İnternet sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezlerle ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
X
Sektörler
Altyapı
Projeler

Projeler

İstanbul Havalimanı

Limak’ın da içinde bulunduğu ortak girişim grubu, 3 Mayıs 2013 tarihinde İstanbul Havalimanı Projesi’nin yapım ve işletme ihalesini kazandı. 29 Ekim 2018’de “İstanbul Havalimanı’’ adı ile hizmet vermeye başladı.

İstanbul’un Karadeniz kıyısında 76,5 milyon metrekare alanda yapımına başlanan havalimanı, tüm fazları tamamlandığında 6 bağımsız pist ve 200 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak. Yılda 90 milyon yolcuya hizmet veren 1,4 milyon metrekarelik ana terminal binası, 2 pisti, hava kontrol kulesi ve destek tesislerden oluşan ilk faz 6 Nisan 2019 tarihinde tam kapasite ile faaliyete geçti. Türkiye’nin 2023 hedeflerinin en önemli sembollerinden biri olan İstanbul Havalimanı, 2020 yılındaki 3. bağımsız paralel pisti, Devlet Konukevi ve Camii açılışlarıyla önemli bir eşiği daha geride bıraktı.

42 ay gibi rekor bir sürede bitirilerek hizmete açılan İstanbul Havalimanı’nda 500’den fazla check-in, 228 adet pasaport kontrol noktası yer alıyor. Bu sayede yolcuların havalimanında uçuş için gerekli işlemlere ayıracağı sürenin en aza indirilmesi hedefleniyor. Bunun yanı sıra 18 bini kapalı ve 22 bini açık olmak üzere toplam 40 bin araç kapasitesine sahip otopark ile diğer havalimanlarından ayrışıyor.

Tasarım sürecinden inşaat aşamasına, tam kapasite ile operasyona kadar geçen zaman diliminde, enerji verimliliği ve çevreci uygulamalarla adından sıkça söz ettiren İstanbul Havalimanı 2020 yılında, dünyanın “en büyük LEED Gold sertifikalı binası” olmaya hak kazanarak havacılık sektöründe bir ilki daha başardı.

BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve uluslararası standartlar doğrultusunda çalışmalarını sürdüren İGA, 2020 yılında İstanbul Havalimanı’ndaki ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi belgelendirme çalışmalarını başarıyla tamamlayarak, uluslararası belgelendirme kuruluşu İngiliz Standartları Enstitüsü (British Standards Institution) tarafından sertifikalandırıldı.

Tüm dünyayı etkileyen Covid-19 salgınına rağmen uçuşlarını sürdüren İstanbul Havalimanı, havacılık sektörüne örnek olan uygulamaları sayesinde ulusal ve uluslararası birçok sertifika ile ödüllendirildi. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün vermiş olduğu Havalimanı Pandemi Sertifikası’nı alan, ardından Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı’nın (EASA) yayınladığı “Covid-19 Havacılık Sağlık Emniyeti Protokolünü” imzalayan İstanbul Havalimanı; uluslararası bir sertifikayı daha alarak, salgın sürecinde aldığı önlemlerini tescilledi. Diğer yandan İstanbul Havalimanı, Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tarafından verilen “Havalimanı Sağlık Akreditasyonu” sertifikasını tüm dünyada alan ilk havalimanı olmayı başardı. Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tarafından verilen 16. ACI Europe Ödülleri kapsamında, “Dijital Dönüşüm Ödülüne” layık görülen İstanbul Havalimanı, dijital dönüşüm dalında Avrupa’nın En İyi Havalimanı unvanına kavuştu.

Tüm bu ödüllerin yanı sıra 2020’de, uluslararası alanda en önemli havacılık kuruluşlarından Londra merkezli Skytrax’in değerlendirmesine göre “5 Yıldızlı Havalimanı” ödülüne layık görülen İstanbul Havalimanı, Covid-19 salgınına karşı aldığı önlemler sayesinde de “5 Yıldızlı Covid-19 Önlemli Havalimanı” ödülünün sahibi olarak her iki ödülü aynı anda alan dünyadaki iki havalimanından biri oldu. Denetmenler, mimarisi ve teknolojisiyle dünyanın en iyi havacılık merkezlerinden biri olan İstanbul Havalimanı’nda giden yolcu, transfer yolcu ve gelen yolcu deneyimini etkileyen otopark, toplu ulaşım, web sitesi, mobil uygulama, güvenlik/pasaport kontrol, temel yolcu hizmetleri, mağazalar, yeme içme alanları, bagaj alım gibi her temas noktasını deneyimleyerek; bu noktalarda sunulan hizmeti, hizmete erişim kolaylığını, yolcu konforunu titizlikle inceledi. Detaylı şekilde değerlendirilen 800’e yakın kritere ek olarak, salgına yönelik alınan tedbirler de notlamaya tabi tutuldu.

Havalimanında geçirilen zamanı eşsiz bir deneyime dönüştürmeyi hedefleyen İstanbul Havalimanı’nda tüm detaylar en ince ayrıntılarına kadar düşünülmüş durumda. Başarıyla yürütülen operasyonel süreçler sonrasında Türkiye’yi havacılık sektöründe en üst lige taşıyarak, dünyaya örnek bir havalimanı işletme modeli sergileme hedefinde de çok önemli mesafeler kat eden İstanbul Havalimanı, küresel bir aktarma merkezi olduğunu kanıtlamış bulunmaktadır.

Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı


Hızla gelişen Kosova Cumhuriyeti’nin tek uluslararası havalimanı olma özelliği ile, yaklaşık 2,5 milyon nüfusa sahip bir bölgeye ve çevre Balkan ülkelerine hizmet veren Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı (PIA), gerek Kosova, gerekse tüm Balkan coğrafyasının havacılık sektörüne ve bu sektöre hizmet veren tüm kuruluşlara büyük değer katmaktadır.

Gerçekleştirilen yatırım kapsamında, uluslararası normlarda, modern mimari anlayışıyla, çevre dostu ve akıllı bina olarak hayata geçirilen 42 bin metrekare kapalı alana sahip yeni terminal binasının yanı sıra 110 bin metrekare apron, yeni hava trafik kontrol kulesi inşası, havalimanı ulaşım yollarının rehabilitasyonu, 1.750 araç kapasiteli otopark, yakıt depoları ve bağlantı yollarının yapımı tamamlandı. Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı’nda Limak Kosovo, terminal ve otopark işletmesinin yanı sıra; yer hizmetleri, uçak yakıt, kargo ve PAT (pist, apron, taksi yolları) işletmelerinden ve bunların bakım onarımından da sorumludur.

2018 Ağustos ayında başlanan ve 2020 yılı içerisinde tamamlanması planlanan “Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı Pist Uzatma ve Kategorisini Yükseltme” projesiyle beraber, Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı’nın mevcutta 2 bin 500 metre olan pisti, 3 bin metreye uzatılacaktır. Bu yatırım kapsamında gerekli iyileştirmeler de yapılarak, pistin kategorisi CAT II’den CAT III B’ye yükseltilerek, en olumsuz görüş koşullarında dahi pistin kullanımı mümkün olacaktır.

2020 yılında, aralarında Türk Havayolları, Pegasus Havayolları, Eurowings, Easyjet, Edelweiss, Wizzair, Orange 2fly, Chair Havayolları, Austrian Havayolları ve Air Mediterranean’in de bulunduğu sayıları 28’e ulaşan hava yolu şirketinin düzenli uçuşlarını gerçekleştirdiği Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, Almanya, İsviçre, Türkiye, Avusturya, İngiltere, İtalya, Belçika, Norveç ve İsveç gibi birçok ülkeye havayolu ulaşımında bağlantı sağlaması ve güçlü diaspora trafiği ile Orta Avrupa’da stratejik bir öneme sahiptir.

Havalimanında faaliyet gösteren havayolları tarafından en çok uçuş düzenlenen 3 ülke, İsviçre, Almanya ve Türkiye’dir. Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı 2020 yılında toplam 1 milyon 102 bin 016 yolcu sayısına ulaştı.

2020 yılı için yolcu trafiğinde öngörülen büyüme oranına uygun şekilde Ocak ve Şubat aylarında görülen yüzde 8.5 ve yüzde 14’lük büyümeye karşın, Mart ayı itibarıyla Covid-19 pandemisi nedeniyle yılın bütününde yüzde 53.5 oranında düşüş yaşandı. 5 yıldır faaliyette olan yeni terminal binası ile birlikte özellikle yeni duty free, yiyecek içecek ve diğer ticari alanlar hizmete alınarak, hem havalimanı yolcularına uluslararası normlarda ve yüksek standartlarda hizmet sunuldu, hem de havalimanının gelirleri artırıldı. 2014 yılında yeni bir Business Lounge salonu hizmete açılmış olup, müşteri memnuniyeti odaklı yatırımlar devam etmektedir.

Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, iş süreçlerinde standardizasyonu sağlamak adına, geliştirilmiş uygulamaların yanında uluslararası yönetim sistem standartlarını takip etmektedir. Tüm hizmetlerini ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve Havalimanı Karbon Akreditasyonu’na (Airport Carbon Accreditation) uygun bir biçimde sürdürmektedir.

Çevre çalışmalarının devamının bir sonucu olarak Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tarafından Havalimanı Karbon Akreditasyonu Seviye +3 (Nötrlük) sertifikasına layık görüldü.

Yıllık çevre programları ve sürekli iyileştirme metotları ile Priştina Adem Yaşari Uluslararası Havalimanı, tüm hizmetlerini sıfır emisyonlarla sürdürmeyi hedeflemektedir.

Dakar Blaise-Diagne Uluslararası Havalimanı, Senegal

Dakar Blaise-Diagne Uluslararası Havalimanı (AIBD), Batı Afrika’da Senegal’in başkenti olan Dakar’ın 45 kilometre güney doğusunda, yeni yerleşim bölgesi DIASS’ta toplam 45 milyon metrekarelik geniş bir arazi içinde yer almaktadır.

Toplam 575 milyon Euro’ya mal olan yeni havalimanı, ilk etapta 3 milyon yolcu kapasitede hizmet verecek, sırasıyla 2023 yılında 5 milyon yolcu, 2035 yılında 10 milyon yolcuya hizmet verecek şekilde büyüyebilecektir.

İlk etapta, 3500 mt x75 mt ebatlarında, 01/19 aksında hizmet verecek tek pistin yanı sıra, master planda, ikinci pist için de rezerv alan bırakıldı.

79 uçak park pozisyonuna sahip toplam 260 bin metrekarelik apronda 26 pozisyonda yakıt hidrant tesisi mevcuttur. 42 bin metrekare üzerine, yüksek standartlarda, lATA B servis kalitesinde faaliyet gösterecek şekilde inşa edilen yolcu terminal binası, 2 katlı, 6 adet teleskopik yolcu köprüsü olan, 44 check in kontuarı, 3 adet CIP salonu, 2.500 metrekare ticari alanı olan ana yolcu terminali, bu bölgedeki ilk IATA B standartlarında hizmet verecek şekilde tasarlandı.

Ana yolcu terminalinin yanı sıra, 2.770 metrekarelik hac terminali ve 1.360 metrekarelik VIP salonları ile yolcu trafiğine hizmet etmektedir.

Yıllık 50 bin ton kapasiteli, 5.600 metrekarelik kargo tesisleri ile, Senegal için çok önemli olan ihracat kapasitesini artırmasının önü açıldı.

Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı pisti, 75 metre genişliği ve 3.500 metre uzunluğu ile, A380 dahil her tip uçağı kabul edebilir. Ayrıca uçak park alanları, 26 büyük taşıyıcı, 6 ufak-orta taşıyıcı ile 18 genel uçuş uçakları olmak üzere, toplam 50 uçak kabul etmektedir.

07.12.2017’de hizmete giren Blaise Diagne Havalimanı, Limak-AIBDSumma A.Ş. (LAS) tarafından 25 yıl süreyle işletilecektir.

2019 yılında LAS Academie, havalimanı işletmesi üzerine Thies Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi iş birliğinde ilk mezunlarını verdi.

Açıldığı günden bugüne kadar, havalimanı işletme standartlarını en üst seviyede tutmayı sağlayacak şekilde, ANACIM Aerodrome Certificate, ISO 9001-v2015, ACI Airport Customer Certificate, ACI Airport Carbon Accreditation (ACA) level 2, ACI Airport Health Accreditation gibi tüm sertifikaları almayı başardı.

2020 sonu itibarıyla toplam 1.327 personel çalışmaktadır.

Covid-19, tüm dünyada olduğu gibi Dakar Havalimanı’nda da yolcu sayılarında olumsuz etkisini gösterdi. 2019 yılında gerçekleşen yolcu sayısı 2.491.185 iken 2020’de yüzde 56 düşüş ile 1.104.278 olarak gerçekleşti. Bu dönemde, Covid-19’a karşı uluslararası standartlarda hertürlü önlem başarıyla alındı.

LimakPort İskenderun

Aralık 2011’de, 36 yıllık işletme hakkı devralınan, Mart 2013’te konteyner operasyonlarına başlayan LimakPort İskenderun’da, 2020 yılı, hem konteyner hem de konteyner dışı yük hacimlerinin önemli artış gösterdiği, verimli bir yıl oldu. LimakPort İskenderun ana gemiler ve feeder gemilerle aktif olarak Maersk Line, APL, Arkas Line, CMA-CGM, Hapag Lloyd, Sealand, Safmarine, Cosco Shipping, Evergreen, YangMing, Hamburg Süd, Turkon, Medkon, The ONE, Djibouti Line hatları ile birçok limana ve aktarmalı olarak da tüm dünyaya bağlanmaktadır.

Mevcut servislerde doluluk oranı her yıl ve her çeyrekte artış göstererek, 2020 yılında toplam dolu DRY konteyner elleçlemesinde yüzde 20 büyüme gerçekleşti. DRY dolu konteyner ihracatı LimakPort’un müşterilerine sunduğu konteyner tarifesi avantajlarıyla 2020 yılında bir önceki yıla göre yüzde 18, Refeer dolu konteyner ihracatı ise yüzde 13 büyüyerek müşterilerinin tercihi olmaya devam etmektedir. 2019 yılında dolu DRY konteyner ithalat elleçlemesi yüzde 18, 2020 yılında yüzde 22 büyüdü. Gemi uğrak adedi 2019 yılında yüzde 23, 2020 yılında yüzde 22 arttı. İthalat olarak gelen konteynerler limanda veya fabrika teslimi sonrası boşaltılıp, ihracatçılarımızın taleplerine hazır hale getirilerek ticaretin ihracat tarafına da hızlı şekilde destek olmaktadır. Limanın demiryolu bağlantısı olması nakliyede müşterilerine alternatifler ve avantajlar sağlamaktadır. Transit ticaretinde, sınır kapılarına en yakın liman olarak, uygun tarifeleri ile LimakPort, transit ticareti yapan müşterileri için avantajlı bir liman konumundadır. Transitin geliştirilmesi için ayrı bir departman kurulmuş olup, 2019 yılında Erbil’de LimakPort ofisi açıldı.

LimakPort, yarattığı avantajlar ve modern ekipmanlar ile konteyner elleçlemesinde olduğu gibi, CFS iç dolum ve boşaltım operasyonlarında da müşterilerinin tercih sebebi oldu ve böylece CFS operasyonları 2020 yılında 2019 yılına göre yüzde 11 büyüme gösterdi.

2021 yılında da yeni hatların servise başlaması, mevcut hatların yeni servisler başlatması beklenmektedir. Böylece, çok güçlü bir potansiyele sahip liman hinterlandındaki müşterilere, hemen hemen tüm hatları kullanarak, dünyanın her noktasına erişme imkanı sunulabilecektir.

LimakPort, Türkiye’de limancılık sektörüne getirdiği “Müşteri Odaklı Hizmet” yaklaşımı ile Müşteri Hizmetleri Departmanı kurulan ilk limanlardan biri olma özelliğini taşımakta olup; alanında uzman, dinamik ve yenilikçi 30 kişilik Müşteri Hizmeti ekibiyle her geçen gün hizmet kalitesiyle fark yaratmaya devam etmektedir.

Satış ve pazarlama ekibi; Limanın hinterlandında yer alan tüm ihracatçı ve ithalatçı firmalara yapmış oldukları yoğun tanıtım ve görüşmeler ile limanın mevcut müşteri portföyüne yeni müşteriler eklenmesini; İskenderun bölgesinin marketteki payının artmasını sağlamaktadır.

LimakPort İskenderun, yıllık 1 milyon TEU elleçleme kapasitesi ile Doğu Akdeniz’in en modern ve en büyük konteyner terminallerinden biri haline geldi. 1 milyon metrekare alanda faaliyet gösteren liman, lineer ve uzun rıhtım yapılarına, olumsuz hava koşulları için tam koruma sağlayan mendireğe ve 15,50 metre su derinliği ile derin su limanı olma özelliğine sahiptir. Limana özel tasarlanmış modern konteyner elleçleme ekipmanları STS ve RTG vinçleri ile hizmet veren LimakPort, konteyner odaklı olarak tasarlanmış olmakla birlikte, yapılan kapsamlı ve çok yönlü yatırım ile; Ro-ro, Ro-pax, proje kargo, dökme yük, genel kargo ve canlı hayvan yükleri operasyonlarında da bölgenin en önemli limanıdır.

LimakPort, yüksek hizmet kalitesi ve müşteri odaklı yaklaşımı ile hinterlandında bulunan sanayiciler tarafından gün geçtikçe daha çok benimsenerek, kısa zamanda Doğu Akdeniz’in vazgeçilmez limanlarından biri oldu. Hizmet kalitesi, çeşitliliği ve hacmini arttırma hedefi, bundan sonraki dönemde de devam edecektir.

http://www.limakports.com.tr/tr

 Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı

Limak, Cengiz ve Kolin Holding ortaklığında işletmesi devam eden Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı (ATG), 29 Ekim 2016 tarihinde hizmete açıldı.

Ülkemizde ilk olan ATG’de; tren garının yanı sıra, seçkin mağaza karmasına sahip bir alışveriş merkezi, business otel ve kiralanabilir ofisler bulunmaktadır.

Çağdaş ve modern mimarisi, çevre dostu ve Leed sertifikalı bir yapı olma özelliğini taşıyan ATG’nin toplam alanı 195 bin metrekare, kiralanabilir alanı 25 bin metrekare, kiralanabilir ofis alanı ise 4 bin metrekaredir. Günde 100 bin ziyaretçiyi ağırlayan Ankara Tren Garı ve Yaşam Merkezi, ulaşımda yaptığı devrimin yanı sıra, ticari anlamda da ülke ekonomisine katkı sağlamayı hedeflemektedir.

ATG’nin içinde 6 adet demiryolu hattı, 6 adet peron bulunmaktadır. Ülkemizin bütün demiryolu ve hızlı tren hatlarının kavşak noktasıdır. VIP ve CIP salonları, bankacılık hizmetleri, araç kiralama noktaları, seyahat şirketleri, kargo şirketleri, bavul ve valiz saklama istasyonları, revir gibi hizmetleri de bünyesinde barındıran ATG; 2.500 araçlık kapalı ve 90 araçlık açık otopark kapasiteliyle, alışverişi ve ulaşımı, çeşitle, keyifle sunmaya devam etmektedir.

ATG’nin bünyesindeki The Ankara Hotel toplamda 134 odası, 1.000 kişi kapasiteli balo salonuyla her türlü toplantı ve organizasyonlar için alternatif oluşturmaktadır. ATG dünyanın sekizinci, Avrupa’nın ise altıncı en büyük ulaşım kompleksi olma özelliğini taşımaktadır.

 Kuzey Marmara Otoyolu

Asya ve Avrupa kıtasını birbirine bağlayan Kuzey Marmara Otoyolu, ülkemizin en büyük sanayi bölgelerini barındıran Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak yüksek standartlı, güvenli, kaliteli ve kesintisiz bir ulaşım yatırımıdır. Tamamlandığında bağlantı yolları dahil toplam 400 kilometrelik yola sahip olacak Kuzey Marmara Otoyolu’nun ana mühendislik yapıları, viyadük, tünel, üst geçitler, alt geçitler ve menfezlerdir. Kuzey Marmara Otoyolu’nun 4 şeritli tünelleri dünyanın en geniş tünelleri olma özelliğini taşımaktadır.

Trafikte oluşacak rahatlamadan dolayı kullanılan enerji kaynağından, iş gücünden tasarruf sağlanırken, yoğun trafiğin çevrede oluşturduğu olumsuzluklar da ortadan kaldırılmış olacaktır.

Avrupa yakasında Avrupa Otoyolu Yatırım ve İşletme A.Ş. ve Asya yakasında KMO Anadolu Otoyolu İşletme A.Ş. olarak iki ayrı görevli şirketten oluşan Kuzey Marmara Otoyol İşletmesi, otoyol kullanıcılarının güvenliğinin sağlanabilmesi amacıyla Akıllı Ulaşım Sistemleri teknolojisi ile donatıldı.

Bu teknoloji sayesinde, tüm otoyol güzergahı boyunca konumlandırılan 2.360 adet kamera, 86 adet değişken mesaj işareti, 126 adet değişken trafik işareti, 78 adet trafik sayım sensörü, 21 adet meteoroloji istasyonu ve Scada tünel/otoyol güvenlik sistem verileri bir ana ve iki alt kontrol merkezinden 7/24 izlenerek, otoyol trafik güvenliği kontrol edilmekte ve meydana gelen olaylara hızlı bir şekilde müdahale edilerek otoyol trafik hizmetinin kesintisiz, konforlu ve yüksek standartlarda verilmesi hedeflenmektedir.

X