Sabiha Gökçen 12 ay erken bitiyor, hedef 5.5 milyon yolcu

Akşam
 - 
06.02.2009
Hızlı, ucuz ve pratik havalimanı olmayı hedefleyen İstanbul Sabiha Gökçen (İSG), yeni dış hatlar terminalini 29 Ekim’e yetiştirecek. 30 ayda bitmesi planlanan inşaat, 18 ayda bitiriliyor. 2009’da yolcu sayısını da yüzde 25 artırmayı planlayan İSG, bu yıl Kurtköy’de 5.5 milyon kişiyi ağırlayacak.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslar- arası Havalimanı Üst Yöneticisi (CEO) Gökhan Buğday, Sabiha Gökçen Havalimanı yeni dış hatlar terminalini ve eklerini, 29 Ekim 2009 tarihinde hizmete sunmayı planladıklarını bildirdi. Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı ortaklarının 2008 yılı değerlendirmelerini ve 2009 hedeflerini ele aldıkları toplantıda konuşan Gökhan Buğday, Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) ortaklığında kurulan İSG’nin, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda mevcut terminallerin işletme hakkının yanı sıra otopark işletmesi, yer hizmetleri, kargo, uçak yakıt ikmal operasyonlarını ve hava limanı oteli ile CIP tesislerini 20 yıl süre ile 1 milyar 932 milyon euro karşılığı işletme hakkını 1 Mayıs 2008’de devraldıklarını hatırlattı.

Buğday, buraya toplam 450 milyon euro düzeyinde yatırım yapacaklarını belirterek, bu yatırımların en önemli bölümünü oluşturan yeni dış hatlar terminalini uluslararası normlarda, modern bir mimari anlayış ile çevre dostu bir yapı olarak inşa ettiklerini söyledi. Buğday, ’Anlaşmamız 30 ayda inşaatı bitirmek üzerineydi, ancak biz Ulaştırma Bakanlığı’nın talebiyle 18 ayda bitiriyoruz’ dedi. ISG olarak, ABN Ambro Bank (Şimdi RBS’e geçti) ve Yapı Kredi Bankası ile 336 milyon euro proje finansman kredi sözleşmesini imzaladıklarını ifade eden Buğday, toplam 454 milyon euroluk kredi paketinin 336 milyon euroluk nakit kısmı için ilk beş yılı ödemesiz, 13,5 yıllık bir finansman yapısı kurulduğunu, 118 milyon euroluk kalan kısmının ise Bank Asya tarafından sağlandığını anlattı.

Buğday, yatırım maliyetlerinin geri dönüşünü 2018-2020 yılları arasında beklediklerini dile getirerek, kapasitenin 25 milyona ulaşabileceğini, ileride daha da büyürse en az 50 milyon kişilik kapasiteye hizmet verebilmek için havalimanını iki tarafta genişletebileceklerini belirtti.

Toplantıda konuşan GMR yönetim Kurulu üyesi Cenk Alpsoy, krize rağmen ocak ayından itibaren gördükleri tablo ile gelecek dönemde artış sağlayacaklarını belirtti.

Toplantıda konuşan İSG Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir de kapasite darlığı sebebiyle yolculardan yaz ayları için anlayış beklediklerini, yeni dış hatlar terminalinin açılmasıyla problemin ortadan kalkacağını söyledi.

’Yeşilköy’den daha ucuzuz’
Ulaştırma Bakanlığı ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yürütülen proje ile Sabiha Gökçen Havalimanı’nı, Atatürk Havalimanı’ndan yüzde 25 daha ucuza işlettiklerini belirten Buğday, bir yabancı havayolu şirketinin Atatürk Havalimanı’na indiğinde uçak başına 700-750 euro ödediğini, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ise bu fiyatın 600-650 euro civarında olduğunu kaydetti. Buğday, yolcu başına aldıkları ücretin ise yerli yolcu için 3,5 euro, yabancı yolcu için ise 12 euro olduğunu dile getirdi.

Dış hatlarda yüzde 27 büyüdük
BUĞDAY, İSG’nin büyüme hedeflerini şöyle anlattı: 2008 yılında dış hatlar yolcusunda yüzde 27, iç hatlar yolcusunda ise yüzde 9 büyüme kaydettik. 1,6 milyon olan dış hat yolcu sayısını 2009’da 2.5 milyona çıkaracağız. Toplamda yüzde 18’lik büyüme ile 4.4 milyon yolcu sayısına ulaştık. 2009 hedefimiz 5.5 milyon yolcuya ulaşmak. 2-5 milyon yolcu kapasitesi olan terminaller arasında ilk sıralarda yer alacağımızı düşünüyoruz. 6 ayda 24 turizm fuarı gezeceğiz. Bu pazarlama stratejisi ile krizi daha iyi geçirmeyi planlıyoruz. 3’ü yerli 32 havayolu ile çalışıyoruz. Bize danışmanlık eden firmayla talepleri karşılayabilecek bir master planı oluşturuyoruz...

Anadolu Yakası ve Almancılar alıştı
Sabiha Gökçen Havalimanı’nı kullanan yolcuların yüzde 98’i İstanbul Anadolu Yakası’nda oturuyor. En çok dış hat yolcusu ise Almanya’dan geliyor.

UEFA’da finale İngilizler kalsın!
İstanbul’da gerçekleştirilecek UEFA Kupası final karşılaşması için Sabiha Gökçen Havalimanı yönetimi ile Futbol Federasyonu arasındaki görüşmeler sürüyor. İki kurum birlikte bir altyapı planlıyor. 2005’te İstanbul’da oynanan Şampiyonlar Ligi finalinde Sabiha Gökçen’e bir çadır kurulmuştu. Bu yıl mayıs ayında finalin oynanacağı Şükrü Saracoğlu’nun havalimanına yakınlığına dikkat çeken İSG Genel Müdür Yardımcısı Server Aydın, finale bir İngiliz takımının çıkmasını arzu ettiklerini dile getirdi. Çünkü İngiliz futbol taraftarlarının takımlarını desteklemek için dünyanın her yerine seyahat ettikleri biliniyor.
Sitemizde, siz misafirlerimize daha iyi bir web sitesi deneyimi sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Ziyaretinize varsayılan ayarlar ile devam ederek çerez politikamız doğrultusunda çerez kullanımına izin vermiş oluyorsunuz.
İzin ver
Reddet
X
X