi.

4 oyuncu var

Şu an rakı sektöründe 4 oyuncu faaliyet gösteriyor. Tekel’in alkollü içkiler bölümünü satın alan Nurol-Limak-Özaltın-Tütsab ortaklığının kurduğu Mey İçki, Yeni Rakı ile sektörde en büyük pazar payına sahip.

Mey İçki’yi sırasıyla Elda, Burgaz Alkollü içkiler ve Tariş ile Koç Grubu tarafından rakı üretimi için kurulan Tariş-Tat Alkollü içkiler izliyor. Piyasadaki markalar ise Yeni Rakı, Tekirdağ Rakısı, Altınbaş, Klüp Rakı, izmir Rakı, Efe Rakı, Burgaz Rakı, Mercan Rakı, Çilingir, Sarı Zeybek ve Fasıl Rakı olarak sıralanıyor.
Haber: Aylin LÖLE