İnternet sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezlerle ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
X
Basın
Basın Bültenleri
2013
Ticaretin kalbi Limakport’ta atacak

Ticaretin kalbi Limakport’ta atacak

Limak tarafından 36 yıl süreyle TCDD’den işletme hakkı devralınan LimakPort İskenderun Limanı, hem Türkiye hem de bölge ticareti için önemli çalışmalara imza atmaya devam ediyor. Yeni yatırımlarıyla konteyner elleçlemeye başlayan liman, Maersk Denizcilik’in feeder konteyner servisleriyle bölge ithalat ve ihracatçısını Mısır’ın Port Said Limanı üzerinden dünya limanlarına bağlıyor. Konteyner operasyonları ile ilgili bilgi vermek üzere Adana’da basın mensuplarıyla bir araya gelen Limak İskenderun Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bacaksız limandaki yatırımların öneminden bahsetti.
Bölgedeki sanayi kuruluşlarının daha hızlı ve düşük maliyetlerle ithalat ve ihracat yapmasına destek olan LimakPort İskenderun, Limak’ın yatırımlarıyla şu an 550 metre uzunluğundaki rıhtımı,15.5 metre su derinliği, 200 bin metrekarelik istifleme sahası, kara ve demiryolu bağlantısına sahip (intermodal) kapalı ambarları ve modern ekipmanları ile konteyner elleçleme operasyonlarını sürdürüyor. Hali hazırda 3 adet mobil vinç ile konteyner hizmeti veren limanda, 2013 yılı sonunda hizmete açılacak 370 metre uzunluğundaki ikinci konteyner rıhtımı inşaatı da hızla devam ediyor. Limanda konteyner elleçlemesi için sipariş edilen STS ve RTG vinçler Ağustos ayında işletmeye alınacak. İlk etap yatırımın tamamlanmasıyla birlikte, 2013 yılı sonunda limanın kapasitesi yıllık 1.3 milyon TEU’ya ulaşacak.

Serdar Bacaksız: “İskenderun Limanı ile birlikte Adana’da ithalat ve ihracatın gelişimi hızlanacak”

Limak İskenderun Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bacaksız, limanın özellikle Adana için kritik önem taşıyan tekstil sanayinde önemli maliyet avantajları sağlayacağını belirtti. Serdar Bacaksız, Adanalı sanayiciye özel tarifelerle ulaştıklarını belirterek şöyle devam etti: “Adana’da tekstil sanayi için pamuk ithalatı çok önemli bir konu. Biz de tekstil sanayicimizi liman hizmetlerimizle desteklemek amacıyla çalışmalarımızı başlattık. Yine bölge ekonomisinde etkin bir yeri olan plastik hammadde ithal eden sanayi kuruluşlarımız için de hazırladığımız özel tarifelerle maliyet avantajları yaratmaktayız. Narenciye, yaş sebze ve meyve ihracatı yapan firmalarımızın özellikle Körfez Bölgesi’ne yaptıkları ihracatlarda hem lokasyon hem de liman masraflarında avantaj elde etmeleri amacıyla yeni düzenlemeler yaptık.’’ Liman yatırımının aynı zamanda bölgesel istihdamı hareketlendirdiğini hatırlatan Bacaksız, yatırımların ilk etabı süresince liman için doğrudan 250, dolaylı olarak da 1000 kişinin çalışacağını söyledi. Bacaksız, ilerideki aşamalarda bu rakamın doğrudan 1000, dolaylı olarak da 4000 kişiye kadar çıkacağını belirtti.

“İskenderun Limanı’na Türkiye’nin 2023 ihracat hedefine katkıda bulunmak üzere yatırımlarımızı sürdürüyoruz’’

Konteyner operasyonu ile birlikte bölgedeki iş hacminin genişleyeceğini vurgulayan Bacaksız, limanın doğal coğrafik konumu gereği Doğu Akdeniz, Güneydoğu ve Doğu Anadolu havzasında bulunan sanayi ve ticaret merkezlerine hizmet için en uygun konumda yer aldığını söyledi. Limandaki konteyner operasyonlarının başarılı bir şekilde yürütüldüğünü, böylece ithalat ve ihracat gelişiminin desteklendiğini belirten Bacaksız, sözlerine şöyle devam etti: “Limak Grubu olarak İskenderun Limanı’na yaptığımız yatırımın çok doğru bir karar olduğunu düşünüyoruz. Bu yeni iş kolumuzda öncelikli olarak bölgemizin ihtiyaçlarını belirleyip yatırımlarımızı buna göre şekillendirdik. Konteyner operasyonu ile birlikte sektördeki işleyiş de hız kazanacak. Sanayi firmaları hammaddelerini kolaylıkla sağlayacak, yeni işler, yeni yatırımlar için onlar da daha cesur hareket edebilecekler. 2023 yılında Türkiye’nin ihracat hacminin 500 milyar dolar olması hedefleniyor ve bu ihracat büyük ölçüde limanlardan yapılacak. Biz de İskenderun Limanı ile Türkiye’nin 2023 yılı ihracat hedefine katkıda bulunmak üzere yatırımlarımızı sürdürüyoruz.’’

“İskenderun Limanı, hem maliyet hem de hız açısından bölge sanayicilerinin işine büyük katkı sağlayacak”

Adana’da sanayici ve ihracatçılarla gerçekleşen toplantı öncesinde basın mensuplarıyla bir araya gelen Serdar Bacaksız, İskenderun Limanı’nın Türkiye ve Adana’nın merkezinde olduğu bölge için önemine dikkat çekerek, limanın uluslararası niteliğe ulaşması için altyapı çalışmalarını titizlikle yürüttüklerini ve bu yolda çok hızla ilerlediklerini söyledi. LimakPort İskenderun Limanı’nın Doğu Akdeniz’in en önemli limanlarından biri olduğunu ve her geçen gün transit ticaretteki önemini daha da artırdığını söyleyen Serdar Bacaksız sözlerine şöyle devam etti: “Limanı devraldığımız günden bu yana hem bölge sanayicilerinin hem de Türkiye’nin diğer bölgelerinde çalışmalar yapan firmaların işini kolaylaştırmak adına adımlar atıyoruz. Son olarak 13 Mart’ta konteyner operasyonumuzu başlattık. Limanımızda bu hizmetin verilebilmesi, hem maliyet hem de hız açısından bölge sanayicilerinin işine büyük katkı sağlayacak. Konteyner operasyonlarının başlaması ile Çin, ABD, Hindistan, Yunanistan, Suudi Arabistan gibi ülkelerden gelecek olan hammaddeler, özellikle Adana, Gaziantep, Kahramanmaraş, Hatay, Şanlıurfa, Malatya ve Adıyaman gibi limanın çevresindeki illerde yer alan fabrikalara daha hızlı ve düşük lojistik maliyetle ulaştırılabilecek. Liman ayrıca maden ve mermer ihracatı için de konteynerle taşınma eğilimini artıracak. Başta Kuzey Irak olmak üzere lokasyonun sağladığı avantaj ile transit ticaretin artışına da büyük katkıda bulunacak. Limanımızda gümrüklü saha büyük bir alana yayılmış durumda. Bu nedenle limanın proje kargo ve otomobil gibi yükler için stoklama kapasitesi çok yüksek. Ayrıca yeni hizmet vermeye başladığımız idari binada, firmalara yer tahsisatları gerçekleştirileceği ve liman sahası içinde idari binaya yakın bir lokasyonda İskenderun Gümrük Müdürlüğü binası inşa edileceği için, hem gümrük hem de liman işlemleri hızlı bir şekilde tamamlanacak.”
X