TAV’a göre daha avantajlıyız

Radikal
 - 
14.07.2007
Sabiha Gökçen’in büyüme potansiyeli sunduğunu belirten Limak’ın patronu Nihat Özdemir, ’TAV’ın orada büyüme imkânı kalmadı. Sabiha Gökçen’i bitirdiğimizde Atatürk Havalimanı 10 yaşına gelecek’ dedi

Sabiha Gökçen Havalimanı ihalesini Hintli ve Malezyalı ortaklarıyla birlikte kazanan Limak Grubu havalimanının geleceği için oldukça iddialı. CNN Türk’ün sorularını yanıtlayan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Sabiha Gökçen’in Atatürk Havalimanı’na göre çok daha avantajlı olduğunu söyledi.

Özdemir, ihaleyi kazanmaktan duyduğu mutluluğu dile getirirken, "30 yıldır meslek hayatının içindeyim böyle uzun süreli ihale görmedim. Fiyat aklımdaki en yüksek rakama yükseldi" dedi.

250 milyon avro yatırımla terminal binasını 2.5 yıl içinde tamamlamayı planlayan grubun amacı havalimanının kapasitesini en geç 2014 yılında 10 milyon yolcuya çıkarmak. Sabiha Gökçen’in Atatürk Havalimanı’ndan daha avantajlı olduğunu belirten Nihat Özdemir, "TAV’ın artık büyüme imkânı yok, Sabiha Gökçen daha farklı. Biz bunu bitirdiğimizde onlar 10 yaşında olacak" açıklamasını yaptı.

’Yakıt yeraltından’

Farklı bir proje hazırlığı içinde olduklarını söyleyen Özdemir, "Değişik ve güzel görünüşlü bir proje olacak, otelin projesi de hazır. Yakıtın yeraltından uçaklara verilmesi sağlanacak. Bu sistem Türkiye’de yok" diye konuştu. Yayına katılan Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar ise, Sabiha Gökçen Havalimanı ihalesine gelen teklifin sevindirici olduğunu belirterek, Savunma Sanayi Destekleme Fonuna aktarılacak bu kaynağın savunma projelerinin finansmanına önemli bir katkı sağlayacağını vurguladı.

Sabiha Gökçen Havalimanı dış hatlar terminali binası yapımı ve işletmesi için açılan ihalede 14 saat sonunda yüzü gülen taraf Limak İnşaat A.Ş.-GMR Infrastructure Ltd.-Malaysia Airport Holding Berhad Ortak Girişim Grubu olmuştu. 1 milyar 932 milyon avroyla en yüksek teklifi veren grup, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen şirketlerini de geride bıraktı. Sabiha Gökçen Havalimanı dış hatlar terminali binası yapımı ve işletmesi için verilen bu rakam KDV ve yatırım tutarıyla birlikte 3.5 milyar doları buluyor. Sabiha Gökçen ihalesindeki performansıyla öne çıkan Nihat Özdemir’in mühendis kızı, Limak Yönetim Kurulu üyesi Ebru Özdemir, yabancı ortaklarının kendilerini ihaleyi kazanmak için çok zorladığını söyledi.

Özdemir, "Eğer ihale sonuçlanmasaydı, fiyatı bir miktar daha artırabilirdik" dedi. Ebru Özdemir 14 saati aşan ihaleyi anlattı: "Malezya ve Hintli ortaklarımız ihaleyi kazanmak için çok istekliydi. Türkiye konusunda inanılmaz istekli olmaları bizi çok şaşırttı. Bu ihaleyi diğer işletme ihaleleriyle karşılaştırmak doğru değil. Şartları ve kapsamı çok farklı. Biz fiyatımıza inanıyoruz. Kendimizi rahat hissettiğimiz rakamlar diyebilirim. Hâlâ bir miktar daha artırabilirdik."

’Atatürk’ü yakalarız’

15 yıl içinde Atatürk Havalimanı’nın yolcu kapasitesini yakalayacaklarını da sözlerine ekleyen Ebru Özdemir, "Atatürk Havalimanı daha fazla büyüyemez ama Sabiha Gökçen Havalimanı’nın büyüyebilecek bir yeri bulunuyor. Pist ve yeni bir terminal de yapılırsa biz bu işin önümüzdeki 15-20 yılda 25-30 milyon yolcuya çıkabileceğini düşünüyoruz" açıklamasında bulundu. Limak Yönetim Kurulu üyesi Ebru Özdemir, bunu başardıklarındaysa Atatürk Havalimanı’nın kapasitesine ulaşacaklarına dikkat çekti.
Sitemizde, siz misafirlerimize daha iyi bir web sitesi deneyimi sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Ziyaretinize varsayılan ayarlar ile devam ederek çerez politikamız doğrultusunda çerez kullanımına izin vermiş oluyorsunuz.
İzin ver
Reddet
X
X