Limak, 2 milyar doları aştı, ’büyük dilim’i halka açıyor.

Hürriyet
25.02.2011
LİMAK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, 35 yıl önce Sezai Bacaksız’la, kurdukları inşaat şirketiyle temellerini attıkları grubun 2010 cirosunun 2milyar dolan aştığını belirterek, "Enerji üretim ve dağıtımı, başta Sabiha Gökçen’deki payımız olmak üzere havalimanı işimiz ile devralmak üzere Danıştay onayını beklediğimiz İskenderun Limanı’nı Limak Yatırım’ın içine koyduk. Şimdi Limak Yatırım’ı halka açmaya hazırlanıyoruz. SPK’ya bu amaçla Mart ayında başvuracağız" dedi. Limak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, sorular üzerine Limak Yatırım’ı, "Pastadan kopardığımız büyük bir dilim" şeklinde tanımladı.

Limak İnşaat’ı Sezai Bacaksız’la birlikte Gazi Üniversitesi’ndeki asistanlık odasında kurduklarını anımsatan ’Nihat Özdemir, Limak Yatırımı halka açma planlarını açıkladıkları toplantıda iki ailenin ikinci kuşaklarını da tanıttı.

Özdemir, şunları söyledi: "35 yıl önce bir inşaat şirketi olarak iş hayatına başlayan Limak, kazandığını yatırıma dönüştürme prensibiyle bugün inşaat, çimento, turizm, enerji, alt yapı projeleri, havacılık ve gıda alanında faaliyet gösteren, yaklaşık 20 bin kişiye istihdam sağlayan bir şirketler topluluğu haline geldi."

Limak Yatırım’da neler var
Nihat Özdemir, halka açma hazırlıkları yaptıkları Limak Yatırım’ın içine koydukları varlıklarını şöyle sıraladı:

9’u Türkiye’de, 4’ü Gürcistan’da olmak üzere 13 hidroelektrik santrali.
Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki hissemiz ile Kozova Priştina Havalimanı.
Devralmak için Danıştay onayı beklediğimiz İskenderun Limanı,
3 milyon 250 bin abonesi ve 2.2 milyar lira cirosu olan Uludağ Elektrik ile Çamlıbel Elektrik Dağıtımı’ndaki yüzde 33’lük payımız.

Pastanın büyük dilimi
Nihat Özdemir, "Limak Yatırım’ın büyüklüğü ne kadar?" sorusuna, "Bu rakamları şu anda veremiyoruz. Ancak, Limak Holding’in 2010 yılı cirosu 2 milyar dolan aştı" yanıtı verdi. Limak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir ise, şu benzetmeyi yaptı: "Limak Holding’i bir pasta olarak düşünürsek, o pastadan büyük bir dilimi ayırıp, Limak Yatırım’a dönüştürdük. Limak Yatırım enerji, havalimanı ve liman işinde büyümeyi sürdürecek. Yeni alımlar ve şirketler oldukça, bu yapıya eklenecek."

Arkası gelecek
Nihat Ozdemir, halka açılma işini Limak Yatırım’la öğreneceklerini ifade ederek, şunları dile getirdi: "Çimento şirketlerimizi, turizm tesislerimizi ve meyve suyu işimizi Limak Yatırım’ın içine koymadık. Limak Yatırım’da başarılı bir halka arz gerçekleştireceğimize inanıyorum. Limak Yatırım’da halka açılma oranı yüzde 35’e kadar çıkabilecek. Bunun arkasından örneğin çimento şirketlerimiz için de halka açılma planı yapabiliriz."

Mey’i sattık ama meyve suyu işinde büyüyoruz
NİHAT Özdemir, Tekel’in alkollü içki bölümünü alıp, Mey İçki’ye dönüştürdükten soma Texas Pasific Group’a sattıklarını anımsatarak, şöyle konuştu: "Limak, gıda sektöründe de büyümeye devam ediyor. Meyve suyunda 18 ülkeye ihracat yapıyoruz. Biri Adana’da iki fabrikamız var. Ayrıca devlet üretme çiftlikleriyle de ilgilenmeyi düşünüyoruz."

Yedi otelimiz var
NİHAT Özdemir, turizmde de büyüdüklerini vurguladı ve şunlan dile getirdi: "Türkiye’de şu anda 7 otelimiz var. KKTC’de de Magosa yakınlarında 4 yıl önce bir otel yatırımına başladık. 20 milyon dolar kadar harcama yaptık. Kaba inşaatı bitme aşamasına geldi. Ambargonun kalkmasını bekliyoruz. KKTC’ye başka ülkelerden direkt uçuşlar başladığı an 70 milyon dolar daha yatırır, 1000 yataklı otelimizi açarız."

Çimentoda Şanlıurfa’ya 100 milyon dolar daha yatırıyor
LİMAK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, "Biz genelde büyüyen sektörlere girmeye özen gösteriyoruz. Çimento da bunlardan biri. Biz çimento sektörüne girdiğimizde Türkiye’deki toplam üretim 35 milyon tondu. Bugün 60 milyon tona çıkmış durumda. Çimento fabrikalarının elinde 1 gram fazla klinker yok. Biz Şanlıurfa’da 100 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz. Çimento sektöründe her an yeni sürprizlerimiz olabilir. Aynca yurtdışında da adımlar atabiliriz" dedi.

"İkinci kuşakla birarada"
NİHAT Özdemir, ortaklıktan memnun olduklarını belirterek, Limak Yatırım’la ilgili toplantıda bulunan ikinci kuşak temsilcilerini şöyle tanıttı: "Kızım Ebru Özdemir inşaat okudu, işe başladığında, ’İnşaat sektörünü bırakmayalım’ dedi. Oğlum Batuhan Özdemir de inşaat okudu, şimdi enerji üretim ve dağıtım işlerimize bakıyor. Ortağım Sezai Bacaksız’ın oğlu Serhan Bacaksız, çimentoda bana yardım ediyor. Diğer oğlu Serdar Bacaksız ise Sabiha Gökçen Havalimanı ve yurtdışı projelerimizle ilgileniyor.

LİMAK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, 2010 yılı cirosu 2 milyar doları aşan holdingin enerji, havalimanı ve liman şirketlerini Limak Yatırım’da topladıklarını belirterek, "Limak Yatırım’ı halka açmak üzere mart ayında SPK’ya başvuracağız. Buradan sağlayacağımız kaynağı büyüme için kullanacağız" dedi.

Tren garlarında ihaleye gireceğiz
NİHAT Özdemir, hükümetin başta Ankara olmak üzere tren garlarını da yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkaracağım ifade ederek, "Ankara başta olmak üzere buralarda ciddi aday konumunda bulunacağız. Ankara olmazsa, Eskişehir’e odaklanacağız. Yani, bu işte varız" dedi.

Sitemizde, siz misafirlerimize daha iyi bir web sitesi deneyimi sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Ziyaretinize varsayılan ayarlar ile devam ederek çerez politikamız doğrultusunda çerez kullanımına izin vermiş oluyorsunuz.