Limkon ilk dışsatımını gerçekleştirdi

Haber Merkezi
 - 
23.09.2008
Son 12 yılın Türkiye’deki en büyük meyve suyu konsantresi yatırımı olan Limkon, Avrupa, Ukrayna ve Japonya’ya dışsatıma başladı. Meyve suyundaki büyük atılımını dışsatıma taşıyan Limak Holding’e bağlı Grup, 20 milyon dolarlık meyve suyu konsantresi ve salça ihracatı hedefliyor. Limak Holding bünyesinde Ocak 2008’de faaliyete geçerek meyve suyu konsantre ve salça üretimine başlayan Limkon Gıda Grubu, ilk dışsatımını Almanya, isviçre ve Ukrayna’ya yaptı. Yapılan dışsatımla 2008 yılının ilk yarı hedefini asan Limkon, son olarak Japonya ile de ihracata başlayarak, ürettiği ürünlerin kalitesiyle uluslararası pazarlarda rekabet edebilir hale geldiğini kanıtladı.

Meyve suyu konsantre sektöründeki en büyük yatırımlarıyla ilk dışsatıma adımını attıklarını belirten Limkon Koordinatörü ilker Güney şunları söyledi: "Adana’da 5000 kişiye dolaylı istihdam sağladık. Adana’dan aldığımız ürüne katma değer katarak yurt dışına pazarlıyoruz ve Türk meyve suyunu dünyaya tanıtıyoruz. Adana’da ilk kez yaptığımız salça üretimimizin de yüzde 50’sini yurt dışına satarak ciddi bir başarıya imza attık. Halen Avrupa, Ukrayna, Japonya’ya dışsatım hedeflerimize ulaşmakla birlikte Körfez Ülkelerine girmeyi, meyve suyu konsantresi ve salça dışsatımında 20 milyon dolara ulaşmayı hedefliyoruz."

Limak Holding Bünyesinde 30 milyon Euro yatırımla hayata geçirilen Limkon Gıda Grubu, son 12 yıldır Türkiye’de meyve suyu konsantresi sektörüne yapılan en büyük yatırım oldu. Adana bölgesinden sağlanan hammadde ile yılın ilk yarısında yaklaşık 30 bin ton hammadde ile meyve suyu konsantresi ve salça üretimi yapılan tesis, 13.500 metrekare kapalı alanda yıllık 100 bin ton hammadde işleme kapasitesine sahip bulunuyor ve 120 kişiye istihdam sağlıyor.
We are using cookies at our website to provide a better web site user experience. By continuing with the default settings you will be accepting use of cookies according to our cookie policy .
Allow
Disable
X
X