Basın
Basında Limak
2006
Mey’in yüzde 90’ı 810 milyon dolara Texas Pasific’in

Mey’in yüzde 90’ı 810 milyon dolara Texas Pasific’in

Referans / 02.06.2006
Küresel ekonomide son 10 yıldır gerçekleştirdikleri satın almalarla dikkat çeken girişim sermayesi şirketlerinden Texas Pasific Group’un (TPG), Türkiye’nin önde gelen alkollü içki üreticilerinden Mey ile bir ay önce yaptığı satın alma anlaşması dün tamamlandı. Buna göre, Mey İçki’nin yüzde 90’ı 810 milyon dolara Texas Pacific Group’un oldu.

Türkiye’nin 2001 krizi sonrasında gösterdiği olağanüstü performanstan etkilendiklerini söyleyen TPG Avrupa Genel Müdürü Stephen Peel, Türkiye’deki yatırımlarının Mey ile sınırlı kalmayacağını, henüz belli olmasa da perakende ve hızlı tüketim sektörlerinin kendileri için ilgi çekici olduğunu kaydetti. Peel, "Mey İçki, Türkiye’deki ilk yatırımımız ama emin olun ki son olmayacak" dedi.

Geçen yıl içinde küresel pazarda önemli satın almalara imza atan girişim sermayesi şirketleri, şirketlerin borsaya açılmasını sağlamalarıyla biliniyor. Bu nedenle girişim sermayesi şirketi olan TPG’nin Mey’i satın almasıyla birlikte Mey’in borsaya açılacağı beklentileri de doğuyor. Konuyla ilgili olarak "Mey’in borsaya açılması çok uzun zaman almayacak ancak Mey için yapmamız gereken henüz çok şey var" diyen Peel, yine de halka arz için kesin bir tarih veremeyeceğini ancak öngörülebilir gelecekte böyle bir planın henüz oluşturulmadığını kaydetti. Yatırım yaptıkları şirkette genelde 10 yıl boyunca kaldıklarına da dikkat çeken Peel, bu şirketlerden de halka arz sonrasında çıktıklarını ifade etti.

Türk rakısı 8 yılda küresel marka olacak
Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu’na göre Akdeniz kültürüne özgü bir içki olan rakının küresel bir marka haline gelmesi ise 8 yılı bulacak. TPG ise rakıyı küresel bir marka haline getirmeden önce Türkiye alkollü içki pazarında daha fazla yaymayı amaçlıyor. Yorgancıoğlu, rakının küresel bir marka haline gelmesi için üç şart koşuyor: "İlk önce kalite yaratmanız gerekir, ikincisi dağıtım ve lojistik, hedef pazarlara yönelik programlarımızı tamamlamamız gerekiyor. Avrupa, İngiltere ve Avustralya’da iyi dağıtım kanallarımız var" diyen Yorgancıoğlu, en kritik şartın ise pazarlama olduğuna dikkat çekiyor. TPG ise rakıyı küresel bir marka haline getirmeden önce Türkiye alkollü içki pazarında daha fazla yaymayı amaçlıyor.

Artık Mey’in yüzde 90’ı TPG’nin
* Anlaşmaya göre Mey’in yüzde 90’ı 810 milyon dolar karşılığında TPG’ye devredildi.
* 900 milyon dolar değer biçilen Mey İçki’nin geri kalan yüzde 10’luk hissesi ise Nurol-Limak-Özaltın-Tütsab konsorsiyumunun elinde olmaya devam edecek.
* Yönetim kurulu üyelerinin dağılımı 4 TPG’li, 2 eski konsorsiyumlu üyeler şeklinde olacak.

TPG, 30 milyar dolarlık büyüklüğe sahip

* 1992’de kurulan ve özel bir yatırım fonu olan TPG’nin yönetimindeki portföyünün aktif büyüklüğü 30 milyar doların üzerinde bulunuyor.
* San Francisco ve Londra’da ofisleri bulunan TPG, sermaye artırımları, şirket bölünmeleri, ortak girişimler ve yeniden yapılanma faaliyetleri yoluyla kamu ve özel sektör yatırımlarına iştirak ediyor.

Mey, 100’ün üzerinde markaya sahip

* Mey İçki Sanayi ve Ticaret A.Ş., Tekel Alkollü İçkiler’in özelleştirilmesi için açılan ihaleyi kazanan Nurol-Limak-Özaltın-Tütsab konsorsiyumu tarafından Şubat 2004’te kuruldu.
* Mey 2 yıl içinde alkollü içki pazarına 13 yeni marka kazandırdı.
* Yıllık 130 milyon litre içki üretme kapasitesine sahip olan Mey’in portföyünde halen 9 farklı ürün kategorisinde 100’ün üzerinde marka yer alıyor.