İnternet sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezlerle ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
X
Sektörler
İnşaat
Projeler
Yurt içi devam eden projeler

Yurt içi devam eden projeler

1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara - Çanakkale Otoyolu

18 Mart 2017 tarihinde temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara- Çanakkale Otoyolu Projesi, Limak’ın da içinde bulunduğu ortak girişim grubu tarafından yürütülmektedir. Kule ayakları arasındaki 2 bin 23 metre açıklık ile dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, yan açıklıklarının 4 bin 608 metre olması öngörülmektedir. Köprünün, 2 x 3 trafik şeritli tabliyesinin ise 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olması öngörülürken, tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları teşkil edilecektir. Her iki kule temelinin, yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanında konumlandırılması ve çelik kule yüksekliğinin yaklaşık 318 metre ve kule en üst tepe noktasının ise 333 metre olması planlanmaktadır.

Kule temellerinin (kesonların) oturduğu zeminde güçlendirme yapılmasının ardından, kuru havuz ve ıslak havuzda olmak üzere kesonların tüm imalat aşamaları tamamlandı. Ağustos 2019’da kule montaj işleri başlarken, toplamda 32 çelik kule bloğundan oluşacak olan köprü kule ayaklarında 2019 yıl sonu itibarıyla 11. çelik kule blokların montajı tamamlandı. 2019 yılında başlayan çelik kule blok montaj işleri, 4 adet kule ayağının her biri için toplam 32 blok, 4 adet kule semeri ve kule ayakları arasına 3 adet enine kiriş ve aktif kütle sönümleyici (AMD) montajı 2020 yılı içerisinde tamamlandı. 1.aşama imalatları 2019 yılında tamamlanan ankraj bloklarının 2. aşama imalatları asma köprü geçici kablo işlerinin başlamasını müteakip 2020 yılı içerisinde tamamlandı.

Yaklaşım viyadüklerinin üst yapı işleri kapsamında, Asya ve Avrupa yaklaşım köprü ayaklarının imalatları tamamlandı. İtme sürme metoduyla uygulanan betonarme tabliyelerin imalatı Asya tarafında kuzey ve güney tabliyenin ilk 17 ano imalatı ve itme sürme operasyonu 2020 sonu itibarıyla tamamlandı. Geri kalan 4 anoya ait imalat devam etmektedir. Avrupa tarafında ilk betonarme tabliyenin kalıp ve donatı imalatı 2020 yılı sonu itibarıyla başladı.

Asma köprünün Çin Halk Cumhuriyeti’nde üretilen ana kablolarının üçüncü sevkiyatı yıl sonu itibarıyla gerçekleştirildi. Şubat 2021’de son sevkiyatın sahaya transferi planlanmaktadır.

Asma köprü kuzey ve güney ana kablonun her biri 144 adet paralel tel demetinden (PPWS) oluşmaktadır. Ana açıklıktaki her bir tel demeti 127 adet 5,75 mm çapında tellerden oluşurken yan açıklıkta aynı tellerden oluşan 4 adet ekstra demet bulunmaktadır. Ana kablo kule üzerinde, yan açıklık ayağında ve ankrajda kablo semeri ile desteklenerek ankraj bloklarına sabitlenecektir.

Ana kablo montaj işleri kapsamında, Asya ve Avrupa ankraj bloğu sahasında kule geri çekim işleri için geri çekim inşaat kirişi, ankraj kiriş destekleri ve ankraj kirişleri montajı Aralık 2020 sonu itibarıyla tamamlandı. İlave olarak, tramvay destek halatı ve çekme halatı sistemlerinin montajı için hazırlık çalışmaları başladı. Asma köprü çelik tabliyelerin fabrika imalatı ile ilgili olarak; Aralık 2020 sonu itibarıyla tabliye alt plakalarının üretimi yüzde 91, çelik levha kesilmesi işleri yüzde 98, blok formasyon işleri yüzde 48 ve boya işleri yüzde 35 mertebesinde devam etti. İmalatı tamamlanan tabliyelerin sahaya transferi sağlanarak daha önceden kuru havuz bölgesinde tabliye stok sahası olarak düzenlenen alanlarda stoklanmaktadır. 2020 yılı sonu itibarıyla 10 adet çelik tabliyenin sahaya transferi sağlandı.

2020 yılı sonu itibarıyla, asma köprünün askı halatları (“PWS”) ve kablo kelepçe imalatları fabrika imalatları devam etmektedir. Askı halatı imalatında ilerleme yüzde 38 seviyesindedir. Kablo kelepçeleri ve bağlantı çubuklarının ikinci sevkiyat paketi 22 Aralık 2020 tarihinde Güney Kore’den şantiyeye sevk edildi.

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyol Projesi’nin, 1915 Çanakkale Köprüsü’nü de içeren Malkara-Çanakkale arasındaki kısmında, köprü hariç yaklaşık 85 kilometre 3x2 şeritli otoyol imalatı yapılacaktır. Otoyolun yaklaşık 75 kilometresi Avrupa yakasında, Malkara-Sütlüce arasında, geriye kalan 10 kilometrelik kısmı ise Asya yakasında, Lapseki-Çanakkale arasında yapılacaktır. 3 adet Avrupa yakasında, 1 adet Asya yakasında olmak üzere 4 adet viyadük yapısına ek olarak, toplam 6 kavşak, 42 üst geçit, 41 altgeçit, 223 adet menfez yapısı bulunmaktadır.

Üstyapı imalatı devam etmekte olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, Cumhuriyetin 100’üncü yılı olan 2023’te tamamlanarak açılması hedeflenmektedir. 

 

 Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Yerleşkesi 1.Etap

İstanbul Uluslararası Finans Merkezi’nde yapımı devam eden 350 bin metrekare brüt alana sahip 59 katlı yapı, anten kulesiyle birlikte 352 metre yüksekliğiyle, tamamlandığında Avrupa’nın en yüksek binası olacaktır.

Anıtsal cephesi ile İstanbul Finans Merkezi’nin simgesi olacak projenin, bodrum katlarında 1100 araçlık kapalı otopark; baza katlarında giriş lobileri, fuayeler, çok amaçlı salonlar, rekreasyon alanları; kule katlarında ofis alanları, teknik mahaller ve cam çatılarında kış bahçeleri yer almaktadır.

Limak sorumluluğundaki 1. Etap yapım işi imalatları (kabuk ve çekirdek), 2022 yılının Mart ayında tamamlanacaktır.

 

 Artvin-Erzurum Yolu I. Kısım

19 Aralık 2018 tarihinde ihalesi yapılan proje, Yusufeli ilçesini Artvin-Erzurum yoluna bağlayan, Sarıgöl-Öğdem yolunun 23,59 kilometre uzunluğundaki kesiminin yapım işini kapsamaktadır.

Proje kapsamında 19,7 kilometre uzunluğunda 15 adet tünel, 9 adet 1.185 metre uzunluğunda köprü, 40 adet kutu menfez, 187 bin ton mekanik ve 122 bin ton bitümlü sıcak karışım bulunmaktadır.

431 bin metreküp açık kazı ve portal kazısı, 359 bin metreküp tünel kazısı 45 bin metreküp püskürtme beton 5 adet köprü, 21 adet kutu menfez, 437 bin metre kaya bulonu, barbakan ve süren imalatı tamamlandı.

Projenin 2021 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.

 

Artvin-Erzurum Yolu II. Kısım

19 Aralık 2018 tarihinde ihalesi yapılan proje, Artvin-Erzurum yoluna bağlanan Oltu-Olur yolunun 28,5 kilometrelik kesiminin yapım işini kapsamaktadır.

Proje kapsamında 24 kilometre uzunluğunda 17 adet tünel, 6 adet 494 metre uzunluğunda köprü, 26 adet kutu menfez, 195 bin ton mekanik ve 129 bin ton bitümlü sıcak karışım bulunmaktadır.

192 bin metreküp açık kazı ve portal kazısı, 339 bin metreküp tünel kazısı 44 bin metreküp püskürtme beton, 6 adet köprü, 22 adet kutu menfez, 318 bin metre kaya bulonu, barbakan ve süren imalatı, 67 bin ton mekanik ve 25 bin ton bitümlü sıcak karışım tamamlandı.

Projenin 2021 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.

 

Artvin-Erzurum Yolu III. Kısım

19 Aralık 2018 tarihinde ihalesi yapılan proje, Artvin-Erzurum yoluna bağlanan İspir yolunun 14,9 kilometrelik kesiminin yapım işini kapsamaktadır.

Proje kapsamında 12,3 kilometre uzunluğunda 7 adet tünel, 2 adet 83 metre uzunluğunda köprü, 22 adet kutu menfez, 125 bin ton mekanik ve 81 bin ton bitümlü sıcak karışım bulunmaktadır.

1 milyon 600 bin metreküp açık kazı ve portal kazısı, 1 milyon 236 bin metreküp tünel kazısı 110 bin metreküp püskürtme beton, 13 adet kutu menfez, 1 milyon 764 bin metre kaya bulonu, barbakan ve süren imalatı tamamlandı.

Projenin 2021 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.

 

Yusufeli Barajı ve HES

Yusufeli Barajı ve Hidroelektrik Santrali Projesi; Doğu Karadeniz Bölgesi’nde, Artvin’in 70 kilometre güneybatısında Çoruh Nehri üzerinde yer almaktadır. Tamamlandığında 275 metre yüksekliği ile çift eğrilikli beton kemer baraj tipinde Türkiye’nin en yüksek, dünyanın ise üçüncü yüksek barajı olacaktır.

Barajın toplam su depolama hacmi yaklaşık 2,2 milyar metreküptür. Planlanan kurulu gücü 558 MW olan santralde, yılda 1,888 milyar kWh enerji üretilecektir.

Proje 4.000.000 metreküp gövde betonu, 1.370.000 metreküp yapı (konvansiyonel) beton olmak üzere toplamda 5.370.000 metreküp beton ihtiva etmektedir. Proje kapsamında 61.000 ton demir, 9.000 ton çelik olmak üzere toplam 70.000 ton demir ve çelik mamul kullanılmaktadır.

Baraj gövdesinde beton dökümü faaliyetlerine devam edilmekte olup Mart 2021’de gövde betonunun tamamlanması planlanmaktadır. Diğer ünitelerde de Temmuz 2021’de inşaat faaliyetleri tamamlanacak ve su tutmaya hazır hale gelinecektir.

 

Çetintepe Barajı İkmali

Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü ile 26 Ocak 2018 tarihinde imzalanan Çetintepe Barajı projesinde, 116 metre yüksekliğinde dolgu barajı ikmal işleri yapılacaktır. Adıyaman ili, Gölbaşı ilçesinde Göksu Çayı üzerine yapılmakta olan Çetintepe Barajı, GAPAdıyaman-Göksu-Araban Projesi’nin ilk ve ana ünitesi konumundadır.

Projenin tamamlanması sonrası Adıyaman, Gaziantep ve Kahramanmaraş illerini kapsayan Araban Ovası, Yavuzeli Ovası, Besni Keysun ve Besni Kızılin ovalarında toplam 70 bin hektar arazinin sulanması ile Gaziantep’e içme suyu takviyesi yapılması hedeflenmektedir.

Projenin 2022 yılında tamamlanması planlanmaktadır.

 

Terkos-İkitelli İsale Hattı

İstanbul Su Kanalizasyon İdaresi ile sözleşmesi 6 Ağustos 2018 tarihinde imzananan Terkos-İkitelli İsale Hattı İnşaatı projesi kapsamında, Avrupa Yakasında Terkos-İkitelli Arası 36 kilometre uzunluğunda Ø2500 mm ve Terkos-Büyükçekmece Havzası arası 5 kilometre Ø2200 mm çelik isale hatları, yüzer pompa sistemi ve borulamaları, 5 bin metreküp ve 10 bin metreküp depolar, terfi ve saha işleri, tahliye, vantuz ve vana imalatları yapılacaktır.

Projenin 2021 yılında tamamlanması planlanmaktadır.

 

İmamoğlu Sulaması 4. Kısım

İmamoğlu Sulama sahası, Aşağı Ceyhan Ovası’nda, Adana’nın 20 kilometre doğusunda bulunan Misis’den başlayıp, Kozan ilçesine kadar uzanmaktadır. Proje, 26.213 hektar alanın sulanmasını sağlayacak olan ana boru hattı ve borulu sulama şebekesinin yapımı ve tesisin 36 ay süre ile işletilmesini kapsamaktadır.

Proje kapsamında; 154 bin metre CTP, 562 bin metre HDPE (PE 100) boru döşenmesi imalatı, 4.535 adet sanat yapısı ve 705 kilometre bakım yolu yapımı, yaklaşık 28 bin hektar sahanın toplulaştırma işlerinin yapılması planlanmaktadır.

2020 yılı sonu itibarıyla; 55.317 metre CTP boru döşenmesi, 155.584 metre HDPE (PE 100) boru döşenmesi, 412 adet hidrant, 114 adet vantuz, 126 adet ayrım ve hat kapama, 230 adet tahliye yapısı, 461 adet dirsek tesbit kitle betonu olmak üzere toplam 1.343 adet sanat yapısı imalatı yapılarak, toplulaştırma işlemlerinin de yüzde 57’si tamamlandı.


X