Fenerbahçe’nin Başkan Vekili otelinde 120 takımla rekor kırdı

Hürriyet Gazetesi
 - 
25.10.2006
Fenerbahçe Başkan Vekili Nihat Özdemir’in sahibi olduğu Antalya’daki Arcadia Otel, bu sezon yerli yabancı 120 futbol kulübünü ağırladı. Limak International Hotels & Resorts genel koordinatoru Kaan Kavaloğlu, Limak olarak hedeflerinin 2010’da 10 bin yatak kapasitesine ulaşmak olduğunu söyledi.

FENERBAHÇE Başkan Vekili Nihat Özdemir’in kurucusu olduğu Limak Grubu bünyesindeki Arcadia Otel, futbol turizminde bir rekora imza attı. Limak International Hotels & Resorts genel koordinatoru Kaan Kavaloğlu, Antalya Belek’te bulunan Arcadia’da bu yıl yerli ve yabancı toplam 120 futbol takımının konukladığını söyledi. Kavaloğlu, "Turizmde geçen yıla oranla kötü bir sezon yaşadık. 2007’nin daha iyi geçeceğini düşünüyorum ama yine de çok zorlu bir yıl olacak" uyarısında bulundu. Sezonun beklentilerin altında geçmesinde farklı sebepler olmakla birlikte iki önemli konuya dikkat çekmek istediğini belirten Kavaloğlu "Bir, gelen müşteri ülkemizden mutlu dönecek. İki, çevreye özen göstermeyip değer vermeseniz istediğiniz kadar beklenti içinde olun başarı için şansınız kalmaz" dedi.

ÖNEMLİ ARTIŞ: Limak Grubu olarak beklentilerinin altına düşmediklerini ifade eden Kavaloğlu, başarıyı öncelikle pazarlama ve fiyatlandırma stratejisi ile elde ettiklerini belirterek "Kötü gidişlerden en az zarar gören gruplardan biriyiz. Başarıdaki en önemli faktör ise gereken tüm yerlerde pazarlama yapmamızdır. Ama en önemli ayrıcalığımız diğer otellerden farklılaşma ve markalaşma yoluna gitmemiz oldu. Kalite adına ISO 9001, HACCP gibi birçok belge edinerek bunları uygulamaya geçirdik. Sonuç olarak özellikle son 5 yılda Avrupa pazarında yüzde 30 fiyat artışı gerçekleştirdik. Arcadia şu an Almanya pazarında en çok tercih edilen 5 otelden birisi. Kemer’de bulunan Limra özellikle Belçika pazarında, İspanya ve Yunanistan dahil olmak üzere en çok tercih edilen otel konumunda. Atlantis de tüm Benelux ülkeleri ile İngiltere, İsrail, Finlandiya ve Rusya’da en çok tercih edilen oteller arasında. Rusya ve Ukrayna’da ise önemli bir marka olduk" diye konuştu.

BAĞIMSIZ PAZARLAMA: Genel anlamda tur operatörleri dışında bir başka pazarlama yöntemine inanmadıklarını da kaydeden Kavaloğlu özel pazarlama stratjileriyle bire bir satış yaptıklarını da ifade ederek "Genel stratejimizde, otellerimiz için her pazarı ayrı ayrı değerlendirerek, tek pazara veya tur oparatörüne bağımlı kalmadan bağımsız hareket ediyoruz. Ayrıca kendimize alternatif pazarlar geliştirdik. Kazakistan’ı hiç kimse keşfetmemişken biz oradaydık. Özbekistan, Beyaz Rusya, Ermenistan, Moldavya, Gürcistan, Azerbaycan’da ve yer aldık. Orta Avrupa’da Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Polonya, Balkan ve Baltık ülkelerinde çok iyi tanınıyor ve tercih ediliyoruz. Hatta hiç kimse İtalya’dan müşteri getiremezken biz bunu başarıyoruz. Önemli ayrıcalıklarımızdan biri de Limra ve Atlantis ile yurt içi pazarında ve kongre-seminer turizminde üst sıralarda yer almamız" dedi.

TÜRK PAZARI UCUZ MU?: Kavaloğlu, "yabancılar çok ucuza tatil yapıyor" konusundaki görüşlerini ise "Türkiye, hak ettiği şekilde pazarlanmıyor doğru, ama çok ucuz pazarlanıyor yanlış" şeklinde açıkladıktan sonra şöyle devam etti: "Bazı oteller, çıkıp ’biz şu kadar dolara büyük satışlar yaptık ve doluyuz’ diyorlar. Ama müşteri portföyü tartışılır. Karlılıklar ise beş yıl öncesi gibi değil. Çünkü arz-talep dengesinin arzın aleyhine döndü. Eskiden 100 bin yatak vardı şimdi, 400 bin oldu. Ama kur politikasından, ve Türkiye’nin jeopolitik konumundan dolayı fiyatlarımızı istediğimiz seviyeye çekebildiğimizi sanmıyorum. Ancak her şeye rağmen son beş yıl içinde Avrupa pazarında yüzde 30 fiyat artışı gerçekleştirdik. İç pazarda ise Avrupa fiyatlarını uygulayan ilk oteliz. Ama fiyatlar hep optimum noktalarda kaldı ve dolayısı ile riskli dönemlerde hep biz haklı çıktık. Yüksek fiyatlı lanse edilmek istenen bazı tesislerde fiyat-hizmet ikilemi misafir aleyhine olurken biz fiyatlarımızı optimum seviyede tuttuğumuz için yurt içi pazar payımız sürekli olarak yükseldi."

2010 hedefi 10 bin yatak
2006 içinde Ankara’ nın ilk butik oteli olan Ambassadore ve Limak Lara Deluxe ile 5000 yatak kapasitesine ulaştıklarını söyleyen Kaan Kavaloğlu 2010 yılı itibari ile hedeflerini 10.000 olduğunu da kaydederek "Ülkemizde büyüme kararı aldığımız için, ülkemizin her bölgesinde otel açmayı planlıyoruz. Limak Holding olarak kendi öz sermayemiz ile yatırımını yaptığımız tesisin inşaatını kendi inşaat grubumuz yapıyoruz. Bize Orta Avrupa’dan Mısır’dan, Kuzey Afrika ülkelerinden, Türki Cumhuriyetlerden ve Rusya’dan otel yapıp, inşaat yapıp işletmesini yapmamız konusunda teklifler geldi. Patronlarımız Sezai Bacaksız ve Nihat Özdemir, yatırımlarımızı ülke içinde yapmak istediği için geri çevirdik. Turizm grubumuzda yaklaşık 2000 personelimiz var, bunun ülke ekonomisi açısından değerinin farkındayız" dedi.
Sitemizde, siz misafirlerimize daha iyi bir web sitesi deneyimi sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Ziyaretinize varsayılan ayarlar ile devam ederek çerez politikamız doğrultusunda çerez kullanımına izin vermiş oluyorsunuz.
İzin ver
Reddet
X
X