Basın
Basın Bültenleri
2012
İskenderun Limanı üç Bakan ağırladı

İskenderun Limanı üç Bakan ağırladı

Limak tarafından 36 yıllık işletme hakkı devralınan İskenderun Limanı Adalet Bakanı Sadullah Ergin, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek tarafından ziyaret edildi.
Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir: “İskenderun Limanı, bölge ekonomisinin gücüne güç katacak” 
Limak tarafından 36 yıl süreli işletme hakkı devralınan İskenderun Limanı’nı Adalet Bakanı Sadullah Ergin ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ziyaret etti. Ziyarette ev sahipliğini Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir yaptı. Nihat Özdemir, “İskenderun Limanımızı yerinde görme nezaketini gösteren değerli bakanlarımıza müteşekkiriz. Türkiye ve bölge için çok önemli gördüğümüz bu denli büyük bir yatırım, ancak devletle özel sektörün birbirini cesaretlendirmesi, desteklemesiyle hayat bulabilir, anlam kazanır. Biz bu desteği görmekten çok büyük onur duyuyoruz” dedi.

İskenderun Limanı işletme hakkı devri ihalesini 372 milyon dolarlık teklifi ile kazanan Limak; İskenderun Limanı’nda Adalet Bakanı Sadullah Ergin, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’i ağırladı. Ziyaretin ev sahipliğini üstlenen Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, limandaki yeni yatırımlar ve modernizasyon çalışmaları hakkında bilgi verdi.

“İskenderun Limanı, Türkiye’nin en büyük limanlarından biri olacak” 
Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, limanın doğal coğrafik yapısı gereği, başta Gaziantep, Kahramanmaraş, Adıyaman, Şanlıurfa, Hatay, Osmaniye, Adana, Kayseri, Sivas, Malatya, Elazığ, Diyarbakır ve diğer doğu ve güneydoğu illeri olmak üzere Türkiye’nin; Doğu Akdeniz, Güneydoğu ve Doğu Anadolu havzasında bulunan sanayi ve ticaret merkezlerine hizmet için en uygun konumda bulunduğunu söyledi. Nihat Özdemir, Limak Yatırım’ın en önemli projelerinden biri olan İskenderun Limanı’nın Irak ve Suriye gibi komşularımızla transit ticaret için önemli bir aktarma noktasında bulunduğunu ifade etti.

“Altyapı çalışmalarının yanı sıra modern ekipman yatırımları da yapacağız” 
Limanın geniş bir hinterlandda daha fazla tercih edilir hale gelmesi için rıhtım ve arka saha altyapı çalışmalarının yanı sıra modern ekipman yatırımları da yapacaklarını söyleyen Özdemir, ilk etapta 1.3 milyon TEU’luk konteynır yatırımı yapacaklarını ve ilerleyen aşamalarda 3 milyon TEU’ya ulaşacaklarını belirtti. Nihat Özdemir, “Bir yandan da demiryolları düzenlemeleri ve modern depolama hizmetleri için gerekli projelendirme çalışmalarını sürdürüyoruz” dedi. 5 yıl içinde İskenderun Limanı’na 250 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını söyleyen Nihat Özdemir, bölge için yaratılacak olan ekonomik gücün istihdamla birleşmesiyle, çok önemli bir yatırımın ortaya çıkacağını da sözlerine ekledi. İlk etap yatırımları sonucu limanda doğrudan 250, dolaylı olarak 1000 kişinin çalışacağını belirten Özdemir, ileriki aşamada bu rakamın doğrudan 1000, dolaylı olarak da 4000 kişinin istihdamı olarak artacağını söyledi.

“Denizyolu ticareti çok önemli, buradaki potansiyeli gördük” 
Limak Holding olarak dünyadaki gelişmeleri yakından takip ettiklerini, yeni girişim alanlarını değerlendirme noktasında heyecan taşıdıklarını vurgulayan Özdemir şöyle devam etti: “Limanın bir kısmını konteynır limanı haline getireceğiz. Bu konuda yatırımlara başladık. Liman için 3 kademeli yatırım planımız var. Dünya ticaret hacmindeki artışı ve bu ticaretin önemli bir bölümünün deniz yolu ile gerçekleştiğini gözlemlemekteyiz. Bunun yanı sıra yüklerin konteynır ile taşınma trendinin önemli bir ivme kazandığı görülmektedir.” 2023 yılında Türkiye’nin ihracat hacminin 500 milyar dolar olmasının hedeflendiğini ve bu ihracatın büyük ölçüde limanlardan yapılacağını söyleyen Özdemir, bu ihracata katkıda bulunmak için ulaştırma altyapısının da desteklenmesi gerektiğini belirtti. Nihat Özdemir bu bağlamda bölgenin ihracat merkezi Gaziantep ile İskenderun arası mesafeyi yaklaşık 80 km kısaltarak Türk ihracatçısına rekabet avantajı sağlayacak Hassa - Dörtyol tünel projesinin bir an önce gerçekleştirilmesinin de önemini vurguladı.

425 milyon dolarlık 4 yıl geri ödemesiz, 13.5 yıl vadeli kredi temin edildi 
Bu proje için 6 büyük bankadan toplam 425 milyon dolarlık kredi temin ettiklerini söyleyen Özdemir, “Kredinin toplam vadesi 13.5 yıl, geri ödemesiz dönem ise 4 yıl olacak. Bu kredi Özelleştirme İdaresi’ne işletme devir bedeli ödemesinde, limanın kapasite artırımı ve iyileştirme yatırımları için kullanılacak” dedi. Nihat Özdemir, Limak Yatırım olarak yeni dönemde yeni hedeflere ulaşmak için, faaliyet gösterdikleri tüm sektörlerde dengeli ve sürdürülebilir büyüme ilkesi çerçevesinde ilerlemeye devam edeceklerini sözlerine ekledi.