Basın
Basında Limak
2008
Limak, Sabiha Gökçen’e indi şimdi ’otoyol’a hazırlanıyor

Limak, Sabiha Gökçen’e indi şimdi ’otoyol’a hazırlanıyor

Milliyet / 29.04.2008
Sabiha Gökçen ihalesini kazanan Limak yeni projelere 2.5 milyar dolar ayırdı. İstanbul - İzmir otoyolu projesini takibe alan şirket otoyol özelleştirmelerine Avustralyalılarla girecek

Sabiha Gökçen Havalimanı’nı 1 Mayıs’ta devralmaya hazırlanan Limak, yeni liman, havalimanı ve otoyol projeleri için 2.5 milyar dolar ayırdı. Limak Yatırım CEO’su Murat Dedeoğlu, "Önümüzdeki 5 sene içinde, takip ettiğimiz projelerin büyüklüğüne bakacak olursak, bunlarda da belli oranında başarılı olacağımız düşünürsek, 2- 2.5 milyar dolar sadece altyapı sektörüne yatırım planlıyoruz" dedi.

Dedeoğlu, Limak grubunun altyapı projelerini takip eden şirketi olarak liman, havalimanı ve karayollarıyla ilgilendiklerini söyledi. Dedeoğlu’nun verdiği bilgiye Limak otoyol özelleştirmelerine 100 milyar doların üzerinde ciroya sahip Avustralyalı Macquarie Group’la girecek.

Ayrıca İstanbul-İzmir otoyol projesi de Limak’ın yakın takibinde. Yaklaşık 5 milyar dolar tutarında olduğu söylenen proje, İzmit-Körfez köprülü geçişiyle 422 kilometrelik Gebze-İzmir Otoyolu’nu içeriyor.

Üçü Doğu Avrupa ülkesinde olmak üzere 4 havalimanı ihalesini izlediklerini belirten Dedeoğlu, çevre ülkelerde liman projeleriyle ilgilendiklerini söyledi.

İstanbul’da otel
Elektrik gaz özelleştirmelerini de takip ettiklerini belirten Limak Yatırım CEO’su hidroelektrik santral projeleri için, "Yaptığımız yatırımların toplamı yılda 1.5 milyar kilovatsaat enerji üretecek düzeyde" şeklinde konuştu.

Dedeoğlu’nun verdiği bilgiye göre İstanbul’da Anadolu yakasında bir otel açmaya hazırlanan Limak, meyve suyu konsantresi üretilen Adana’daki fabrikada uzun vadede paketleme yapıp nihai tüketiciye ulaşmayı düşünüyor.

Sabiha Gökçen’de yolcu hazır
Sabiha Gökçen için "Yolcu hazır" diyen Murat Dedeoğlu "tahminlerin üzerindeki çok ciddi talebi" karşılamak için 250 milyon euro’luk yatırım yapacaklarını kaydetti.

Mevcut terminalin kapasitesinin 3.5 milyon geçen yılki yolcu sayısının ise 4 milyon olduğunu kaydeden Dedeoğlu, Sabiha Gökçen Havalimanı’nı kullanan şirketlerin yolcu sıkıntısı yaşamadıklarını vurgulayarak, "Sabiha Gökçen’de uçuşa başlayan tüm havayolları yüzde 85 ve üstü dolulukla uçuyor, havacılıkta bu çok ciddi rakamdır, çünkü havayolu şirketi yüzde 70’i hedefler" dedi.

Terminalin içinde otel olacak
Limak, Temmuz 2007’de yapılan Sabiha Gökçen Havalimanı ihalesini ortakları Hintli GMR Infrastructure Limited ve Malezyalı Malaysia Airport Holdings Berhard’la beraber kazanmıştı. Havalimanını 20 yıl işletecek olan konsorsiyum ihalede, 1.932 milyon euro teklif vermişti. Dedeoğlu’nun verdiği bilgiye göre, 250 milyon euro yatırımla dış hatlar terminali, terminal binası içine 60 yataklı bir otel ve 5 bin 350 kapasiteli bir kapalı otopark yapılacak. Limak, inşaatı 24 ayda bitirecek.

İnşaat ve çimentoyla büyüdü
- 1976’da ilk şirketini inşaat sektöründe kuran Limak 1990’larda çimento ve turizm sektörüne girdi. - 2000’den itibaren özelleştirme ihalelerinden çimento fabrikası alan Limak’ın bugün 4 fabrikayla pazar payı yüzde 6-7 düzeyinde bulunuyor. - Limak, 2000’de Tekel’in alkollü içkiler kısmını alan konsorsiyumun içinde yer aldı. 292 milyon dolara alınan şirketin yüzde 90 hissesi 2 yıl sonra 810 milyon dolara satıldı.
Tuğba Tekerek