İnternet sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezlerle ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
X
Sektörler
İnşaat
Projeler
Yurt dışı devam eden projeler

Yurt dışı devam eden projeler

Kuveyt Uluslararası Havalimanı Yeni Terminal Binası, Kuveyt

Kuveyt Uluslararası Havalimanı Yeni Terminal Binası inşası (T2) ihalesi, 30 Mayıs 2016’da düzenlenen imza töreniyle ilan edildi. 28 Ağustos 2016’da Kuveyt Bayındırlık Bakanlığı (MPW) tarafından şantiye alanı Limak’a teslim edildi.

KIA-T2 projesi, mevcut havalimanı kapasitesini önemli ölçüde arttırmak ve yeni bir bölgesel merkez oluşturmak üzere planlanmıştır. Yeni Terminal binası yaklaşık 750 bin metrekarelik alanı ile yolcular için en üst düzeyde konfor sağlayacaktır. Bina, güneş ışınlarını kırarak gün ışığının içeri girmesini sağlayan camlı açıklıklara sahip tek bir çatı altında yer almaktadır. Çatı, tümüyle binanın dışına sarkarak giriş plazası ile uçaklara geçiş için yolcular tarafından kullanılan hava tarafı bağlantı köprülerinin gölgede olmasını sağlar. Terminal binasının cephesi kum ve toz geçirmez olacak şekilde tasarlanmıştır ve patlamaya karşı dayanıklıdır. Bölgedeki misafirperverlik ve konuk ağırlama kültürünü yansıtan tasarım, serinletici bir şelale ile çevrili bagaj alanıyla, gelen yolcular için zarif ve unutulmaz bir etki oluşturacaktır. Tasarım ayrıca güney tarafında büyük yeni bir kara tarafı erişimine de sahiptir. Binanın yakınındaki peyzaj, kuru dikim yeşillikler ve çöl iklimine özgü türler ile çöl iklimini terminalden uzaklaştıran yemyeşil bir vahadan ibarettir.

Havalimanının kapasitesinin yeni terminalin faaliyete geçmesinden sonra yılda 25 milyon yolcuya ulaşması planlanmaktadır. Yeni terminal binası, Kuveyt Uluslararası Havalimanı’nın genişleme planındaki ana unsurdur. Terminal binası paketi ayrıca bir merkezi güç binası, su deposu binası, güvenlik binası, altyapı tüneli ve elektrik trafo merkezlerinin yapımını da içermektedir.

Yolcu terminalleri arasında dünyanın ilk LEED GOLD binası olmayı hedefleyen havalimanı, beton konstrüksiyonun termal özellikleri ile çatıda geniş bir alana monte edilen güneş enerjisi panellerini bir araya getirerek güneş enerjisi üretecektir.

Havalimanı tasarımı üç kat ve bir bodrumdan oluşmaktadır. Her bir kenarı 1.2 km uzunluğunda olan üçgen şeklinde tasarlanmıştır. 21 adet Code F (A380) uçağa ve 9 adet Code C (A320) uçağa hizmet edecek şekilde yolcu giriş kapısına sahip olacaktır. Çoklu Uçak Rampa Sistemi (MARS) sayesinde bu düzen 51 C kodlu uçağa hizmet verecek şekilde yeniden düzenlenebilecektir.

Birincil yapı, ardgerme precast kemerlerle bağlanan 90 adet prekast beton sütundan oluşmaktadır. Bunları iç çatıyı oluşturan 39.800 adet kompozit çelik ve beton kasetler desteklemektedir. Bina, galvaniz çatı kaplama ve cam cephe ile hava şartlarına dayanıklı olarak yapılmıştır. Ek olarak patlamaya karşı dayanıklı olacaktır. Proje, 1 milyon metreküpün üzerinde beton ve 150 bin tonun üzerinde yapısal çelikten oluşmaktadır. Pritzker ödüllü dünyaca ünlü mimarlık firması Foster + Partners tarafından tasarlanan Kuveyt Uluslararası Havalimanı Yeni Terminal Binası, ülke için simgesel bir giriş kapısı olmasının yanı sıra Kuveyt Uluslararası Havalimanı’nı da dünyanın önde gelen havalimanlarından biri haline getirecektir.

İhale aynı zamanda, Türk müteahhitlerin yurt dışında tek pakette kazandığı en büyük ihale olma özelliğini taşımaktadır.

 

Kuveyt Uluslararası Havalimanı Çok Katlı Otopark Binası Projesi, Kuveyt

Kuveyt Uluslararası Havalimanı inşaatının ikinci paket ihalesi olan “Çok Katlı Otopark Binası, Bağlantı Yolları, Köprüleri ve Çevre Peyzaj İşleri Yapım Projesi” işinin sözleşmesi 09.07.2020 tarihinde Kuveyt Bayındırlık Bakanlığı ile imzalandı. Paket 2: Çok Katlı Otopark Binası Projesi, Kuveyt Şehri’nin 15 kilometre güneyinde bulunan Kuveyt Uluslararası Havalimanı’nda yer almaktadır. Paket 2 çalışmaları, yapım aşamasında olan Yeni

Terminal 2 Binasının güneyinde ve iki operasyonel pist arasında yer almaktadır. Çok Katlı Otopark Binası projesi; üç bodrum ve bir asma kata dağılmış yaklaşık 4.747 araçlık otopark kapasitesine ek olarak, VIP’ler ve kıdemli personel için ayrılan 380 adet park alanına sahiptir. Yaklaşık oturum alanı 120.395.833 metrekare olan projenin yaklaşık inşaat alanı ise 325.000 metrekaredir.

Her biri üç kaçış tüneline sahip 10.397 metrekarelik iki sığınak yer alan projede, 3 adet yaklaşık 10 bin metreküp kapasiteli ve 1 adet yaklaşık 6 bin metreküp kapasiteli yağmur suyu depolama tankı, 1 adet 2x2.500 metreküp/gün kapasiteli atık su arıtma tesisi ve 1 adet 4.000 metrekare depo binası bulunmaktadır. 21.366 metrekare mekanik alanda düşey ve yatay taşıma sistemi olarak; 24 yolcu asansörü, 24 yürüme bandı, 48 yürüyen merdiven, 8 yük/troley asansörü ve otopark binasını yeni terminal binasına bağlayan köprülerde 8 yürüme bandı bulunmaktadır.

Proje kapsamında Terminal 2 binasına giriş ve çıkış için çok katlı yollar ve köprüler, Kuveyt Ulaşım Bakanlığı tarafından yapılacak Magwa yoluna bağlantılı olacak yeni karayolu ağına bağlantı sağlanacaktır.

Kuveyt Uluslararası Havalimanı Paket 2 kapsamında yaklaşık 459 bin metrekare çevre peyzaj düzenlemesi planlanmakta olup; 174.604 metrekare sert peyzaj kaplama ve 260.889 metrekare asfalt kaplama yapılacaktır.

 

Kemerovo Uluslararası Havalimanı, İç Hatlar Terminal Binası, Rusya Federasyonu

Limak, 2020 yılı Mayıs ayında, ortağı Marashstroy ile birlikte Kemerovo Uluslararası Havalimanı Yeni İç Hatlar Terminal Binası yapım işini kazandı. Mevcut terminal binasının yanına yapılacak olan 3 katlı 4.700 metrekare binanın saatte 460 yolcu kapasiteli olması hedefleniyor.

Projenin 2021 Mayıs ayına kadar tamamlanması planlanıyor.

 

Novy Urengoy Uluslararası Havalimanı, Rusya Federasyonu

Rusya’nın en kuzeyinde yer alan Yamalo-Nenets Özerk Bölgesi’nin ulaşımını sağlayan Noviy Urengoy Havalimanı Terminali Limak tarafından inşa edilecektir.

Novy Urengoy Havalimanı’nın yeniden inşası projesi kapsamında, 18 bin metrekarelik bir alana sahip yeni yolcu terminali, üç teleskopik merdiven ve 12 check-in inşa edilecektir. Yıllık kapasitesi 1,45 milyon yolcu olan havalimanında sert hava koşulları için önem taşıyan, yolcuları taşıyacak apron otobüsleri için tasarlanmış sıcak otobüs tüneli olacaktır. Yeni terminalin önündeki istasyon meydanında kısa ve uzun süreli toplam 300 araç kapasiteli otopark yapımı planlanmaktadır.

Proje kapsamında yolcu terminaline ek olarak, terminale elektrik sağlayacak 14 MW’lık bir kazan dairesi inşaatı da yer alacaktır.

Projenin 2022 yılı sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor.

 

Üsküp Karma Kullanımlı Üstyapı Projesi, Kuzey Makedonya

Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’te başlayan; 323 bin metrekare brüt alana sahip Karma Kullanımlı Proje, kent merkezinde Ulica Aziz Kiril ve Metodi ile Ulica Yordan Miyalkov caddeleri arasında yer almaktadır. Proje kapsamında Makedonya Bulvarı alt geçit olarak düzenlenmiş, geçit üzerinde AVM, katlı otoparklar, otel, ofis ve rezidans blokları tasarlanmıştır.

Proje, konumuyla tarihi kent merkezinden gelen ana yaya aksını karşılamaktadır. Tarihi kent merkezini, şehrin hastane merkezine ve polis merkezine bağlayan aks üzerinde konumlanmaktadır.

Otel projesinde sona gelinirken, 2020 yılının ikinci çeyreğinde işletmeye başlaması planlandı. AVM ve ofis kısımlarının 2021 yılının son çeyreğinde, ilk iki konut bloğunun 2022 yılının ilk çeyreğinde, son konut bloklarının ise 2022 yılının üçüncü çeyreğinde tamamlanması planlanmaktadır.

 

Bulaşıcı Hastalıklar Hastanesi, Kuveyt

Kuveyt Sağlık Bakanlığı tarafından açılan Bulaşıcı Hastalıklar Hastanesi’nin tasarım, yapım, tamamlama, ekipman temini, tefrişat ve işletme bakımını kapsayan ihalesi, Limak’ın da dahil olduğu adi ortaklık tarafından kazanıldı.

Proje, toplam inşaat alanı 75 bin metrekare olan Bulaşıcı Hastalıklar Hastanesi ve barındırdığı tesislerin tasarım, inşa, teçhizat tedariği, tefrişat, test ve devreye alınma ile işletme bakımını kapsamaktadır.

Proje kapsamında ayrıca sabit ve hareketli mobilyalar, medikal ve laboratuvar ekipmanları, mefruşat, sanat eserleri ve tüm destek işler de bulunmaktadır.

Tüm inşai, yapısal, elektromekanik ile yapı dış işleri ve gerekli geçici işler projenin kapsamı içindedir.

Yapım işleri devam eden projenin ilave işler ve süre uzatımı nedeniyle 2021 yılı sonunda tamamlanması planlanmaktadır.

 

Al-Mutlaa Konut Projesi, Kuveyt

Proje, Kuveyt Al-Mutlaa Bölgesi N11 mahalle merkezinde kamu binaları ve altyapı işlerinin inşaatı ve bakımı işlerinden oluşmaktadır.

Proje kapsamında, yaklaşık 82 bin metrekare kapalı alanda okullar, camiler, süpermarket, klinik, polis merkezi, sosyal tesisler, trafo merkezleri gibi 28 adet kamu binası ve yaklaşık 146 bin metrekarelik alanda altyapı işi bulunmaktadır.

Temmuz 2019 sonunda sözleşmesi imzalanan ve Ekim 2019’da mobilizasyon ve inşaat işleri başlayan projenin, 2022 yılı Nisan ayında tamamlanması planlanmaktadır.

 

Headliner Konut Projesi, Rusya Federasyonu

Limak İnşaat, yatırımcı Kortros Grubu’na ait Moskova’daki Headliner Çok Fonksiyonlu Konut Projesi’nde 2019 yılında imzalanan sözleşme ile projenin 142 bin metrekare kapalı alana sahip olan ve Aralık 2021’de teslim edilmesi planlanan 1. etabının inşaatına başlamıştır.

Moskova’daki büyük yatırım projelerinden biri olan projenin 187 bin 500 metrekarelik 2. etabının sözleşmesi de 2020 yılında imzalanmıştır. İnşaatına başlanmış olan proje yeni etabının ise 2023 yılında teslim edilmesi planlanmaktadır.

“Moskova’nın Manhattan’ı” olarak adlandırılan Moscow City İş Merkezi’nin karşısında yer alan iki etaplı projede, aralarında üç adet 53 katlı, 180 metre yüksekliğinde kulelerin de yer aldığı toplam 23 blok bulunmaktadır.

İmzalanan 1. ve 2. etaplar ile sözleşme bedeli toplamda yaklaşık 210 milyon dolara yükselmiştir.

 

Esplanada Çok Amaçlı Üstyapı Projesi, Rusya Federasyonu

Prospect Perm firması ile Limak-Marashstroy ortaklığı arasında, Şubat 2020’de imzalanan anlaşma ile 85 bin metrekare inşaat alanına sahip Esplanada AVM 1. Etap inşaatı başladı.

Proje kapsamında yer alan alışveriş merkezi ve sinema salonlarının 2021 yılı sonunda tamamlanması planlanmıştır.

 

Arena Omsk Stadyumu, Rusya Federasyonu

Limak, Sibirya’nın güneybatısında yer alan 1.2 milyonluk nüfusa sahip Omsk şehrinde bir buz hokeyi stadyumu inşa etmek üzere Mayıs 2020 tarihinde sözleşme imzaladı. 64.266 metrekare alanda, 12 bin koltuk kapasiteli planlanan projeyi kentin buz hokeyi takımı Avagrard Omsk kullanacak.

Aralık 2022’de başlayacak olan Dünya Gençlik Hokey Şampiyonası’na ev sahipliği yapması planlanan projenin o tarihe kadar tamamlanması planlanmaktadır.

 

Dnipro Metro İnşaatı, Ukrayna

Temmuz 2016’da sözleşmesi imzalanan projeyle; yaklaşık 4 kilometre uzunluğundaki metro hattı ve 3 istasyonun tasarımı ve inşaatı gerçekleştirilecektir. Finansmanı Avrupa Yatırım Bankası (EIB) ve Avrupa Yatırım ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından sağlanacak proje kapsamında;

• Her biri 4 kilometre uzunluğunda toplam 8 kilometre çift tüp tünel inşaatı,
• Mevcut metro hattına ve istasyonlara bağlantı yapımı,
• Yolcu giriş yapıları, havalandırma şaftları ve yürüyen merdiven tünelleri ile birlikte 3 istasyonunun inşaat, mimari, elektrik ve mekanik tesisat işleri,
• Ray ve bağlantı elemanları ile demiryolu üstyapısının inşaatı,
• Elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon sistemlerinin temini ve montajı gerçekleştirilecektir.

Projenin 2024 yılı sonunda tamamlanması planlanmaktadır.

 

Ufa Doğu Çıkışı Yolu, Rusya Federasyonu

Limak, ortağı Marashstroy ile birlikte 27 Temmuz 2017 tarihinde Ufa Doğu Çıkışı Otoyol İnşaatı sözleşmesini imzaladı.

Yap-işlet-devret modeli uygulanacak olan proje, Rusya Federasyonu adına Başkurdistan Cumhuriyeti ile İmtiyaz Sahibi Bashkir Concession Company (BCC) arasındaki İmtiyaz Sözleşmesi kapsamında yürütülmektedir. Limak, imtiyaz sahibi BCC şirketine Rus şirketi VTB Capital ile birlikte ortak olarak otoyol işletmesinde de aktif rol alacaktır.

Yaklaşık 12.5 kilometrelik güzergahta tünel, köprü, viyadük ve dolgu yol kesimleri bulunmaktadır. Projenin günde 22 bin 700 araç kapasitesine erişmesi öngörülmüştür.

Tasarım ve mobilizasyon aşamaları sürmekte olan projenin 2023 yılı Eylül ayında tamamlanması planlanmaktadır.

 

Hassanabdal-Havelian Karayolu (E-35) Sarai Saleh-Simlaila Kesimi, Pakistan

E-35 Hassanabdal - Havelian - Abbotabad - Mansehra Otoyolu Pakistan Ulusal Ticaret Koridoru’nun bir parçasıdır. Pakistan’ın güney bölgesini Çin, Afganistan ve diğer merkezi Asya ülkelerine bağlayan mevcut karayolunun yüksek trafik hacmi ve bozuk yol koşullarından dolayı E-35 projesi gerekli hale gelmektedir.

E-35 Otoyolu Hassanabdal - Havelian kesimi üç pakete bölünmüş olup 3. paket olan 17 kilometrelik Sarai Saleh- Simlaila Kısmı Limak-ZKB JV taahhüdü altındadır.

6 şeritli (2 x 3) otoyol olarak dizayn edilen proje, Asya Kalkınma Bankası (ADB) tarafından finanse edilmekte olup, projede 8 adet köprü, 47 adet menfez, 4 adet üstgeçit ve 7 adet alt geçit bulunmaktadır. Projenin geçici kabulü yapılmış olup, fiziksel ilerlemesi Aralık 2020 itibari ile yüzde 99 seviyesindedir.

Projenin 2021 yılı Mart ayında tamamlanması planlanmaktadır.

 

Devlet Otoyolu (N-50) Zhob-Killi Khudae Nazar Kısmı, Pakistan

Pakistan Ekonomik Koridoru’nun Batı güzergâhının bir parçasıdır. Bu yolun 49 km uzunluğundaki (N-50) Zhob-Killi Khudae Nazar Kısmı’nın iyileştirilmesi ve geliştirilmesi işi, Limak-ZKB JV taahhüdü altındadır.

2 şeritli (2 x 1) devlet yolu olarak dizayn edilen proje, Asya Kalkınma Bankası (ADB) tarafından finanse edilmektedir. Proje geçici kabul aşamasına gelmiş olup, fiziksel ilerlemesi Aralık 2020 itibari ile yüzde 98 seviyesindedir.

Projenin 2021 yılı Mart ayında tamamlanması planlanmaktadır.

 

Çin Pakistan Ekonomik Koridoru, Pindi Gheb-Tarap Kısmı, Pakistan

280 kilometrelik Çin-Pakistan Ekonomik Koridoru Batı Güzergâhı beş pakete bölünmüş olup, 4. paket olan 50 kilometrelik Pindi Ghep-Tarap kısmı Limak-ZKB JV taahhüdü altındadır.

4 şeritli (2 x 2) otoyol olarak dizayn edilen proje, Pakistan Hükümeti tarafından finanse edilmekte olup, projede 4 adet köprü, 73 adet menfez, 5 adet üst geçit ve 22 adet alt geçit bulunmaktadır. Paketin fiziksel ilerlemesi Aralık 2020 itibarıyla yüzde 75 seviyesindedir.

Projenin 2021 yılı Ekim ayında tamamlanması planlanmaktadır.

 

Çin Pakistan Ekonomik Koridoru, Hakla-Pindi Gheb Kısmı, Pakistan

280 kilometrelik Çin-Pakistan Ekonomik Koridoru Batı Güzergâhı beş pakete bölünmüş olup, 5.paket olan 63 kilometrelik Hakla- Pindi Ghep kısmı Limak-ZKB JV taahhüdü altındadır.

4 şeritli (2 x 2) otoyol olarak dizayn edilen proje, Pakistan Hükümeti tarafından finanse edilmekte olup, projede 6 adet köprü, 76 adet menfez, 7 adet üst geçit ve 34 adet alt geçit bulunmaktadır. Paketin fiziksel ilerlemesi Aralık 2020 itibarıyla yüzde 72 seviyesindedir.

Projenin 2021 yılı Ekim ayında tamamlanması planlanmaktadır.

 

 Trans-Hindukuş Karayolu Bağlantı Projesi, Bağlam Bamyam Yolu İnşaatı, 5. Kesim (107+040 – 126+020)

 Afganistan İslam Cumhuriyeti Baghlan ve Bamyan vilayetleri arasında yapılan ve toplam 6 kısımdan oluşan devlet karayolunun, yaklaşık 20 kilometreden oluşan 5. Kısmı 2019 yılında yapılan ihale ile firmamız uhdesinde kalmıştır. Finansmanı Dünya Bankası tarafından sağlanan projenin 2022 yaz aylarında tamamlanması planlanmaktadır.

 

 WHSD-Vitebskiy Caddesi Bağlantı Yolu, Rusya Federasyonu

Limak İnşaat, VTB Grup firması olan Pusk ve Aktiv firmalarının ortaklığında kurulmuş olan Pusk-Limak-Sever Ltd. Şti. ile, Aralık 2020’de Rusya’nın St. Petersburg şehrindeki WHSD-Vitebskiy Bağlantı Yolu yapım ihalesini kazandı.

Yüksek Hızlı Batı Çevre Yolu (WHSD) ile Vitebskiy Caddesi’ni birbirine bağlayan ücretli yol projesi kapsamında; 6 şeritli (3 geliş, 3 gidiş), 2,6 kilometre uzunluğunda ana bağlantı yolu, iki adet kavşak, 7 adet bağlantı kolu, 3 adet köprü, 1 adet yaya üst ve alt geçidi ile Vitebskiy Caddesi’nin yenilenmesi işleri bulunmaktadır.

Saatte 110 kilometre dizayn hızına sahip, günde 70 bin araç kapasiteli projede toplam yol uzunluğu 10,2 kilometredir.

Aralık 2024 tarihine kadar tamamlanması planlanan projenin yaklaşık kontrat tutarı 330 milyon dolardır.

 

Jubail-Riyad Su İletim Hattı, Suudi Arabistan

Limak İnşaat taahhüdü altında yapımı devam eden proje Jubail- Riyad Su İletim Hattı yapımı kapsamındaki 5 farklı paketten biri olup, biri Jubail’de diğer ikisi Jubail ile Riyad arasında olmak üzere, toplam 3 pompa istasyonu ve yine 7 tanesi Jubail’de ve 7 tanesi de Riyad’da olmak üzere toplam 14 adet herbiri 170 bin metreküp kapasiteli ve toplam kapasitesi 2 milyon 380 bin metreküp olan çelik su tanklarından oluşmaktadır.

Proje kapsamında; pompa istasyonları, tank çiftliği, rezervuar istasyonları ve bağlantı istasyonları için tüm ekipmanların inşaat işleri, temini ve montajı, bağlantı hattı dahil tüm Jubail-Riyad Su İletim Sistemi için komple hidrolik tasarım, kontrol ve iletişim sistemi, elektrik güç sistemleri, testler ve sistemin devreye alınması yer almaktadır.

Eylül 2018 tarihinde başlayan projede, 2020 yıl sonu itibarıyla yüzde 55 ilerleme sağlandı.

Projenin 2022 yılının ilk çeyreğinin sonunda tamamlanması planlanmaktadır.

X